مردم درباره فروش خدمت سربازی چه فکری می‌کنند؟

فروش خدمت سربازی که در سالهای گذشته مرسوم بود، قرار بود به لایحه بودجه بازگردد ولی با مخالف شدید مردم و ستادکل نیروهای مسلح که متولی اصلی سربازی در کشور است مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از جسته گریخته خبرهایی که از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خارج می شد، به دقت نمی شد فهمید قرار بود فروش سربازی از سر گرفته شود یا نه. سخنان ضد و نقیض نمایندگان و همچنین مخالفت آشکار مردم و ستادکل نیروهای مسلح درباره این طرح باعث شد پس از چندی بحث خرید و فروش خدمت سربازی به محاق برود.

طبق طرحی که ملغی قرار بود دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود شوند.

با وجود توقف این مصوبه، اما نظرخواهی خبرآنلاین از کاربران خود در خصوص فروش خدمت سربازی به روشنی نشان می دهد مردم چطور درباره این تصمیم فکر می کنند.

بسیای از مردم مخالف اصل رفتن پسرها به خدمت سربازی هستند و آن راتلف کردن عمر می دانند و برخی دیگر هم می گویند باید پسرها دو سال برای کشور خدمت کنند و نباید پولدارها با پرداخت وجه از زیربار خدمت به میهن شانه خالی کنند. نظرات کاربران خبرآنلاین در این خصوص خواندنی است.

عرشیا یکی از مخاطبان است که درباره موضوع نظرخواهی نوشته: به هیچ وجه ،فقط خوش به حال نور چشمی‌ها می‌شود.

مخاطب دیگری گلایه کرده: با این مبالغ اعلامی فقط زمینه خرید خدمت برای آقازاده‌ها مهیا شده. کسی که متاهل و نان آور خانوادست با این هزینه‌های کمرشکن مستاجری از کجا می‌تونه همچین مبلغی رو تهیه کنه؟

شهرام که گویی بسیار عصبانی است نوشته: اصلا ۱پادگان غیرانتفاعی بزنین. این عدالته؟! 

احسان هم از آن دسته آدمهاست که می گوید سربازی رفتن کار بیهوده ای است. او نوشته: اصلا چرا خدمت باید اجباری باشه؟! اصل ماجرا فراموش شده که اصلا نباید سربازی اجباری وجود داشته باشه.....

مخاطب دیگری به نام تقی تاکید کرده: با این طرح عدالت اصلا رعایت نمیشود پول داران میخرند فقیر باید برود سربازی آیا به نظرتون فقیر بودن یا پول دار بودن دست سرباز است یا خانواده.

یکی از مخاطبان البته نظر مخالفی نسبت به دیگران دارد. حامد گفته: من خودم معاف شدم ولی موافقم چون خیلی از رفقام وضع مالی شون خوبه و میتونن تو این شرایط سربازی شون رو بخرن و برن از مملکت ... اینجوری دولت هم منتفع میشه ... مردم هم راضی هستن.

حسین در پاسخ به او نوشته: دولت قبول کنه ۱۰۰میلیون بده بمن ۴بارمیرم خدمت ازبیکاری هم بهتره.

مخاطب دیگری چرتکه دست گرفته که خرید خدمت سربازی صرفه ندارد. او نوشته: مثل بقیه امکانات و امتیازات اینهم فقط برای سرمایه دارهاست . وگرنه ۲۵۰ میلیون برای ۱۹ ماه خدمت میشه ماهی بیش از ۱۳ میلیون. در حالی که الان مهندس ها با ماهی ۵ یا ۶ میلیون هم کار پیدا نمیکنن .

بیشتر بخوانید:

معافیت مشمولان متاهل دارای دوفرزند رای مجلس را نمی‌آورد

چرا طرح خرید سربازی به بن‌بست خورد؟

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1599984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =