مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 12 تیر 1390

برخورد مرگبار نیسان با مینی‌بوس 8 قربانی گرفت 
ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از تصادف مرگبار میان یک دستگاه وانت نیسان و مینی‌بوس بنز خبر داد و گفت: این حادثه موجب کشته‌شدن هشت نفر و مجروح شدن شش تن دیگر شد.
سرهنگ پرویز سیاح‌البرزی گفت: ماموران پلیس‌راه استان خوزستان در ساعت 6 صبح از طریق تماس مردمی در جریان وقوع تصادفی مرگبار در محور اهواز ـ مسجد‌سلیمان قرار گرفتند. ماموران پلیس‌راه با حضور در صحنه حادثه دریافتند یک دستگاه مینی‌بوس بنز با یک دستگاه وانت‌نیسان برخورد کرده است که در این حادثه هشت ‌نفر کشته و شش تن مجروح شدند. کارشناسان تصادفات پلیس‌راه تجاوز به چپ از جانب راننده مینی‌بوس را علت بروز این حادثه اعلام کردند.
البرزی در ادامه با بیان اینکه 42 درصد از تصادفات روز گذشته را واژگونی به خود اختصاص داده است، گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و خستگی و خواب‌آلودگی در صدر علل بروز تصادفات قرار دارند.

 

جوان 27 ساله تبریزی قربانی گاز دی اکیسدکربن خودروی خود شد
ایرنا نوشت: مسوول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: جوان 27 ساله تبریزی قربانی گاز دی اکسید کربن منتشره از خودروی خود شد.
حبیب حسینقلی زاده اظهار داشت: این جوان شب گذشته خودروی خود را در داخل پارکینگ روشن کرده و اقدام به تعمیرات در خودرو کرده بود که به دلیل عدم خروج گاز دی اکسید کربن منتشره از خودرو و داخل نشدن هوای تازه به پارکینگ دچار خفگی و فوت شد. 
گاز دی اکسید کربن یکی از خطرناک ترین گازهایی است که مردم به صورت روزمره با آن مواجه هستند و به همین دلیل باید دقت لازم در مواجهه با این گاز را داشته باشند. 
متاسفانه افراد زیادی در جامعه بدون توجه به مضرات گاز دی اکسید کربن اقدام به روشن نگه داشتن خودروهای خود در پارکینگ های در بسته می کنند که این موضوع در مواردی نیز موجب مرگ می شود.
حسینقلی زاده توصیه کرد، شهروندان هنگام روشن کردن خودروی خود در پارکینگ درب ها را باز نگه داشته و هرچه سریع تر خودرو را از آن خارج نمایند.

 

جزئیات جدید فرار 6 زندانی از زندان دستگرد اصفهان
خبرگزاری مهر نوشت: رئیس کل دادگستری استان اصفهان جزئیات جدیدی از فرار 6 زندانی از زندان دستگرد را اعلام کرد.
غلامرضا انصاری اظهار داشت: روز جمعه 6 زندانی متهم به قتل و سرقت مسلحانه با استفاده از تونل 23 متری موفق به فرار از زندان شدند. بلافاصله پس از اطلاع از موضوع تیم ویژه ای رسیدگی به موضوع و دستگیری زندانیان را برعهده گرفت. 
در بررسی های اولیه مشخص شد متهمان از دو ماه قبل اقدام به حفر تونل برای فرار کرده اند. همچنین دو نفر در زندان با این افراد همکاری داشتند که از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: حکم یکی از زندانیان که به اتهام قتل در زندان بود هنوز صادر نشده است. همچنین دو سارق مسلح به 5 و 10 سال حبس محکوم شده بودند که دوران محکومیت خودشان را طی می کنند.
انصاری در پایان با اشاره به آغاز تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زندانیان فراری گفت: تجسس های گسترده برای دستگیری این افراد در داخل و خارج استان آغاز شده است.

 

جاری شدن سیلاب در تنکابن
واحدمرکزی خبر نوشت: ذوب شدن یخچال کوههای علم کوه و تخت سلیمان موجب جاری شدن سیل در منطقه سه هزار تنکابن شد.
فرماندار تنکابن و چالوس گفت: در اثر این حادثه که دیشب رخ داد ، 2 واحد مزرعه ماهی تخریب و به تاسیسات آب برق و تلفن مناطق مسکونی و مزارع کشاورزی خسارت وارد و راه ارتباطی شماری از روستاهای منطقه سه هزار قطع شد.
به گفته ی رضایی کمک رسانی به سیل زدگان، بازگشایی جاده ها، لایروبی رودخانه ها، برقراری ارتباطات مخابراتی و بازسازی شبکه آب و برق آغاز شده است.
کوههای علم کوه و تخت سلیمان در 70 کیلومتری جنوب مرکزی شهر تنکابن قرار دارد و همه ساله بر اثر ذوب شدن یخچال های طبیعی آن در فصل گرما، سیلاب جاری می شود و خسارت سنگینی به این منطقه وارد می کند. جاری شدن سیل در سوم تیرماه نیز، به تنکابن و کلاردشت 55 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

 

عملیات مسلحانه پلیس برای دستگیری ریگی خطرناک در مشهد 
سایت پلیس نوشت: در عملیات مسلحانه پلیس، یکی از متهمان خطرناک که به ریگی معروف است به همراه همدستش در مشهد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح عملیات دستگیری این 2 متهم مسلح گفت: ماموران انتظامی گشت یگان امداد در بلوار شاهد مشهد هنگام گشت زنی به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکوک و به منظور بررسی مدارک شناسایی این افراد وارد عمل شدند . اما دو جوان موتور سوار با استفاده از اسلحه کلت کمری به سمت افسر پلیس شلیک کردند. 
سرتیپ پاسدار بهمن امیری مقدم افزود: متهمان با گروگان گرفتن یکی از شهروندان از محل متواری شدند. 
پلیس با توجه به سرنخ هایی که از متهم گروگان گیر پرونده در دست داشت تحقیقات وسیع خود را آغاز کرد و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، متهم گروگانگیر شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.
پس از شناسایی مخفیگاه متهم در بلوار امامیه مشهد، عملیات دستگیری با ورود کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز شد و محل مورد نظر به طور کاملاً نامحسوس تحت کنترل های پوششی قرار گرفت. 
کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی، هنگامی که 2 متهم پرونده در مخفیگاه حضور داشتند به طور ضربتی و غافلگیرانه برای دستگیری آنان به مخفیگاه حمله ور و با شلیک تیرهوایی متهم و همدستش را قبل از آن که فرصت هر گونه عکس العملی بیابند دستگیر کردند. 
در بررسی سوابق متهم اصلی این پرونده که به ریگی معروف است و 26 سال سن دارد مشخص شد او از افراد خطرناک و شرور می باشد که دارای چندین فقره سابقه شرارت، نزاع و درگیری، تهدید و حمل مواد مخدر در پرونده سیاه خود می باشد.
وی با اشاره به این مطلب که تحقیقات از این متهمان برای کشف اقدامات مجرمانه آنان هم چنان ادامه دارد تاکید کرد: پلیس خراسان رضوی طرح ویژه ای را برای ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است و در اجرای این طرح برخورد قاطعانه و عبرت آموزی با اخلاگران نظم و امنیت عمومی و افراد شرور و مزاحم به عمل خواهد آمد.

 

سوزاندن بیش از 2 تن انواع مواد مخدر در مشهد 
واحد مرکزی خبر نوشت: 2 هزار و 395 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مشهد معدوم شد. فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: این مواد شامل 2 هزار و 123 کیلوگرم کراک و 272 کیلوگرم حشیش، قرص روانگردان و آمپول مخدر بخشی از کشفیات نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال تا کنون بود.
سردار بهمن امیری مقدم افزود: مواد مخدر در مرکز آموزش ثامن الائمه مشهد سوزانده شد.

 

3 کشته و زخمی در حادثه رانندگی محور تربت حیدریه - مشهد
واحد مرکزی خبر نوشت: واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور تربت حیدریه - مشهد یک کشته و 2 مجروح برجای گذاشت. فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: در این حادثه راننده خودرو جان باخت و همسر و فرزند او مجروح شدند.
سرهنگ محمد امین شاهرخی سرعت زیاد خودرو و ناتوانی راننده در کنترل آن را علت وقوع این حادثه اعلام کرد.

 

1 کشته در سانحه رانندگی خراسان شمالی
واحد مرکزی خبر نوشت: حادثه رانندگی در خراسان شمالی یک کشته برجای گذاشت.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در این سانحه یک وانت نیسان در محور شیروان - بجنورد واژگون شد.
سرهنگ اسفندیاری علت حادثه را بی توجهی راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

 

قتل پسر معتاد به دست پدر با اسلحه شکاری
ایسنا نوشت: پدری، پسر معتادش را با اسلحه شکاری از پای درآورد.
ماموران کلانتری 20 شهرستان اهواز روز شنبه در پی دریافت خبری مبنی بر درگیری مسلحانه منجر به قتل برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
در این حادثه پدری 58 ساله با پسرش به خاطر مصرف بیش از حد موادمخدر درگیر شده و با اسلحه شکاری پسر 28 ساله‌اش را به قتل رساند. متهم پس از دستگیری به مراجع قضایی ارجاع شد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =