چون استقلال در کورس قهرمانی است می‌خواهند به این تیم لطمه بزنند

مدافع سابق استقلال به وضعیت سربازی دو مدافع این تیم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی حمودی، بازیکن اسبق استقلال، که خود در ماجرای سرباز گیت برای گذراندن سربازی به تیم تراکتور سازی رفت، در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره وضعیت دو بازیکن استقلال گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نمی توان نظر نهایی داد اما این بازیکنان ملی پوش هستند و این شایعاتی که در فضای مجازی برای این دو بازیکن به وجود آمده به استقلال لطمه می زند. از طرفی نظام وظیفه باید موضع خود را مشخص کند و استعلام های نهایی را بگیرد تا تکلیف بازیکنان مشخص نشود.

حمودی افزود: من اطلاع قوی از وضعیت این دو بازیکن ندارم که واقعا سربازند یا ادامه تحصیل می دهند و تنها مرجع نظام وظیفه است اما باید هرچه زودتر تکلیفشان مشخص شود.

او ادامه داد: در سیستم کشور ما، درست یا غلط قانونی نوشته شده که می گویند فرد سرباز است و باید عازم شود. یک زمانی یک نفر فوتبالیست است یا هنر دیگری دارد، و می تواند در هرجا که به کار می آید استفاده شود. درباره فوتبالیست ها هم نظام وظیفه یا هر ارگانی می تواند از قرارداد این بازیکن ها، به عنوان کمک به پادگان و مرجع کسر کند و آن ها در باشگاه خود ادامه فعالیت دهند. این افراد فوتبالیست هستند و نمی توانند در دفتر سربازی نامه بیارند و ببرند بلکه باید در جای خود بازی کنند.

حمودی گفت: الان این بازیکنان ملی پوش هستند و در تیم مدعی قهرمانی بازی می کنند، که اگر بخواهند استقلال را رها کنند و به لیگ یک بروند، یا به فجر سپاسی که در انتهای جدول است، از نظر روحی و روانی اذیت می شوند و کیفیتی که الان دارند را نمی توانند ارائه دهند. پیشنهادات مختلفی برای این قضیه هست اما قانونی که نوشته شده باعث می شود چنین موضوعی پیش بیاید. درست است که سرباز باید وظایف خود را انجام دهد اما می تواند هم در استقلال به فعالیتش ادامه دهد و هم مراحل سربازی را بگذرانند و به نوعی به ارگان مد نظر کمک کنند.

بازیکن اسبق استقلال گفت: از طرفی افرادی هم در فضای مجازی شلوغ می کنند. اگر استقلال در این شرایط خوب خود نمی بود هیچ وقت این اظهار نظرها پیش نمی آمد اما چون استقلال در کورس قهرمانی است و بعد از چند سال بهترین دورانش را دارد، خیلی ها بزرگ نمایی می کنند و علیه استقلال کار می کنند که تیم از هم بپاشد و لطمه بخورد. از طرفی می توان گفت تا پایان لیگ برتر ۴ ماه نمانده و می توانند یک فرجه به آن ها بدهند و بعد به سربازی بروند. در کل خیلی کارها می شود انجام داد اما خیلی ها از ترس فضای مجازی و رسانه ها می ترسند اظهار نظر کنند.

برای خواندن مشروح این گزارش اینجا را کلیک کنید.

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1605354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =