۰ نفر
۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
رونق گردشگری در شهرهای شمالی

درباره بوم‌گردی چه می‌دانید؟ به نظرتان چطور می‌توان با سفرتان، به دیگران هم سود برسانید؟ اصلاً مزیت سفر در چیست؟

 آیا فقط برای خودتان باید به‌دنبال سرگرمی و آسایش بگردید؟ یا اینکه با سفر می‌توانید به زندگی دیگران هم کمک کنید؟ در اصل سفر یک عبارت چتری بسیار بزرگ است که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. سفر باعث تبادل مالی می‌شود. با کمک سفر، اقشار مختلف جامعه به درآمد می‌رسند. همین موضوع بر اهمیت سفر می‌افزاید. به‌حدی که برخی کشورهای خارجی با کمک جذب توریست، اقتصاد خود را از وضعیت نابودی نجات دادند. حال ما هم می‌توانیم با روش‌های مختلف از جمله اجاره ویلا ، به اقتصاد شهرهای شمالی کشورمان کمک کنیم.

گردش چرخ اقتصاد کشور با کمک سفر

صنعت توریست و سفر به چرخش چرخ اقتصاد کمک بسیاری می‌کند. این موضوع هم درباره گردشگران و مسافران داخلی و هم مسافران خارجی صدق می‌کند. در اصل وقتی که شما به سفر می‌روید، با خرج مبالغ مختلف در بخش‌های متفاوت، به صنعت آن منطقه کمک می‌کنید.

به همین خاطر است که اجاره ویلا شمال می‌تواند به صنعت و اقتصاد این منطقه کمک شایان توجهی بکند. اقتصاد به‌معنای گردش و مبادلات مالی است. وقتی که ثروت دست عده‌ای خاص بماند و گردشی نداشته باشد، رکود اقتصادی رخ می‌دهد. رکود اقتصادی باعث ضرر بسیاری از افراد و اقشار می‌شود. در عین حال رونق اقتصادی همراه با مبادلات مالی است. وقتی که شما به سفر می‌روید، پول خودتان را در منطقه دیگری خرج می‌کنید.

شاید در شهرهای بزرگ و اقتصادی همانند تهران، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد وجود داشته باشد؛ اما در شهرهای دورافتاده شمالی کشور اینطور نیست. در اصل بسیاری از مردم شهرهای دورافتاده شمال کشور، چشم انتظار حضور مسافران هستند. مسافران عامل چرخش چرخ اقتصاد در این شهرها به حساب می‌آیند. به همین خاطر حتی با اجاره ویلا جنگی ساده در شمال، مبلغی را به اقتصاد یک شهر یا روستای کوچک تزریق خواهید کرد.

اجاره ویلا شمال بهترین روش کمک به اقتصاد

اجاره ویلا شمال

روش‌های مختلفی برای اقامت در شهرهای شمالی کشور وجود دارد. برای مثال برخی شهرهای معروف همانند رامسر یا بابلسر، دارای هتل‌های متعدد در شهر هستند. با وجود آنکه هتل‌ها نیز بخشی از اقتصاد به حساب می‌آیند؛ اما گاهی با اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مثلاً اجاره کلبه جنگلی شمال ، می‌توانید به اقشار کم‌درآمد جامعه کمک کنید.

گاهی در برخی روستاها، مردم محلی بخشی از خانه خود را به گردشگران کرایه می‌دهند. مبلغی که برای اقامت در این خانه‌ها پرداخت می‌کنید، بسیار ناچیز است و در عین حال پای سفره گرم و پربرکت آن‌ها می‌نشیند. این یعنی می‌توانید هم از سفر خود لذت ببرید و هم پای سفره دل آن‌ها بنشینید و بهتر با زندگی مردم روستای کشور خودتان آشنا شوید.

این نوع اقامت مزایای خاص به خود را دارد. مثلاً می‌توانید از مردم محلی درباره جاهای دیدنی خاص بپرسید. آن‌ها هم با روی خوش این جاذبه‌های گردشگری خاص را به شما معرفی می‌کنند. به یاد داشته باشید که شمال یعنی سفر به روستا و دل جنگل، اینکه به شهرهای شلوغ بروید که تفاوتی با تهران یا سایر شهرهای شلوغ نمی‌کند. اقامت در روستاها و خانه‌های روستایی یا ویلاهای شخصی شمالی بسیار کیف می‌دهد و شمال واقعی به حساب می‌آید.

خرید از فروشگاه‌های محلی

خرید از فروشگاه‌های محلی شمال

وقتی که قصد سفر به شمال دارید، قطعاً بار و بندیل خودتان را از تهران یا شهر مبداء می‌بندید. این کار شاید از نظر عقلانی منطقی به نظر برسد؛ اما بهتر است لیست کامل تهیه کنید و از مغازه‌های محلی خرید خود را انجام دهید. با این کار می‌توانید به مغازه‌های محلی که فروش چندانی ندارند کمک و سرمایه خود را به شهری دیگر تزریق کنید.

شاید همین کار ساده برای شما تفاوت چندانی از نظر مبلغ پرداختی نداشته باشد؛ اما به اقتصاد یک منطقه دیگر نیز کمک بسیاری می‌کنید. جالب است بدانید که معمولاً قیمت اجناس در مغازه‌های محلی از مغازه‌های شهرهای بزرگ همانند تهران هم کمتر است.

علاوه‌بر این کار، بهتر است سری به مغازه‌ها یا دکه‌های فروش سوغات و صنایع‌دستی بزنید. لازم نیست تا فقط با اجاره ویلا به اقتصاد یک منطقه کمک کنید. گاهی در کنار اجاره ویلا شمال می‌توانید یک شیشه مربای دست‌ساز را از مردم روستایی بخرید. یا در جایی که اقدام به اجاره ویلا جنگلی شمال کرده‌اید، چند کلاه حصیری بخرید. با همین کارهای ساده می‌توانید به اقتصاد یک منطقه دیگر کمک کنید.

در حال حاضر مدتی است که اکوتوریست را مطرح کرده‌اند. پس سعی کنیم در سفر فقط به فکر تفریح و استراحت خودمان نباشیم. سفر یک واژه بسیار گسترده است. با سفر می‌توانید فرهنگ مردم دیگر را بشناسید، به چرخش اقتصاد مناطق دورافتاده کمک کنید، طبیعت را دریابید و در نهایت خودتان هم از سفر لذت ببرید. پس بیایید از این پس به سراغ مناطق دور افتاده برویم، مراقب رفتارمان در طبیعت باشیم و به اقتصاد شهرها و مناطق کمتر شناخته‌شده کمک کنیم! با این کار حتی خودمان هم لذت بیشتری از سفر خواهیم برد و سفرمان به یک سفر ارزشمند، خاطره انگیز و دوست‌داشتنی تبدیل خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1605953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =