آزاد سازی ساحل پلاژ مدیران سازمان منطقه آزاد کیش

به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر، عملیات آزاد سازی ساحل پلاژ مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در راستای عمل به دستور رئیس‌جمهور انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین از کیش : این اقدام در راستای اجرای دستور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر آزادسازی سواحل با استناد به قانون حفظ حریم ۶۰ متری ساحل، امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن با حضور محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان صورت گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در تشریح این اقدام گفت: وجود پلاژ اختصاصی برای مدیران در ارزش‌های انقلاب نیز نمی‌گنجد و مدیران باید فلسفه‌ی خدمت‌گزاری خود را حفظ کنند.

محمدرضا لواسانی اداره اموال سازمان را موظف به تخلیه ساحل تا ۲۴ ساعت آینده کرد و ادامه داد: در مورد فضاهای در اختیار سازمان و در حریم ۶۰متر دریا، مکلف به اجرای دستورات هستیم.

وی از تشکیل کمیته‌ای برای مجموعه فدک به دلایل قانونی و تاریخی خبر داد و تصریح کرد: مکان‌های دیگری نیز وجود دارند که گرچه در حریم ۶۰متری، ساختمان نداشته باشند اما در راستای رفع بهره‌وری‌های اختصاصی، تعیین‌تکلیف خواهند شد.

لواسانی در خصوص ساختمان‌های موجود در این حریم‌ها که توسط بخش خصوصی ساخته شده است، با تاکید بر لزوم توجه به کسب و کار آنها بیان داشت: انتقال این فضاها به خارج از حریم ساحل در برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده مطابق طرح جامع سواحل کیش، به طریقی که هم به کسب و کار آنان خدشه‌ای وارد نشود و هم آزادسازی سواحل صورت بگیرد، اتفاق خواهد افتاد.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان نیز با تاکید بر آغاز آزادسازی سواحل در اختیار سازمان، لزوم استفاده‌ی عموم مردم از این فضاها و رفع انحصار و استفاده برای افرادی خاص گفت: ابنیه فدک، خارج از حریم ۶۰متر می‌باشد و دسترسی به مسیر دوچرخه‌سواری نیز باز خواهد شد.

سعید پورزادی با اشاره به طرح راهبردی ساحل، ادامه داد: در این طرح با رعایت امور تخصصی و مهندسی‌شده، نحوه‌ی استفاده عموم از ساحل و فضاهای گردشگری، فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است و بر اساس اسناد بالادستی تا پایان سال تصویب خواهد شد.

وی در خصوص رینگ دور جزیره نیز گفت: فضای ۶۰ متر و فضای پشت آن تا فاصله‌ی ۱۲۰متری نیز در حال طراحی می‌باشد تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری با سازه‌های سبک‌تر تعریف شوند.

پورزادی با اشاره به فضاهای اجاره‌داده‌شده توسط سازمان، ضمن تاکید بر لزوم استفاده‌ی عموم از ظرفیت‌های خدادادی جزیره کیش و حفظ محیط زیست تصریح کرد: این بخش‌ها نیز در پایان زمان قرارداد اجاره، بازپس گرفته و بعد از جمع‌آوری به خارج از حریم ۶۰متر منتقل خواهد شد.

گفتنی است حسین همتی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این عملیات حضور داشت.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =