سایت جماران نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در جمع گروهی از خانواده شهدای هفت تیر با تبریک عید مبعث و تسلیت شهادت آیت الله شهید بهشتی و هفتادو دوتن از یاران وی، گفت:  بر اساس آیه مبارکه " محمدرسوالله و الذین معه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم"، اصحاب پیامبر دارای دو ویژگی برجسته هستند یکی اشداء علی الکفار و دیگری رحماء بینهم.


وی با بیان اینکه خدا در قرآن خطاب به یاران پیامبر می گوید آیا اگر پیامبر فوت کند، شما به جای اول خود برمی گردید؟ اظهار داشت: این دو ویژگی برجسته اصحاب پیامبر و خاتمیت ایشان، نکته درس آموزی بزرگی برای همه دارد.

وی با بیان اینکه آنچه بیش از هر چیز در جامعه خود به آن نیاز داریم، رحمت است، یادآور شد: خداوند به پیامبر می گوید؛ پیامبر، اگر تو یک آدم عصبانی بودی، مردم از تو دور می شدند. رمز توفیق انقلاب پیامبر این است که خود رحمت اللعالمین است و یارانش نیز در میان خود با رحمت با هم برخورد می کنند.
سیدحسن خمینی افزود: رمز توفیق انقلاب و امام هم همین رحمت بین خود بود. این قانون پیروزی همه جوامع است. نابودی جامعه ناشی از رعایت نکردن همین دستوری است که قرآن درباره اصحاب پیامبر صادر می کند.


حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی  با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما ، نتیجه بی اعتنایی به دستورات اخلاقی قرآن است، گفت: جامعه ما مشکلات فراوانی دارد. همه درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی سختی هستند. این مشکلات به شدت جامعه را اذیت می کند. بیکاری و نبودن امنیت شغلی گروه های مختلفی از مردم را آزار می دهد. ما همه روزه با جوانان جویای کار بسیاری مواجه می شویم در کنار این مساله،‌ گرانی نیز طبقات مختلف مردم را می آزارد ولی همه این مشکلات به شرطی قابل حل است که به نقطه ای بازگردیم که خداوند تاکید می کند.
وی با بیان این گفته که یکی از دستورات اصلی قرآن وحدت و رحمت است، اظهار داشت: خداوند در قرآن به پیامبر می گوید، ما لطفی به تو کردیم و دلهای مردم را به سوی تو روانه نمودیم. اگر آنها تنازع بکنند شکست می خورند و همه هویت خود را از دست می دهند. جامعه ما نیز چنین است. اگر بخواهیم مشکلات را در جامعه حل کنیم باید به دستورات الهی توجه کنیم و با هم مهربان باشیم.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    آخه قربان آن جدت برم الهی چه طوری؟ در جایی که زعمای قوم و بزرگان راه طریقت همه در حال چنگ و دندان نشان دادن به هم هستند ملت بیچاره ی بی نوا چه طور مهربان باشد. شما عنایت بفرمایید تریبون داران ما چه کسانی هستند کسانی که مرتب در بوق کینه و نفرت و تنازع می دمند آن وقت می خواهید ملت فشل نشود. آخه ما مردم بدبخت چه قدر بکشیم با این همه مشکلات تازه اعصاب های مان هم گیر بازی و جنگ قدرت آقایان شود آن وقت مهربان هم باشیم.
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    ازمهربانی گذشته ای نوه امام با دشمن فقط مدارا باید کرد مهربانی فایده ندارد