مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی برگزار شد

در مراسمی با حضور معاونان، مدیران کل استانداری و جمعی از شهرداران استان، مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی معارفه شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، در این مراسم که ظهر امروز با حضور جواد خدائی معاون هماهنکی امور عمرانی، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و جمعی از مدیران کل ستادی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تکریم و قدردانی از زحمات محمد سنجری مدیرعامل پیشین سازمان همیاری شهرداریهای استان، محمدرضا تازیکی یکی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی با سابقه استان با حکم استاندار خراسان رضوی به عنوان مدیرعامل جدید این نهاد معرفی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی که ریاست هیات مدیره سازمان همیاری شهرداریهای استان را نیز برعهده دارد در این مراسم ضمن ضمن تشکر از زحمات مدیرعامل پیشین و دست اندرکاران این نهاد و آرزوی توفیق روز افزون گفت: همواره تغییرات وتودیع و معارفه در مجموعه های کاری وجود داشته و آن چیزی در این بین باقی می ماند، تجربه و عملکرد و تلاش هایی است که به عنوان یک محصول مدیریتی به عنوان تصویری ذهنی از خود برای مخاطبان باقی میگذاریم.

جواد خدایی ادامه داد: بیشترین تصویری که دراین مدت از سازمان همیاری شهرداری های استان در ذهن باقی مانده است انضباط کاری است که ایجاد این امر مهم در این مجموعه ای با پیچیدگی ها و حساسیتها و محدودیتهای خاص، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است به ویژه در دوران پر التهاب کنونی که با همه گیری کرونا، شرایط سیاسی و تغییرات در راس استانها، شوراها و شهرداریها مواجه بودیم و هر مدیری برای ادامع کار و موفقیتش به این پشتوانه ها نیاز دارد.

وی ضمن قدردانی از هیئت مدیره پیشین سازمان همیاری برای تصمیمات صحیح و ریل گذاری های انجام شده در مسیر روبه توسعه این نهاد، تصریح کرد: این شرایط و انضباطی ایجاد شده، باعث شد که سازمان همیاری همچنان محکم در جای خودش بایستد و به خدمات و فعالیت های خود ادامه دهد، لذا انتظار داریم که مدیرعامل جدید نیز در همین ریل باقی مانده و با قوت به برنامه های این نهاد ادامه دهد.

رئیس هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این نهاد متعلق به شهرداری هاست عنوان کرد: این سنت حسنه که مدیران شهری باید این نهاد را مدیریت و هدایت کنند بسیار ارزشمند است و باید ادامه داشته باشد چرا که شهرداران درک صحیحی از این سازمان دارند، ما نیز با حمایتهای استاندار تلاش کردیم که این روند ادامه یافته و سازمان همیاری به معنای واقعی همیار و دست گیر شهرداری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه مواجهه با ۹۴ شهرداری در استان کار دشواری است، افزود: شهرداریها حامی ای ندارند و به همین خاطر ما به سازمانی قوی و معظم نیاز داریم و باید در برنامه ریزی های پیش رو تلاش کنیم که سازمان همیاری به جای آنکه از شهرداری ها کمک بگیرد به آنها به معنای واقعی کمک کند.

خدائی با تاکید بر اینکه سازمان همیاری نباید صرفا یک نهاد سرویس دهنده و و نهاد سیاسی یا اداری تلقی شود، بیان داشت: یک سازمان همیاری اقتصادی باید در اتخاذ رویکرد ها در اولویت باشد و این نیازمند نگاهی اقتصادی فراتر از نگاه های اداری و سیاسی است که خوشبختانه استاندار محترم نیز با هوشیاری در این زمینه حمایتهای لازم را داشته است.

وی افزود: انتظار ما این است که سرمایه انسانی را در تصمیم گیری ها محور قرار داده و با اتکا به نگاه تیمی، گروهی و سازمانی در مسیر تحول و ایجاد تغییرات مناسب در سازمان همیاری گام های موثری برداشته شود تا این نهاد بتواند خودش را در تلاطم ها و محدودیتهای پیش رو، ایمن نگه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: استاندار و مجموعه‌های اقتصادی استان خیلی می تواند به سازمان همیاری کمک کند و این نهاد نیز به عنوان یک بازوی قوی اقتصادی و با اتکا به خانواده بزرگ شهرداریها می تواند در خدمت بخش اقتصاد استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم سازمان همیاری را به عنوان یکی از نهاد های تاثیر گذار در حوزه اقتصاد استان عنوان کرد و افزود: با توجه به تصمیماتی که در سیاست های کلان استان اتخاذ شده به تازکی از قرارگاه های حمایت از فعالیت های اقتصادی استان رونمایی شده که در بسیاری جهات با مسایل سازمان همیاری ارتباط پیدا میکنند.

مرتضی اشرفی ادامه داد: بازار، اقتصاد مرز، بازارچه های مرزی، صادرات و تولید مسائل و موضوعاتی هستند که در راهبرد کلان استان قرار داشته و مجموعه بزرگ سازمان همیاری می تواند همچون گذشته همکاری های خوبی را در این ۵ محور اساسی به ویژه رفع موانع تولید و سایر مسائل اقتصادی داشته باشد.

وی با تاکید بر ایجاد ظرفیت های جدید با نگاه افزایش بهره وری در شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری و هم افزایی با دستگاه های اجرایی، افزود: انتظار داریم که حتما از ظرفیت‌های سازمان همیاری در بهبود مسائل شهری، تنظیم بازار، توسعه استارت آپ ها و... در استان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سازمان همیاری به عنوان بازوی علمی پژوهشی متعلق به شهرداری ها از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است که تلاش داریم در قرارگاه های مردمی که در حال تشکیل شدن است این ظرفیت ودیگر پتانسیلهای سازمان همیاری را معرفی و از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی نیز در این مراسم با تقدیر از اعتماد و فرصتی که از سوی استانداری و هیات مدیره برای خدمت در این نهاد بزرگ اقتصادی ایجاد شده است، گفت: تلاش ها، زحمات و ریل گذاری هایی که توسط مدیریت پیشین سازمان همیاری در حوزه منابع انسانی و شرکت‌ها موسسات تابعه انجام شده است موجب گردیده که در تلاطم ها و محدودیهای موجود کشور، فضای آرامی در این مجموعه به وجود بیاید.

محمدرضا تازیکی ادامه داد: در حدود ۲۰ روز گذشته بیش از ۴۸ نشست تخصصی با اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل پیشین سازمان و دست اندرکاران شرکت ها و موسسات تابعه برگزار شد تا از تجربیات ایجاد شده و فرصت هایی که در مسیر قطار در حال حرکت سازمان همیاری از گذشته تاکنون به وجود آمده اند برای تداوم این تجربه ها و ایجاد فرصت های جدید و رشد در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرصت‌های ایجاد شده در سازمان همیاری حاصل تلاش های همه دست اندرکاران گذشته و اکنون است، تصریح کرد: اقتصاد خراسان اقتصاد ویژه ای است، امروز در اقتصاد این استان فرصت‌های بسیار زیادی برای سازمان همیاری وجود دارد و این نهاد با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و ده‌ها شرکت و موسسه فعال خود می تواند در این حوزه موثر باشد.

مدیرعامل همیاری شهرداری های خراسان رضوی تصریح کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام، موقعیت های مرزی، ظرفیت های گردشگری، دامداری، کشاورزی، صنایع تبدیلی، اقتصاد مرز و ... فرصتها و ویژگی های منحصر به فردی هستند که باید تلاش کنیم تا در زنجیره تولید ارزش و اقتصاد استان به ویژه در این حوزه ها، مداخله ها موثری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بیشتر این مداخلات اقتصادی و تاثیرگذارترین ارزش هایی که مد نظر داریم و و می توانیم به عنوان سنگین ترین وزنه در آن ورود پیدا کنیم، حوزه کلان اقتصاد استان با نگاه درآمدزایی و کمک به اقتصاد شهرداریها است.

تازیکی افزود: دومین حوزه مهم شهرداری ها هستند، امروز ظرفیت اقتصاد شهر و فرصت‌هایی که در اختیار شهرداری ها قرار دارد بسیار زیاد است، بر این اساس باید نگاهمان را به اقتصاد و سرمایه های انسانی تغییر داده و با بهره گیری از شرکتهای بزرگ تولیدی و فرصت نیروی انسانی در حوزه اقتصاد استان تاثیر گذار باشیم در این بخش باید نگاه شهرداران و شوراهای اسلامی نسبت به ظرفیت ها موجود به ویژه حاشیه شهر در برنامه ریزی ها و توسعه اقتصاد شهر ها نیز تغییر کند.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی و منابع انسانی در سازمان همیاری سومین فرصتی است که به آن توجه ویژه ای داشته و ۸۵۰ نفر کارکنان سازمان و شرکتهای تابعه را به عنوان یک گنج می دانیم، دیدگاه ما این است که از فرصت هایی که در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم و با توجه ویژه به افزایش مشارکت و تعاملات در حوزه نیروهای انسانی با شهرداری مشهد و کل شهرداری های استان با نگاه خروجی محور به عنوان اساس کار، بتوانیم این فرصت را که به ما داده شده است به سرمنزل مقصود برسانیم و در این مسیر دست یاری به سوی همه صاحبنظران و تلاشگران این عرصه دراز می کنیم.

مدیر عامل پیشین سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز در مراسم تودیع خود عنوان کرد: حدود یکسال تلاش در سازمان همیاری شهرداری های استان به عنوان یک بنگاه اقتصادی که از نقش های مختلف و تنوع زیر مجموعه برخودار است توفیق و کاری بسیار دشوار و در عین حال شیرینی بود که فرصت خوبی را برای تلاش و یادگیری در کنار بیش از ۸۰۰ نیروی انسانی که به حق ارزشمندترین سرمایه این نهاد به شمار می روند، به وجود آورد.

محمد سنجری با تاکید بر شفافیت و انضباط اداری به عنوان اولویت و رسالت اصلی سازمان همیاری در دوران مسوولیتش ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های انجام شده در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: هر آنچه از افتخارات و دستاوردهای گوناگون در سازمان همیاری بوجود آمده است حاصل تلاش همه همکاران و دست اندرکاران در این نهاد بزرگ اقتصادی است امیدواریم در ادامه با رویکردهای سازنده مدیرعامل و هیئت مدیره جدید شاهده رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در حوزه های اقتصادی به ویژه ارتقاء شهرداری ها به عنوان اصلی ترین رسالت این نهاد باشیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1605609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =