شکست‌ سنگین سرخابی‌های سابق دور از تهران!

ورزش سه نوشت: آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس در یک روز و در دو لیگ حوزه خلیج فارس، متحمل شکست‌های سنگینی شدند.

 لیگ نوزدهم با حضور دو سرمربی خارجی بر روی نیمکت های استقلال و پرسپولیس آغاز شد. جایی که آبی ها پس از جدایی وینفرد شفر، تصمیم گرفتند تا از آلمان به روی ایتالیا سوئیچ کرده و آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق اینترمیلان را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کنند.

در سمت مقابل نیز پرسپولیس پس از خاطرات شیرین قهرمانی های متعدد با برانکو، این بار روی به یک گزینه آرژانتینی آورده و گابریل کالدرون را برای نیمکت خود برگزیدند ولی همانطور که همگی در جریان سرگذشت این دو مربی بر روی نیمکت های سرخابی ها هستیم، این دو سرمربی در میانه راه استقلال و پرسپولیس را ترک کرده و به کشور خود بازگشتند.

با این حال، در تابستان امسال استراماچونی تصمیم گرفت تا پس از مدتی خانه نشینی به فوتبال بازگردد و برای این کار الغرافه قطر را انتخاب کرد و کالدرون نیز چند روز پیش به عنوان سرمربی جدید تیم خورفکان امارات معرفی شد تا دو چهره نام آشنا در ایران، یک بار دیگر در فوتبال آسیا و کشورهای منطقه حضور یابند.

شکست‌ سنگین سرخابی‌های سابق دور از تهران!

اما نکته جالب و عجیب در مورد این دو سرمربی، شکست های سنگین آنها در یک روز بود. استراماچونی که باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز به مصاف فولاد برود، تاکنون ۱۷ بار در لیگ ستارگان و ۸ مرتبه نیز در جام ستارگان هدایت الغرافه را برعهده داشته اما کالدرون روز گذشته نخستین تجربه حضور بر روی نیمکت خورفکان را با تلخی پشت سر گذاشت.

استراماچونی که با حضور ثابت سعید عزت اللهی، تیمش به مصاف السد قدرتمند رفته بود، با نتیجه سنگین ۵ بر یک تن به شکست داد. این شکست در شرایطی رقم خورد که السد از دقیقه ۱۴ و زمانیکه بازی با یک گل به سود این تیم در جریان بود، با اخراج اکرم عفیف ۱۰ نفره به بازی ادامه داد و شاگردان استراماچونی از فرصت بزرگ در اختیار داشتن یک یار بیشتر، استفاده ای نکردند.

استراماچونی در پایان این دیدار گفت: در بازی‌ای شکست خوردیم که در آن اشتباهات زیادی داشتیم، اما به نظر من نتیجه نهایی ناعادلانه است، چرا که ما در دقیقه ۸۸ موقعیت بسیار خوبی داشتیم و توپ به تیر دروازه السد برخورد کرد و بازی می‌توانست ۳-۲ شود. اما اینگونه نشد و سه دقیقه بعد دو گل متوالی دریافت کردیم. این غیرقابل قبول است و در مقابل السد هر اشتباهی که انجام دهیم، تاوان آن را خواهیم داد و در خط دفاعی نیز اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. السد با عملکرد خود نشان داد که چرا از بقیه تیم ها خیلی جلوتر است، آنها چند روز پیش ۶ گل به الوکره زدند و امروز ۵ گل به ما. بنابراین باید این مسابقه را سریع پشت سر بگذاریم و فوراً روی بازی بعدی تمرکز کنیم تا به روند پیروزی ها برگردیم.

شکست‌ سنگین سرخابی‌های سابق دور از تهران!

در امارات نیز کالدرون تجربه اول در خورفکان را با یک شکست سنگین آغاز کرد. این تیم که در ۱۰ بازی از ۱۲ دیدار قبلی خود متحمل شکست شده، برای فرار از سقوط دست به تغییرات بر روی نیمکت خود زد. این تیم به مصاف العین صدرنشین رفت ولی حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه ۴ بر یک تن به شکست داد. با این شکست خورفکان با ۱۵ امتیاز در رتبه یازدهم از جدول ۱۴ تیمی امارات باقی ماند اما وضعیت اسفبار الامارات و العروبه که تنها ۵ و ۸ امتیاز، باعث شده تا تیم کالدرون فعلا از خطر سقوط در امان بماند.

سرمربی سابق پرسپولیس نیز در نشست خبری پس از این بازی گفت: تنها یک هفته است که کار خودم را آغاز کرده‌ام. تمرینات خوبی داشتیم و تلاش خودمان را انجام دادیم اما به زمان بیشتری نیاز داریم تا در سطح مورد انتظار ظاهر شویم.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =