۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را زنان تشکیل می‌دهند

ایرنا نوشت: رییس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شماره ۰۹۶۲۸ گفت: ۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را زنان تشکیل می‌دهند و مردان کمتر با این شماره تماس می‌گیرند.

ماریت قازاریان افزود: این مساله به این معنی نیست که افرادی که با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، اعتیاد دارند بلکه ممکن است از جامعه عمومی سالم تماس بگیرند و سئوال‌های مرتبط با پیشگیری یا درمان داشته باشند.

وی ادامه داد: تعداد زنان مصرف‌کننده مواد که با خط ۰۹۶۲۸ تماس می‌گیرند، نسبت به مردان کمتر است و مردان مصرف‌کننده غالبا می‌خواهند مرکز ترک اعتیاد به آنها معرفی شود یا اینکه دنبال راهکار درمانی هستند.

قازاریان اضافه کرد: تا پایان آذر ماه امسال، ۳۵۰ هزار و ۲۶۱ مورد تماس با خط ملی اعتیاد داشتیم که به ۹۶ درصد موارد تماس‌ها پاسخ داده شده است.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: جوانان، زیاد با خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ تماس می‌گیرند، اما نوجوان تماس‌گیرنده نداریم و ممکن است به صورت موردی باشد یا والدین آنها تماس بگیرند.

وی با اشاره به کارزارهای رسانه‌ای بهزیستی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: این کارزارها در همه استان‌ها به طور مرتب با موضوع‌های مختلف انجام می‌شود. به طورمثال ممکن است این کارزارها با گروه مخاطب کودک، نوجوان یا والدین آنها برگزار شود.

 سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با مشارکت یکدیگر از سال ۱۳۸۸ خط ملی اعتیاد را با شماره ۰۹۶۲۸ راه اندازی کرده‌اند؛ هدف از احداث این خط پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد است. خط ملی اعتیاد ارائه‌دهنده مشاوره تلفنی در سه نوبت کاری شبانه روز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ است.  

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =