۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۱

واحد مرکزی خبر نوشت:

هنری رانگل سیلوا، مسئول عملیات دفاعی و حفظ نظم در ونزوئلا، روز جمعه تاکید کرد ارتش همچنان به هوگو چاوز که به گفته خودش به تازگی در کوبا تحت عمل جراحی قرار گرفته، وفادر است. رانگل تاکید کرد: « من وفاداری ارتش را به رئیس جمهور تضمین می کنم،‌ما در سال دو هزار و دو یک تجربه تلخ داشتیم و یقینا نیروهای نظامی و ارتشیها قانون اساسی را نقض نخواهند کرد.» رانگل که در واقع فرمانده راهبردی عملیات نظامی ونزوئلا محسوب می شود در تلویزیون رسمی کشورش این مطالب را بیان کرد.

وی به کودتایی اشاره می کرد که در اوریل سال دو هزار و دو هوگو چاوز را به مدت چهل و هشت ساعت از ریاست جمهوری و قدرت دور کرد. چاوز رئیس جمهور ونزوئلا یعنی بزرگترین صادر کننده نفت در آمریکای جنوبی و یک نظامی بازنشسته است که از سال دو هزار و دو و پس از کودتای نافرجام، اصلاحاتی اساسی در ارتش ایجاد کرد و نظامیان وفادار به خود را در راس امور قرار داد. رانگل خاطر نشان کرد هیچ نشانه و اثری از شورش در ارگانهای نظامی وجود ندارد و نظم عمومی در کشور کاملا تضمین شده است. چاوز پنجاه و شش ساله تا کنون سه بار از سال هزار و نهصد و نود و هشت به ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاب شده است.

وی روز جمعه در پیامی به مردم کشورش که از تمام شبکه های رادیویی و تلوزیونی ونزوئلا پخش شد، اعلام کرد در سفرش به کوبا به علت داشتن غده سرطانی تحت عمل جراحی قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، چاوز در حال حاضر ضعیف و لاغر است اما رانگل ابراز اطمینان کرد : وی در حال بهبودی است و به زمان نیاز دارد.

چاوز اوضاع کشور را به دقت دنبال می کند و ما نیز به طور عادی به کار و وظایف خود ادامه خواهیم داد.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    قرن ماقرن جالبي بوددائم مرگ واضمحلال ديكتاتورهاراشاهديم واين كم توفيقي نيست.وماتوفيقي الابالله
  • خواجه شمس الدین IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    الان واحد مركزي خبر خوشحاله كه ارتش به چاوز وفاداره؟ اصلاً به ما ربطي داره؟ يا بايد نقش "نخود هر آش" رو با شدت و حدت تمام حفظ كنيم؟