فروش مجسمه‌های کاغذی با قیمت‌های نجومی / عکس

ایرنا نوشت: پنج مجسمه از جنس صفحات آثار معروف ادبی، در یک حراجی در اسکاتلند به قیمتی استثنایی به فروش رسیدند.

مجموعه‌ای از پنج مجسمه که با کنده‌کاری ظریف در دل صفحات آثار ادبی معروف اسکاتلند خلق شده‌اند، در یک حراجی به قیمت بیش از ۵۰ هزار پوند چکش خوردند. عایدی حاصل از فروش این مجسمه‌ها به یک خیریه مطالعاتی اهدا خواهد شد.

این مجسمه‌ها به دست یک هنرمند ساکن ادینبورگ ساخته شده‌اند که در سال ۲۰۱۱ اولین شاهکار کاغذی خود را در اماکن عمومی گذاشت و با این کار نظر جهان ادبی را به خود جلب کرد. این هنرمند با اصرار به ناشناس ماندن، بر جاذبه کارش افزود.

وی یک سال بعد این پنج مجسمه را برای موسسه خیریه اسکاتیش بوک تراست ساخت. این موسسه مجسمه‌های کاغذی مذکور را در نقاط مختلف اسکاتلند قرار داد و روزانه سرنخ‌هایی درباره موقعیت قرارگیری هر کدام از آنها منتشر می‌کرد. حالا با گذشت نزدیک به یک دهه از آن دوران، اسکاتیش بوک تراست این مجسمه‌ها را به فروش گذاشته تا از بانک‌های کتاب رایگان و ابتکار عمل‌های مطالعاتی برای کودکان در مناطق کم‌برخوردار اسکاتلند حمایت مالی کند.

پس از یک حراج برخط که یک هفته طول کشید، این پنج مجسمه در مجموع به قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ پوند فروخته شدند.

فروش مجسمه‌های کاغذی با قیمت‌های نجومی / عکس

مجسمه کتاب پیتر پن به قیمت ۱۲ هزار پوند چکش خورد و کتاب ویسکی به وفور ۹ هزار پوند فروخته شد. مجسمه‌ای که با صفحات کتاب جزیره گنج رابرت لویی استیونسن ساخته شده، به قیمت ۱۳ هزار پوند فروش رفت و به گرانترین مجسمه مجموعه تبدیل شد.

مارک لمبرت، مدیرعامل موسسه اسکاتیش بوک تراست، ضمن ابراز رضایت از خروجی حراجی گفت: به لطف پیشنهادهای سخاوتمندانه مشتریان، حالا می‌توانیم برای کسانی که بیش از بقیه به کتاب نیاز دارند، کتابهای بیشتری تهیه کنیم.  

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =