اشغال ۷۴ درصد تخت‌های ICU کرونا در خوزستان / محدودیت‌های سختگیرانه‌تر اعمال شوند

ایسنا نوشت : سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بستری تاکنون یک هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان در این موج کرونا خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها در این موج و بستری حدود یک هزار و  ۵۰۰ بیمار اظهارکرد: از اول بهمن‌ماه تا ۲۱ بهمن‌ماه ۷۹ هزار و ۶۷۰ بیمار به بیمارستان‌های شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده‌اند که ۷۸ هزار و ۸۳ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شدند. از این تعداد، یک هزار و ۱۶۴ نفر در بخش‌های عادی و ۴۲۳ نفر در بخش‌های ICU بستری شده‌اند. در این مدت ۸۴ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا نیز در این بیمارستان‌ها داشتیم.

وی افزود: تا روز گذشته ۴۶۰ بیمار در بیمارستان‌های حوزه این دانشگاه بستری بوده‌اند که ۳۰۰ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۱۶۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون ۴۹۲ تخت عادی و ۲۱۴ تخت ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است که فعلا ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های عادی ۷۴ درصد ظرفیت تخت‌های ICU پر شده است.

وی ادامه داد: روند ترخیص بیماران طولانی است و علاوه بر آن، به تعداد موارد بستری نیز افزوده می‌شود که این شرایط، بار بر دوش کادر درمان را سنگین‌تر می‌کند.

حی‌بر با اشاره به درگیری کودکان با بیماری در موج اُمیکرون بیان کرد: تاکنون ۶۴ درصد ظرفیت تخت‌های ICU و ۷۵ درصد ظرفیت تخت‌های عادی که در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده‌اند، پر شده است.  

وی با تاکید بر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کنترل بیماری تصریح کرد: ظرفیت ICUها بسیار محدود است و چندان قابل افزایش نیست بنابراین باید تا زمانی که با وضعیت بحرانی‌تری مواجه نشده‌ایم، تصمیمات سختگیرانه‌تری در خصوص اعمال محدودیت‌ها در خوزستان اتخاذ شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: برخی از ICUها را نمی‌توان از بیمار خالی کرد و همه تخت‌های ICU را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی از انجام عمل‌ها، درآمدزایی دارند با شیوع کرونا این ظرفیت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت و منبع درآمد این بیمارستان‌ها تحت تاثیر قرار گرفت بنابراین بیمارستان‌ها با بحران مالی مواجه شدند.

حی‌بر افزود: در حال حاضر برخی تخت‌های عادی را نیز به تخت های ICU تبدیل کرده‌ایم اما مبلغی که بابت این تخت‌ها از سوی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود بسیار ناعادلانه است. بیمه‌ها تنها ۲۵ درصد مبلغ واقعی را به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند؛ امیدواریم استاندار خوزستان دستور دهد بیمه‌ها قیمت واقعی خدمت را به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1602407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =