تکذیبیه شورای اطلاع رسانی دولت : نظر سخنگو در موضوعات مرتبط با دولت ، فصل الخطاب است

پیرو انتشار گزارش «تکذیب سخنگوی دولت تکذیب شد / نمایندگان حاضر در جلسه با رئیس جمهور : رئیسی دستور بررسی انتصابات وزارت کار را داد/اعتراض تند به سخنگو و عبدالملکی»، شورای اطلاع رسانی دولت متن زیر را ارسال کرده است :

۱- خبرآنلاین در حالی اظهارات سخنگوی محترم دولت را به استناد نقل قول دو تن از نمایندگان محترم مجلس تکذیب کرده است که سخنگوی دولت، مرجع رسمی و معتبر بیان مواضع دولت است و اعلام نظر سخنگو در موضوعات مرتبط با دولت فصل الخطاب است. مطابق ماده ۳ آئین نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت، «اعلام مواضع، سیاستها و خط‌ مشی‌های هیأت دولت در خصوص مسایل و موضوعات داخلی و خارجی کشور به صورت مستمر و همچنین اعلام تصمیمهای هیأت دولت و تشریح مفاد و محتوای کلیه مصوبات»، جزو وظایف ذاتی و قطعی سخنگوی دولت می باشد. از طرفی ریاست محترم جمهور بارها بر این نکته تاکید کرده اند که مواضع و اطلاعات مربوط به دولت تنها از طریق سخنگوی دولت اعلام میشود. 
از آنجا که صاحب امتیاز محترم سایت خبرآنلاین در دولت جناب روحانی در حوزه سخنگویی دولت و شورای اطلاع رسانی مسئولیت داشتند، انتظار میرود به این مسایل اشراف کامل داشته باشند.
۲- مطلب منتشر شده در سایت خبرآنلاین، ابتدا به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر شده و پس از پیگیری ها مشخص شده که خبرگزاری محترم تسنیم چنین مطلبی را منتشر نکرده است و حتی نسبت به این سوءاستفاده از نام و برند خود توسط خبرآنلاین اعتراض رسمی کرده و گزارشی هم در نقد رفتار سایت خبرآنلاین منتشر کرده است. بعد از اعتراض خبرگزاری تسنیم، مطلب در ویرایش جدید به نقل از «تسنیم پلاس» تغییر کرده است! این رفتار غیرحرفه ای، از رسانه ای با عنوان خبرگزاری دور از انتظار است.
۳- مجددا تاکید میشود، همانگونه که در مصاحبه سخنگوی محترم دولت با خبرگزاری ایسنا هم اشاره شد؛ «در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با ریاست محترم جمهور ادعاهایی در خصوص برخی انتصابات مطرح شد که محدود به یک وزارت‌خانه هم نبود. رییس جمهور هم به صورت کلی قاعده و روش دولت در این حوزه را تبیین کردند که هم در مرحله احراز شرایط اولیه و هم نظارت بر عملکرد و استمرار شرایط دقت نظر صورت می‌گیرد و اعلام شد چنانچه موارد مستندی وجود داشته باشد باید به مراجع ذیصلاح در دولت ارایه گردد.» و اساسا موضوع "تذکر" در جلسه نمایندگان با ریاست محترم جمهور موضوعیت نداشته و این موضوع صراحتا در مصاحبه سخنگوی محترم با ایسنا بیان شده است.
۴- دولت سیزدهم از نقد مصلحانه مردم، کارشناسان و صاحب نظران و رسانه ها بشدت استقبال میکند و بویژه رسانه ها و مطبوعات را مشاوران امین خود در ارتباط با افکار عمومی قلمداد میکند. 
۵- از رسانه محترم خبرآنلاین هم توقع میرود از اعتبار رسانه ای خود بیش از بیش مراقبت کند و در بازنشر و برجسته سازی برخی رسانه های نامعتبر و اخبار و اطلاعات نادرست تجدیدنظر کند.
۲۱۲۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =