فعال سیاسی اصولگرا: بخشی از مردم با بمباران مثلث شوم تلگرام، اینستاگرام و توئیتر  ، دشمنی آمریکایی ها را باور ندارند

دیده بان ایران نوشت: محمد صادق کوشکی گفت: در کشور دست کم ۴۰ میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می کنند و بخش عمده‌ای از کاربران جوان و نوجوان هستند این طبیعی است که دشمن بر ذهن کاربران اثر می‌گذارد و خود را تطهیر و تبرئه می‌کند و انگشت اتهام را سمت نهادهای انقلابی و ارکان نظام  نشانه می‌رود.

محمد صادق کوشکی تحلیلگر اصولگرای مسائل سیاسی کشور با اشاره به اینکه بخشی از مردم ایران دشمنی آمریکایی‌ها و غربی‌ها را با ملت باور نکرده‌اند، اظهار داشت: نباید گفت همه مردم ایران تحت تاثیر جنگ ترکیبی غرب بر علیه کشورمان به این باور رسیده‌اند چرا که خانواده‌های شهدای زیادی داریم که فرزندان و عزیزان آن‌ها در گلزارهای شهدا آرمیده‌اند و از این رو، این خانواده‌ها با پوست و گوشت و خون خود دشمنی دشمنان ملت ایران را درک کرده‌اند.

کوشکی با بیان اینکه دشمن با استفاده از ابزارهایی موفق شده است ذهنیت و باورهای بخشی از مردم درباره دشمنی خود با ملت ایران را تغییر دهد، اظهار داشت: به نظر می رسد مهمترین ابزاری که دشمن از طریق آن موفق شده است افکار بخشی از مردم را منحرف کند، فضای مجازی است.

فعال سیاسی اصولگرا: بخشی از مردم با بمباران مثلث شوم تلگرام، اینستاگرام و توئیتر  ، دشمنی آمریکایی ها را باور ندارند

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا مانند ایران فضای مجازی خود را که در آن به شکل وسیعی پیام و محتوا ارسال می‌شود بدون کمترین نظارت و کنترل قانونی رها نکرده است. اکنون شاهد هستیم به دلیل نبود همین کنترل‌ها و نظارت‌های موثر، ذهن مردم به راحتی در اختیار دشمن قرار گرفته است.

استادیار دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران، ادامه داد: دشمن از طریق اینستاگرام، تلگرام و حتی توئیتر انواع پیام‌های تحریک‌ کننده یا پیام‌هایی که واقعیت را دگرگون کرده و باوردهای درست جامعه ما را خدشه‌دار و انگارهای درست ذهنی مردم را تخریب می‌کند منتشر می‌کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی به جنگ ترکیبی که دشمن آن را در دستور کار خود قرار داده است، این امکان را به آنان داده‌ایم که ذهن مردم به شکل شبانه‌روزی مورد حمله و بمباران خود قرار دهد و از این نظر در دنیا کمتر کشوری شباهتی مانند ما باشد که ذهن مردم خودش را در اختیار دشمن قرار دهد.

کوشکی با اشاره به اینکه در ایران میلیون‌ها نفر از فضای مجازی و پلتفرم‌های غربی برای پیام‌رسانی استفاده می‌کنند، گفت: در کشور دست کم ۴۰ میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می کنند و بخش عمده‌ای از کاربران جوان و نوجوان هستند این طبیعی است که دشمن بر ذهن کاربران اثر می‌گذارد و خود را تطهیر و تبرئه می‌کند و انگشت اتهام را سمت نهادهای انقلابی و ارکان نظام  نشانه می‌رود.

استادیار دانشکده حقوق  و علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از این فضا و به شکل ترکیبی در جنگی سازمان یافته، با تغییر روایت‌ها دست زده و عامل مشکلات کشور را نهادها و نیروهای انقلابی و رهبری نظام معرفی می‌کند. اقدامی که به شکل هدفمند و مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تلگرام، اینستاگرام و توئیتر در مثلثی شوم در حال طراحی و اجرای این جنگ ادراکی هستند، اظهار داشت: در کشورما این پلتفرم‌ها عمده مطالب خود را از مثلث بخش جنگ روانی رژیم صهییونیستی، تیرانا و مرکز اعتدال (جنگ روانی سعودی‌ها) تهیه می‌کنند و در چنین مثلثی طبیعی است که متاسفانه بخشی از جامعه متوجه عمق خباثت نشود و مفهوم دشمنی را تحریف شده نگاه کند و به جای اینکه آمریکا، اروپا، منافقیین و صهبیونیست‌ها را دشمن بداند ارکان نظام و نیروهای انقلابی را عامل مشکلات معرفی کند.

کوشکی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ذهن مردم با استفاده از فضای مجازی بمباران می‌شود نباید انتظار اصلاح این وضعیت را داشت، گفت: دشمن فضای مجازی را برای ایجاد بمباران ذهنی مردم ما ایجاد کرده است. این فضا ایجاد نشده است که ما در قالب استفاده از این فضا کار پدافندی انجام دهیم. هر بار در این فضا وارد شدیم دشمن آن را مسدود کرد مانند آنچه که برای پاسداشت شهید سلیمانی انجام گرفت یا اکنون درباره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم.

استادیار دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: مسئولان ما باید به این باور برسند که حکمرانی مجازی در داخل ایران در دست دشمن است. مسئولان باید جلوی ادامه این روند را بگیرند و نباید اجازه دهند ذهن مردم ما با محتوایی که در اینستاگرام و توئیتر و تلگرام تولید می‌شود بیش از این هدف حمله قرار بگیرد تا جنگ ترکیبی دشمن در این پازل تکمیل شود.

۲۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =