جوروج سوروس خواهان تغییر رژیم در چین شد

ایسنا نوشت: جورج سوروس، میلیاردر لیبرال، روز دوشنبه خواستار تغییر رژیم در چین شده و بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پیش‌رو در پکن را با المپیک ۱۹۳۶ آلمان نازی مقایسه کرد.

به نقل از راشتاتودی، جورج سوروس در یک سخنرانی در مؤسسه محافظه کار هوور، چین را "قدرتمندترین دولت استبدادی جهان" و "بزرگترین تهدیدی که جوامع باز امروز با آن مواجه هستند" خواند.

سوروس در ادامه این صحبتهایش ادعا کرد که چین، "مانند آلمان در سال ۱۹۳۶ تلاش خواهد کرد تا از نمایش بازی‌های المپیک آتی پکن برای کسب پیروزی تبلیغاتی برای نظام کنترل‌های سخت‌گیرانه‌اش استفاده کند."

او همچنین شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین را برخلاف دنگ شیائوپینگ، رهبر اسبق چین که اصلاحات بازار آزاد را ارائه کرد، "یک معتقد واقعی به کمونیسم" خواند و هشدار داد که "مائو تسه تونگ (بنیانگذار جمهوری خلق چین) و ولادیمیر لنین (نخستین رهبر شوروی) بت‌های او هستند".

سوروس در عین حال در توئیتی نوشت: "شی جینپینگ رئیس جمهور چین بزرگترین تهدیدی است که جوامع باز امروز با آن مواجه هستند. بازار متلاطم املاک این کشور، روند کاهش جمعیتش، و شیوع سویه اومیکرون با سرعت گسترش بالا، ممکن است عامل سقوط او باشند در حالی که همه اینها در طول پروژه حیثیتی برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی از سوی او رخ می‌دهند."

سوروس سخنرانی خود را با فراخوانی برای تغییر حکومت در چین به پایان رساند - که منعکس کننده خط مشی فعلی بسیاری از محافظه کاران آمریکایی مخالف با رهبری شی جینپینگ است.

این میلیاردر آمریکایی اصالتا مجارستانی اظهار داشت: "این اتفاق بزرگترین تهدیدی را که جوامع باز امروز با آن روبرو هستند برطرف می‌کند و آنها باید هر کاری که در توان دارند انجام دهند تا چین را تشویق کنند تا در مسیر مورد نظر حرکت کند."

سوروس، بنیانگذار و رئیس بنیاد موسوم به بنیاد "جامعه باز" در آمریکا است که از آرمانهای لیبرال و چپ در آمریکا و سراسر جهان حمایت می‌کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1598526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =