افزایش سرانه آرد استان قزوین در دستور کار قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: افزایش سرانه آرد استان قزوین باید برای سال آینده در دستور کار جدی مسئولان حوزه جهاد کشاورزی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه شورای آرد و نان استان قزوین که با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: استان قزوین به عنوان یکی از استان های مهاجرپذیر کشور به حساب می آید که سرانه فعلی آرد و نان جوابگوی نیاز استان نیست.

وی افزود: افزایش سرانه آرد و نان در استان قزوین بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه را کاهش خواهد داد و از طرفی می توان برخی از نانوایی ها را ملزم به پخت نان در دو شیفت کاری کرد تا مشکل کمبود نان در ساعت های پایانی روز کاهش یابد.

استاندار قزوین اضافه کرد: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در حمل و نقل آرد می‌توان از ظرفیت شرکت‌های استانی استفاده کرد.

اعلایی اظهارکرد: در بحث قیمت گذاری نان باید کار کارشناسی دقیق انجام شود تا پس از جمع‌بندی لازم قیمت نان به گونه‌ای تصویب شود که هم به نفع مردم باشد و هم نانوایان دچار ضرر و زیان نشوند.

وی افزود: در زمینه کنترل کیفیت و کمیت نان مکانیزم مناسبی در سطح کشور و به ویژه در سطح استان قزوین وجود ندارد و این مشکل باید در آینده نزدیک با توجه به راهکارهای موجود برطرف شود.

استاندار قزوین گفت: موضوع بهداشت آرد و نان و حتی محیط نانوایی‌ها یکی از موارد دارای اهمیت است که اقدامات کنترلی مناسب باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =