آغاز همکاری دانشگاه آزاد خوزستان با مناطق نفت‌خیز جنوب

ایسنا نوشت : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: با وجود آزمایشگاه‌های متعدد در دانشگاه و دانشجویان دکتری و گستردگی مراکز در سطح استان خوزستان، این ظرفیت وجود دارد که دانشگاه آزاد برای حل بخشی از مشکلات مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب اقدام کند.

دکتر علی افروس ، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اظهار کرد: بنا بر این تفاهم‌نامه و بر اساس پتانسیل‌های موجود از نظر اعضای هیات علمی و رشته‌های وابسته به مجموعه نفت مانند مهندسی نفت، پتروشیمی، عمران و محیط زیست، می‌توانیم در حل مشکلات صنعت نفت نقش ایفا کنیم.

وی با بیان این که رویکرد دانشگاه آزاد حل مساله‌ای است، ادامه داد: با وجود آزمایشگاه‌های متعدد در دانشگاه و دانشجویان دکتری و گستردگی مراکز در سطح استان خوزستان، این ظرفیت وجود دارد که دانشگاه آزاد برای حل بخشی از مشکلات مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب اقدام کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به سطح همکاری با مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب، خاطرنشان کرد: مشخصا می‌توانیم در قراردادهای پژوهشی برای بهبود مسائل تولید نفت و ازدیاد برداشت و موضوعاتی از این دست، کمک کنیم. بسیاری از مشکلات این صنعت را می‌توان در قالب رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دکتری نیز حل کرد که در این صورت هم مشکلی از این صنعت حل می‌شود و هم تحصیلات تکمیلی به سمت کاربردی شدن پیش می‌رود. این ظرفیت نیز وجود دارد که قطعاتی را تولید و یا تعمیر کنیم.

افروس افزود: برخی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد نیز می‌توانند به مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب خدمات ارائه دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =