۳ نفر
۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
سیروس قایقران با پیراهن استقلال/عکس

نام سیروس قایقران عجین شده است به نام ملوان در انزلی و همه دوستداران فوتبال او را یک ملوانی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیروس قایقران یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال ایران است که هیچگاه پیراهن استقلال و پرسپولیس را به تن نکرد. 

فوتبالیستی توانا در میانه میدان که نقش رهبری تیم را نیز به صورت کامل ایفا می کرد. قایقران که شهره خاص و عام در استان گیلان و شهر انزلی است با این توانائی های منحصر به فرد به کاپیتانی تیم ملی ایران هم رسید و با این تیم سابقه سومی در جام ملتهای آسیای ۱۹۹۸قطر  و قهرمانی در بازی های آسیایی چین  را نیز در کارنامه خود دارد.

او دوبار در سالهای ۶۱تا ۶۶و ۶۹تا ۷۲ در ملوان انزلی توپ زد و در فاصله آن سالها از سال ۶۷تا سال ۶۸ به استقلال انزلی پیوست و یکی از بازیکنان این تیم در استقلال انزلی و در کنار غفور جهانی کاپیتان این تیم بود.

قایقران که هواداران زیادی در فوتبال ایران داشت و سابقه بازی در کشاورز تهران را نیز در کارنامه فوتبالی خود دارد، در اواخر دهه ۶۰پرسپولیس را نیز مشتری خود می دید که به دلیل حضور محسن عاشوری در این تیم و رفاقتی که با هافبک خلاق قرمزها داشت به پرسپولیس نپیوست.

در تصویر قایقران را نفر سوم ایستاده از راست در تیم استقلال انزلی می بینیم.تیمی که بزرگ دیگر انزلی غفور جهانی را نیز در ترکیب خود داشت و آن سالها سر و صدای زیادی در استان گیلان به پا کرده بود. هر چند حضور استقلال در سطح بالای فوتبال انزلی خیلی کوتاه بود.

سیروس قایقران با پیراهن استقلال/عکس

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1605828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 0
    عاشق اون یه شاخه گل شدم که مثل جشن شروع مدرسه ها دست شون دست هر کدوم شون هست. چقدر با اون سبیل های پرپشت شون هارمونی داره.