‍ حفاظت از میراث فرهنگی لرستان با برگزاری جشنواره‌های ملی و استانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان  گفت: از مدت‌ها پیش تلاش کردیم که تغییر نگاهی از سطح ملی به استانی اتفاق بیفتد چرا که لرستان پتانسیل‌های بسیار و توانمندی‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و دینی دارد که خوشبختانه این تغییر نگاه با تلاش‌های فراوان صورت گرفت و از نتایج آن برگزاری همه‌ی جشنواره‌های ملی در دوماه پایانی سال جاری در استان است

به گزارش خبرآنلاین لرستان، احمد حسین فتایی در حاشیه‌ی افتتاحیه بخش جنبی سی‌ و هفتمین جشنواره موسیقی فجر خرم‌آباد گفت :  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، ۴۰ جشنواره فیلم فجر در کشور و ۷ جشنواره در استان ( ۳ سال پیاپی) برگزار شده است. همچنین در سال جاری این جشنواره در ۲ شهر استان برگزار شد که تا کنون در کشور اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: هفته آینده برای اولین‌بار  جشنواره محصولات و کالای فرهنگی در استان برگزار خواهد شد. همچنین جشنواره‌های مطبوعات، مد و لباس ایرانی اسلامی (برای سومین سال پیاپی) و جشنواره‌ی قرآنی از دیگر جشنواره‌های در صف برگزاری هستند.

فتایی ادامه داد:  تلاش کردیم در حوزه‌ زیرساخت‌ها به شرایطی که برای جشنواره‌های ملی نیاز است نزدیک شویم، هرچند کمبودهایی وجود دارد که پیگیر رفع آن‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه باید از میراث فرهنگی بسیار قوی که داریم حفاظت کنیم اظهار داشت : این میراث در زمینه‌های مختلف پوشش، آیین و رسوم، ترانه و سرود، گویش و زبان ما قرار گرفته است و یکی از راه‌های حفظ این میراث برگزاری همین جشنواره‌هاست.

احمد حسین فتایی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ی ملی خوشنویسی در کوهدشت و جشنواره هیجار (بختیاری) در الیگودرز در  بهار آینده افزود : انتظار داریم با وجود حمایت‌های مسئولین استانی، تغییر نگاه آن‌ها در حوزه فرهنگ و هنر در جهت حمایت‌های بیشتر برای بالفعل شدن ظرفیت‌های استان اتفاق بیفتد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =