حکیم: در برابر کوتاهی در حق الحشد الشعبی هشدار می‌دهیم

رهبر جریان حکمت ملی عراق نسبت به کوتاهی در حق سازمان بسیج مردمی این کشور هشدار داد و با مهم خواندن مساله فلسطین، نسبت به هرگونه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» روز جمعه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله «سید محمدباقر حکیم» و روز شهید عراقی این مطلب را مطرح کرد.

وی، حاکمیت ملی عراق را در هر شرایطی اولویت اصلی دانست و افزود: امروز توانایی امنیتی و نظامی ما به جایی رسیده که بتوانیم روی پای خود بایستیم و نیازی به نیروی نظامی خارجی نداشته باشیم.

این فعال سیاسی در عراق ادامه داد: همه آنچه می‌خواهیم اراده واقعی برای فعال‌سازی عناصر قدرت موجود برای ساخت یک دستگاه نظامی کامل و حرفه‌ای و مصون از هرگونه نفوذ است.

حکیم با تکرار اینکه در دولت آینده حضور نخواهد داشت، تصریح کرد: با این حال، به صراحت اعلام می‌کنیم که از برادرانمان که مسئولیت را بر عهده می‌گیرند، حمایت می‌کنیم.

وی بر تلاش جدی دولت آینده برای استفاده از تنوع بخش‌های نظامی شامل ارتش و دستگاه مبارزه با تررویسم و الحشد الشعبی و پیشمرگه برای ایجاد دکترین نظامی ملی یکپارچه و جامع تاکید کرد و نسبت به هرگونه کوتاهی در حق سازمان الحشد الشعبی هشدار داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: این سازمان هرچه در دست داشت در راه میهن و در راه دفاع از ملت فدا کرد.

حکیم، مسئله فلسطین را مسئله مهم پیش‌ رو دانست و اظهار کرد: به پیگیری حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهیم و در همه شرایط در کنارشان می‌مانیم. عراق همواره در برابر هر تلاشی برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، ایمن خواهد ماند.

وی با یادآوری شهید محمد باقر و عزیز حکیم، اظهار کرد: ایمان داریم که فعالیتمان جز با سروکارداشتن مستقیم با ملت و دغدغه‌هایشان و تلاش برای آنان در همه حال به دور از باندبازی، تعصب، حزب‌بازی،وابستگی و به دور از تشتت و تفرقه و اتهام‌زنی کامل نخواهد بود.

این روحانی عراقی یادآور شد: این چیزی است که از رهبرانمان آموختیم. شهید محراب و عزیز عراق، رهبران و نماد وحدت، هم‌بستگی و همکاری بودند و هرگز از این اصول ریشه‌دار عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

حکیم با اشاره به برخی از تلاش‌های غیرمنصفانه در انتخابات گفت: اگر اهتمام فراوان ما به حمایت از روند دموکراسی در عراق و پایبندی به روش میهن‌پرستانه‌مان که در آن منافع عراق بر هر چیز دیگری مقدم دانسته می‌شود نبود، موضعی متفاوت در قبال کل فرایند انتخابات می گرفتیم، اما برای حفظ منافع کشور و ملت در تبریک گفتن نتایج انتخابات پیش‌گام شدیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر وحدت کلمه و یکپارچگی در سراسر عراق، افزود: اگر بزرگ‌ترین طیف اجتماعی کشور متشتت، متفرق، پراکنده، در حال نزاع باشد نمی‌توان انتظار تحقق وحدت ملی را داشت. ما از میهن‌گرایی شیعی دفاع می‌کنیم که شعار آن را سردادیم و معنای آن مبارزه با تفرقه و تشتت در درون به منظور کنار هم نشاندن دیگر طیف‌های اجتماعی به دور از فرقه‌گرایی و نژادپرستی و به حاشیه راندن است.

حکیم، خود را در صف اول مدافعان وحدت سیاسی کردها و اهل سنت توصیف کرد و گفت: می‌خواهیم این وحدت پیش‌زمینه وحدتی بزرگ‌تر در سطح ملی باشد.

وی از جامعه بین‌المللی خواست که بی طرفی پیشه و روند گفت‌وگوهای داخلی عراق و نتایج آن را درک کنند و راهبرد عراق متحد، یکپارچه و قدرتمند را فدای تاکتیک‌های مقطعی و بی فایده‌ای که برای همگان شناخته‌شده است، نکنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1599697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =