رضا امیرخانی نویسنده رمان «بیوتن» و سفرنامه «جانستان کابلستان» معتقد است هر نویسنده حرفه‌ای برای نوشتن آداب خاص خود را دارد.

به گزارش خبرآنلاین، این نویسنده که روز دوشنبه به بهانه انتشار کتاب «جانستان کابلستان» مهمان کافه خبر بود، درمورد آداب نوشتن خود گفت: «نوشتن هم مثل هر کار دیگری آداب خود را دارد. اگر کاسبی صبح که می‌خواهد کرکره را بالا بدهد ذکری می‌گوید و در طول سالیان عادات کسب در او شکل می‌گیرد، برای کار فرهنگی و نوشتن هم چنین است.»

او افزود: «الان 10 سال است بطور حرفه‌ای در کار ادبیات هستم. آداب خودم را دارم. به نظرم به دلیل رعایت نکردن همین آداب است که نویسنده حرفه‌ای در ایران کم داریم. من وقتی رمان می‌نویسم روزی پنج تا شش ساعت کار می‌کنم. برای کار کردن هم به محل کارم می‌روم که از خانه‌ام جدا است.»

او درمورد بهترین ساعت نوشتن خود گفت: «ساعاتی هست که نمی‌‌شود کار کرد. مثلا بعد از خوردن ناهار. شب‌ها هم نمی‌توانم کار کنم. صبح زود هم خوب کار نمی‌کنم، اما پیش از ناهار خیلی خوب می‌نویسم. در گذر این سال‌ها عادت کرده‌ام از ساعت 10 یا 11 مشغول نوشتن شوم و ساعت شش یا هفت بعدازظهر ناهار بخورم. در این مدت پیش از غذا خوردن خوب می‌نویسم.»

مشروح نشست رضا امیرخانی در کافه خبر به زودی منتشر می‌شود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    1 0
    به دوستان خوندن کتاب های "من او" و "بی وتن" رضا امیرخانی رو پیشنهاد میکنم،مخصوصا "من او" کتب جالبیه.