۶ نفر
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
طلسم چلسی با گل لوکاکو شکست/عکس

دومین فینال جام جهانی باشگاهای جهان با حضور چلسی و نماینده برزیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لوکاکو که اخیرا حاشیه های زیادی با سرمربی چلسی یعنی توماس توخل داشت و سر تیتر تمام رسانه ها را به خود اختصاص داده بود، این بار سکوی پرتاب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به فینال جام باشگاه های جهان شد.

این رقابت در چهارشنبه شب، ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، در شهر ابوظبی با حضور ۱۹ هزار تماشاچی، در استادیوم محمد بن زاید رقم خورد. در این جدال، چلسی به مصاف الهلال عربستان، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، که اولین بازی خود را در این تورنومنت با یک برد پرگل، ۶ بر یک تیم الجزیره را شکست داده بود، رفت.

طلسم چلسی با گل لوکاکو شکست/عکس

در نیمه اول بازی در حالی که جو ورزشگاه کاملا به نفع الهلال بود و چلسی که همیشه حمایت هوادارانش را همراه خود میبیند، این‌بار در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی، کاملا غریب بود و فقط تعداد انگشت شماری طرفدار آبی پوش انگلیسی به چشم میخورد. با این وجود می توان گفت الهلال در تقابل هواداران، چلسی را با شکست سنگینی در جو ورزشگاه روبرو کرده بود، اما در استراتوژی هجومی تا حدی مغلوب تجربه چلسی بود و نتوانست بازی همیشگی خود را ارائه کند. بلاخره در در دقیقه ۳۲ لوکاکوی بلژیکی با نفوذش در عمق و با استفاده از اشتباه مدافعان میانی الهلال توانست پس از چندین حمله دروازه این تیم را بگشاید و ورزشگاه را با چهره اندوهگین هواداران پر شورش مواجه کند.

طلسم چلسی با گل لوکاکو شکست/عکس

در نیمه دوم که الهلال عزم خود را برای تلافی گل خورده خود جزم کرده بود، حملات نچندان موفق و خطرناکی را تا یک سوم زمین حریف داشت. اما میتوان گفت بازیکنان چلسی با جایگیری خوب در زمین خودی تا خط دروازه کپا، در میان بازیکنان آبی پوش الهلال حملات و پاس های در عمق را بلوکه کرده بودند. بیست دقیقه پایانی بازی، که هواداران الهلال لحظات پرشوری در ورزشگاه ساخته بودند، الهلال سعی داشت فشار دقایق پایانی خود را به چلسی اضافه کند و خطاهای سهوی و عمدی هر دو تیم و به خصوص چلسی در چند صحنه در نیمه زمین تیم الهلال اتفاق می‌افتاد که باعث وقت کشی و دفاع از برتری لندنی ها می‌شد.

طلسم چلسی با گل لوکاکو شکست/عکس

و بالاخره نیمه نهایی جام باشگاه های جهان با برتری چلسی به اتمام رسید و الهلال از راه‌یابی به فینال بازماند. در لحظات پس از پایان بازی هواداران شروع به تشویق هر دوتیم نمودند و با پاسخ احساسی بازیکنان چلسی روبرو شدند. چلسی با وجود آنکه در یک جو کاملا مخالف به پیروزی رسیده بود، مطمئنا ترس از تکرار تاریخ رهایشان نخواهد کرد. چرا که پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۲، و ورود به جام جهانی باشگاه ها، پس از شکست مونتری مکزیک را در نیمه  نهایی، در فینال با نتیجه یک بر صفر مغلوب برزیلی های باشگاه کورینتیاس شدند و قهرمانی جام جهانی باشگاه ها را نتوانستند در کارنامه قهرمانی های خود ثبت کنند. این بار ده سال بعد چلسی باید در مقابل پالمیراسی قرار گیرد که از حمایت عجیب هوادارانش که از برزیل به امارات سفر کرده‌اند، برخوردار است و قطعا جوی به مراتب وحشتناک تر از هواداران الهلال، انتظار قهرمان اروپا را می‌کشد.

نویسنده: سحر استادرحیمی

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =