بلینکن: بایدن آماده ‌گفتگو با پوتین در هر زمانی است

ایرنا نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها میان کشورش و مسکو بر سر اوکراین ادعا کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا آماده گفتگو با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درهر زمانی و به هر شکلی است، اگر این کار به جلوگیری از وقوع جنگ کمک کند.

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان ادامه داد که واشنگتن به تلاش های خود برای متقاعد کردن روسیه جهت عدم تهاجم به اوکراین ادامه خواهد داد.

بلینکن مدعی شد ما معتقدیم پوتین تصمیم خود را گرفته است اما تا زمانی که تانک ها در حال حرکت هستند و هواپیماها درحال پرواز، ما از هر فرصت و هر دقیقه در راستای دیپلماسی برای منصرف کردن پوتین از پیشبرد این کار استفاده خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از تمدید رزمایش های نظامی روسیه ابراز نگرانی و ادعا کرد که نشانه ای دیگر برای آماده سازی جهت حمله است.

بلینکن ادامه داد اکنون آنها ادامه رزمایش هایی را توجیه می کنند که قبلا  اعلام کرده بودند، تمام می شود اما این رزمایش ها به صورت نامحدود در شرق اوکراین ادامه دارند وضعیتی که آنها از طریق افزایش تنش ها، ایجاد کردند.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که روش های بازی روسیه برای حمله به اوکراین درحال انجام است اما هنوز شانس دیپلماسی برای جلوگیری از یک جنگ وجود دارد.

بلینکن توضیح داد همانطور که آن را تشریح کردیم،  همه شرایطی که به یک تهاجم واقعی ختم می شوند، درحال رخ دادن هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی نیز در گفت‌و گویی ادعا کرد: بر اساس اطللاعاتی که ما در اختیار داریم، به نظر می رسد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تصمیم خود را برای تهاجم مجدد به اوکراین گرفته است.

بلینکن در تداوم ادعاهای غرب به رغم تکذیب کرملین مدعی شد  البته تا دقیقه آخر که این تهاجم  رخ دهد، ما تمام تلاش خود را برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک انجام می دهیم زیرا درگیری، جنگ و تهاجم به نفع هیچکس نیست.

پیش از بلینکن، لوید آستین رئیس پنتاگون نیز ادعا کرد: اگر امروز به موضع او(ولادیمیر پوتین) نگاه کنید، مشخص است که تصمیم خود را گرفته است و آنها در حال حرکت به سوی مواضع مناسب خود برای حمله هستند.

بلینکن و آستین ادعاهای قبلی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم به حمله گرفته است، تکرار می کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1605069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =