اجرای هزار برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر  درچهارمحال وبختیاری

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم از اجرای هزار برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر خبرداد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سردار علی افضلی درگفتگو با اصحاب رسانه ، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم ایام چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که آغازش با نور فاطمی و پایانش با نور علوی رقم خورده است، ایام پرخیر و برکتی برای جهان اسلام و بشریت باشد.
سردار علی افضلی؛ آزادی، اقتدار، عزت، تدین، پیشرفت در عرصه های علم و فناوری، هسته ای و نانو، هوافضا و امثالهم را نتیجه تلاش های 40 ساله بعد از انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: محصول تلاش 40ساله انقلاب اسلامی اکنون نه تنها در برابر چشم ملت عزیز و شریف ایران؛ بلکه در برابر چشم دنیاست. 
وی، تصریح کرد: این پیشرفت ها برگرفته از تجارب ارزشمند و گرانبها، مطمئن و امیدوار و دارای تأثیر اساسی در منطقه با منطق قوی در مسایل جهانی است، که نظام مقدس جمهوری اسلامی در خیلی از این عرصه ها رکورددار بوده، که برگرفته از اعتقاد راسخ به مکتب اهلبیت و حضور انقلابی و جهادی و انگیزه های جوانان است.
این مقام مسئول، تأکید کرد: آنچه که امروز دنیا اعتراف می کند، اقتدار، عظمت و ایستادگی ایران اسلامی است و دهه فجر فرصت مغتنمی است که جبهه انقلاب بتواند تصویر سازی مثبتی از خدمات گسترده انقلاب اسلامی ارائه دهد.
وی، جهاد تبیین و معرفی توانمندی ها و استعدادهای بالقوه برای امیدآفرینی و پیشبرد گام دوم انقلاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه های امامین انقلاب می تواند ما را از موانع عبور داده و توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی سازد.
سردار افضلی افزود: در چله دوم انقلاب، دومین مرحله از شکل گیری تمدن نوین اسلامی شروع شده و شناخت نقشه ها و شیوه های دشمن، آشنایی مردم با توطئه های دشمنان و بصیرت آحاد ملت برای مدیریت فتنه ها و هوشیاری و وحدت نیروهای انقلابی برای مقابله با هرگونه فتنه و از بین بردن جریان نفوذ ضروری است.
وی، توجه به کیفیت و اثربخشی برنامه های گرامیداشت دهه فجر و مشارکت مردمی و حضور حداکثری در این برنامه ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: برنامه های دهه فجر در کارگروه بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر استان چهارمحال و بختیاری، با شعار محوری «جشن ملی 1400» و در قالب یکهزار و 25 برنامه برگزار می شود.
سردار افضلی، با اشاره به 33 برنامه شاخص در کارگروه بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، اظهار کرد: نشست های خبری فرماندهان نواحی مقاومت بسیج، فضاسازی  و آذین بندی رده های بسیج، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، مهمانی لاله ها، راهپیمایی موتوری و خودرویی در سالروز ورود حضرت امام (ره) به میهن همزمان با 12 بهمن و 22 بهمن، نورافشانی شب 22 بهمن همراه با طنین شعار الله اکبر، تداوم طرح شهید سلیمانی، رزمایش ثامن در قالب قرارگاه هدایت و روشنگری و میقات صالحین از جمله برنامه های شاخص گرامیداشت دهه فجر در سپاه استان ونواحی بسیج می باشد.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: دیدار عشایر بسیجی با نماینده محترم ولی فقیه در استان به مناسبت سالروز بیعت عشایر بختیاری با حضرت امام خمینی در 19بهمن 57، پویش های مجازی، سرودهای پاتوقی و خیابانی، رزمایش کمک مؤمنانه و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، نشست های روشنگری و بصیرتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، برپایی میزهای خدمت توسط جامعه ستاد تخصصی اقشار بسیج، برپایی ایستگاه های سلامت، تجلیل از جهادگران عرصه بهداشت و سلامت، پویش نذر خون، محافل خاطره گویی، مراسم ادعیه، جشنواره های فرهنگی، یادواره های شهدا از دیگر برنامه های شاخص گرامیداشت دهه فجر در کارگروه بسیج استان است.

سردار علی افضلی با اشاره به عناوین روزهای دهه فجر، افزود: 12 بهمن، سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران و آغاز دهه فجر با عنوان؛ نقلاب اسلامی، امام خمینی(قدس سره)، مستضعفان، پیشگامان انقلاب نامگذاری و 103 عنوان برنامه در این روز اجرا می شود.

وی، ادامه داد: 13 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، دانشگاهیان، خودباوری علمی با اجرای 79 عنوان برنامه و 14 بهمن مصادف با ولادت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام  هم روز میهمانی لاله ها، انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت می باشد که 85 عنوان برنامه ویژه این روز اجرا می شود.

افضلی خاطرنشان کرد: 15 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، معنویت و بصیرت، خدمت صادقانه با اجرای 79 برنامه و 16 بهمن مصادف با سالروز شهادت امام علی النقی(علیه السلام) نیز بعنوان انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی نامگذاری شده که 70برنامه هم در این روز اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 17 بهمن، تحت عنوان؛ انقلاب اسلامی، عدالت محوری، فسادستیزی با 72 برنامه و 18 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده و 77 برنامه گرامی داشته می شود.

افضلی گفت: 19 بهمن، روز نیروی هوایی در تقویم است و با عنوان؛ انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی نامگذاری گردیده که 67 برنامه برای این روز پیش بینی شده است.

 وی، عنوان 20 بهمن را  با عنوان  انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی خواند و گفت: برای بیستم بهمن که مصادف با سالروز عملیات غرورآفرین والفجر 8  و روز حفاظت اطلاعات در سپاه هم می باشد، 68 برنامه در نظر گرفته شده و 21 بهمن نیز با عنوان انقلاب اسلامی، جهش علمی، نخبه پروری، تمدن اسلامی نامگذاری شده که 94 برنامه هم در این روز اجرا می گردد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روز 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان؛ انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی، وحدت ملی نامگذاری شده  و همزمان با سراسر کشور در این روز با توجه به شرایط کرونا، ویژه برنامه شکوهمندی در سطح استان با توجه به دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس منحوس کرونا اجرا خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1598262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =