حمله عربستان به شمال یمن با چند کشته و زخمی/ بیانیه وزارت خارجه یمن

ایرنا نوشت: در حمله روز شنبه عربستان به شمال یمن، سه غیر نظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش تارنمای اینترنتی شبکه "المسیره" یمن، این افراد در منطقه "الرقو" واقع در شهر مرزی منبه در استان صعده، هم مرز با عربستان کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، دو مهاجر آفریقایی از جمله کشته‌های این حمله تازه ارتش عربستان بودند.

منطقه الرقو در شهر مرزی منبه واقع در شمال یمن است که در طول جنگ عربستان همواره هدف حملات توپخانه ای و راکتی سعودی‌ها قرار گرفته است و بر اثر آن صدها غیر نظامی یمنی کشته و شمار زیادی از آنان نیز زخمی شدند.

در همین حال وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن شنبه شب در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از همبستگی ملل آزادی خواه جهان با ملت مظلوم یمن اعلام کرد که جنایت‌های ائتلاف بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

به گزارش شبکه المسیره یمن، در ادامه این بیانیه بار دیگر از حمایت آزادی خواهان جهان در حمایت از ملت یمن و پایداری آنان و ایمان ایشان به حاکمیت اصول آزادی و انسانیت تقدیر شده است.

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: هرگونه مواضع منفی بسیار کوچک تر از آن هستند که بخواهند در حق مشروع و قانونی یمنی‌ها در دفاع از خودشان خدشه ایجاد کند.

این بیانیه مواضع غیر مسؤولانه کشورها را تنها موجب تشدید درد و رنج و گرسنگی مردم یمن دانسته است.

وزارت امورخارجه یمن همچنین اعلام کرد که این مواضع همچنین طرف متجاوز را به ارتکاب جرایم بیشتر جسورتر میکند، همانگونه که مانعی در راه برقراری صلح در یمن و نیز اصلی‌ترین عامل برای طولانی تر شدن جنگ خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =