مهر نوشت:

رئیس جمهور از طرح جدید دولت برای ساخت مسکن ویلایی خبر داد که طبق آن به هر خانواده ایرانی زمینی 1000 متری برای ساخت خانه و احداث باغ داده می شود.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از تعاونی‌های مسکن مهر برگزیده سراسر کشور که امروزیکشنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: تعاون موضعی برای همکاری متقابل میان مردم بوده و به واقع اگر به نقطه‌ای برسد که همه ملت‌ ایران با هم تعاون داشته باشند، کشور با سرعت نور پیشرفت می کند و توان 75 میلیون ایرانی معادل توان تمام بشریت خواهد شد.

وی با اشاره به بحث ادغام وزارت تعاون با دو وزارتخانه دیگر گفت:‌ ادغام تعاون با دیگر دستگا‌ه‌ها هیچ خلل و توقفی در مسیر تعاون ایجاد نخواهد کرد، زیرا بحث تعاون ریشه در فرهنگ و آرمان‌های ما دارد و البته همه آرزوها در سایه تعاون محقق شدنی است.

احمدی‌نژاد در ادامه تعاون را بستری برای شکوفایی کسانی دانست که در تنهایی شکوفا نمی‌شوند و افزود: ‌وقتی تعاون با مقوله مسکن تلفیق شد اتفاقات بزرگی در کشور به وجود ‌آمد.

وی گفت: روزی که بحث مسکن مهر مطرح شد عده‌ای باور نداشتند که یک میلیون واحد به یک باره در دست ساخت قرار گیرد ولی وقتی ما به مردم اتکا کردیم کارهای بزرگ نیز قابل انجام شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هنوز مشکل مسکن به طور کامل در کشور حل نشده است و باید برای این منظور تلاش بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: البته کشور در مسیر حل این مشکل قرار گرفته و این کاری که تعاونی‌های مسکن مهر انجام داده‌اند به واقع یک انقلاب بود.

وی در ادامه به مشارکت برخی کشورها در اجرای پروژه مسکن مهر اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور یکی از همین کشورها به محض ورود به ایران در محل پروژه 15 هزار واحدی این شرکت خارجی حاضر شد ولی وقتی گستردگی این طرح را دید اظهار شگفتی کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: مسکن مهر همانند اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها کار بزرگی بود و هنوز هم عده‌ای امیدوارند که در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها کارشکنی کنند.

وی بر ادامه روند اجرای پروژه های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: برای تمامی کسانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند باید مسکن احداث شده و تحویل داده شود.

رئیس‌ جمهور در عین حال مسکن مهر را کاری بزرگ و جدید دانست و گفت: پروژه مسکن مهر در واقع تمرینی برای یک کار ماندگار و بزرگ در کشور است.

وی با طرح تعدادی سئوال در مورد زندگی امروز شهری و همچنین آپارتمان نشینی افزود: به اعتقاد من باید شیوه غلطی که از 70 سال گذشته به ما القا شده است را بشکنیم و خود را به سمت قالب جدیدی در شهرسازی سوق دهیم.

احمدی‌نژاد در ادامه به تعیین خط و مرز برای ساختار شهری اشاره کرد و گفت:‌ این عامل موجب شده است که حاشیه‌نشینی ترویج پیدا کند و در خارج از محدوده شهر کاربری باغات و زمین‌های منابع طبیعی تبدیل به مسکن حاشیه‌‌ شهرها شود.

وی به داخل ساختار شهری نیز اشاره کرد و گفت: در داخل شهرها نیز ارزش افزوده زمین موجب شده است که بسیاری از باغات از سوی برخی از افراد سودجو به نابودی کشیده شود.

رئیس جمهور این مناسبات را عامل توسعه نابسامان مسکونی و بافت ناهمگن در داخل و خارج شهرها دانست و گفت:‌ با این شرایط هزینه اداره شهر افزایش بی‌رویه‌ای پیدا کرده است.

وی بودجه شهرداری تهران را معادل 7 هزار و 500 میلیارد تومان دانست که معادل یک میلیون تومان برای هر نفر بوده و گفت:‌ من در کل دنیا شهری را به گرانی تهران سراغ ندارم.

احمدی‌نژاد با محاسبه کل اراضی کشور و تقسیم آن به بخش‌های مختلف زمین‌های قابل استفاده و همچنین زمین‌های قابل کشت، گفت: حدود 30 میلیون هکتار زمین برای احداث مسکن باقی می‌ماند که اگر این میزان دو میلیون هکتار به خانوارها اختصاص یابد می توان به هر خانوار هزار متر زمین داد تا آنها یک واحد 100 متری در سه طبقه احداث و الباقی زمین را به باغ تبدیل کنند.

وی با اشاره به طرح 200 هزار هکتار فضای سبز در حومه تهران گفت:‌ با اجرای طرح خانه ویلایی برای ایرانیان می‌توانیم به یکباره با مشارکت خودم مردم و بدون هزینه هنگفت جهت احداث و نگهداری فضای سبز آنچنانی دو میلیون هکتار فضای سبز شهری به وجود آوریم.

رئیس جمهور در ادامه زندگی در این سیستم را با کیفیت و همچنین ارزان‌تر نسبت به زندگی آپارتمانی قلمداد کرد و گفت: این طرح در حال نهایی شدن است و تعاونی‌ها نیز خود را برای مشارکت در این طرح آماده کنند.

وی اجرای این طرح‌ را یک انقلاب واقعی در شهرسازی کشور دانست و گفت: ما ملتی هستیم که پول و امکانات کافی داریم ولی از آن خوب و درست استفاده نمی‌کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: انشاء‌الله این طرح تا پایان سال آ‌ماده و در 10 الی 15 منطقه به طور آزمایشی اجرا می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد:‌ ما می‌خواهیم الگو شویم و اجازه استفاده از شرایط ناعادلانه را به عده‌ای سودجو ندهیم.

رئیس جمهور با اشاره به مدیریت خود در شهرداری تهران گفت: وقتی ما وارد شدیم افرادی را دیدیم که با 45 هزار تومان تراکم شناور خریده بودند که به یک باره با اعلام عدم فروش تراکم از بابت افزایش 10 برابری این امتیاز مبالغ هنگفتی را نصیب خود کردند.

وی در عین حال گفت: اما اگر طرح عالمانه‌ای برای کشور مطرح شود این افراد متضرر می‌شوند و ما نیز باید مدیریت کشور را به سمتی ببریم که جلوی سوء استفاده‌های این افراد گرفته شود.

احمدی نژاد در پایان مناسبات کنونی سرمایه داری را عاملی برای تبدیل انسان‌ها به عنصری جهت کار مداوم دانست و گفت:‌ این مناسبات غلط بوده و انسان فقط برای اقتصاد به دنیا نیامده بلکه باید خدا، ابدیت و شرایط خود را فکر کند و بشناسد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    2 0
    توصیه میکنم به هر ویلا هم 4 نفر مامور بدن تا یه موقع خدایی نکرده...
  • هاشم حکمه IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 1
    هزار متر من کنار دریا باشه لطفا. کاش یارانه رو می گرفتم تا دیگه برای زندگی هیچی کم نداشته باشم.
  • بدون نام CH ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 1
    زمین هاش کجای کویر لوت هست دقیقا؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    این یکی رو خوب اومدید که: ما ملتی هستیم که پول و امکانات کافی داریم ولی از آن خوب و درست استفاده نمی‌کنیم. .
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    2 1
    کاش بجای اینجور کارها کمی هم به فکر مردم باشید
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    2 1
    باور نکنید
  • میلاد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 1
    حرف زدن کاری ندارد،آقای احمدی نژاد واقعیت چیزی است که در دولت شما فرسنگها با حرفهای شمافاصله دارد
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    واگذاری 1000 متر زمین به هر خانواده تهرانی نه ایرانی اخه شهرستانیا ایرانی نیستن!
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    بنده چندساله مستاجرم درحسرت داشتن 100مترزمین اونم درشهر خودم هستم نه تهران اونوقت آقای ریس جمهور هههههههههزار متر میگن 3طبقه ماکه باور کردیم منتظریم ولی اینم میدونیم برا نور چشمیاشونه طرح آزمایشی گذاشتن تحویلشونم میدن دررسانه ها خبرشم خواهیم دید خوش بحالشون هی .
  • با اجازتون ، یک آدم بی سواد هستم IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    آفرین آقای دکتر ، آفرین راست میگی ها، ولی یه مشکل خیلی خیلی کوچولو هست ها!!! خبر دارین که خیلی از مناطق کشور آبرسانی و گاز رسانی و برق رسانی ، راهسازی و غیره نشده و با حداقل امکانات زندگی میکنند. با خودتون فکر کردین با 30 ملیون هکتار چیکار خواهید کرد؟ یااینکه بنده اطلاع ندارم و به نظر جنابعالی مشکلی نداره و همه چی حله و این هم مثل همه وعده های شما عملی خواهد شد و مابریم و به فکر میوه چیدن از درختان باغ هامون باشیم؟؟؟؟؟!!!!
  • یک آدم بی سواد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    آفرین آقای دکتر ، آفرین راست میگی ها، ولی یه مشکل خیلی خیلی کوچولو هست ها!!! خبر دارین که خیلی از مناطق کشور آبرسانی و گاز رسانی و برق رسانی ، راهسازی و غیره نشده و با حداقل امکانات زندگی میکنند. با خودتون فکر کردین با 30 ملیون هکتار چیکار خواهید کرد؟ یااینکه بنده اطلاع ندارم و به نظر جنابعالی مشکلی نداره و همه چی حله و این هم مثل همه وعده های شما عملی خواهد شد و مابریم و به فکر میوه چیدن از درختان باغ هامون و اون خانه100 متری 3 طبقه باشیم؟؟؟؟؟!!!!
  • mt IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    بازار شکیبا رو کساد کرد
  • VQH IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    مردم از خوشی پس زودتر زن بگیرم. ممنونم اقای دکتر شما چقدر مهربانی
  • ذبيح IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    شمااول اون مبلغ 000/000/1 تومان سهم هر نوزادو بده 1000 متر ويلا پيشكش! شما دوم اون مبلغ 000/500/1 توماني كه روز كارگر قرار شد به هر كارگر بدي رو بده 1000 متر ويلا پيشكش! شما در مرحله سوم بيا كاركنان قراردادي رو رسمي كن 1000 متر ويلا پيشكش!
  • هرمز US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    چرا مسخره میکنید شما ها همون کسانی هستید که می گفتید یارانه نفری 17500 به هر نفر می رسه ولی الان با افتخار داریم ماهی 45500 می گیریم از باباتون هم میخواستید پول بگیرید به این دقیقی سر ماه نمی داد
  • خیالاتی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    باوجود میلیون هاکهکشهان درآسمان ملت ایران حق داردازهرخانه صاحب یک موشک خانواده برویک کهکشان بشود براستفاده ازقشلاق وای اگربشود چی می شود ،اگربشود اگر1000مترباغ می شود پس این هم می شود راستی پوشک بچه پارسال عید 2150تومان بود امسال عید 3950مگرمی شه ولی شدپس بقیه هم می شود خوبی یک رئیس جمهورمهندس اینه که دردنیای بدون واقعیت حساب کتاب عالی داره
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    من که خونه ندارم. حداقل زودتر زمین را بدن یه ویلا بسازم برای روزهای پایان هفته برم میوه بجینم8
  • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    زمين من روي درياباشه آخه ميخام اداي ونيزي ها رادربيارم.البته يادم به داستان مرحوم عزيزنسين هم مياد.آخي اين نسل باكتاباش آشنانيستن
  • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    هزار متر زمین بدون آب و برق و گاز و جاده و ... !!!!!!!!!
  • امین IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    14 سال ست که یک زمین از تعاونی مسکن خود خریده ایم اختلاص شده زمین خواری انجام گرفته تا الان هیچ پاسخی از دادگاه نگرفته ایم
  • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    من که مسکن مهر نگرفتم به امید این 1000 متر میخوام تو باغچش مثل رئیس جمهورم ترب بکارم
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    حالا شما زمین بدید ما نگهش می داریم برای نسلهای بعدی که گرونتر بفروشن.آب و برق و گازش هم حتما تا زمان ندیده های ما حاضر خواهد شد!!!
  • مهران IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    اگه قراره ویلا توش بسازیم که پول نداریم. اگه بخواهیم توش کشاورزی کنیم که پول آب رو نداریم .اگه بخواهیم صنعتیش کنیم که پول گاز و برقش رو نداریم . هزار متر زمین بگیریم بریم توش چادر بزنیم ؟
  • مهران IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    نمیشه به جای 1000 متر الان 80 متر بهم بدین تا وقتی زنده ام ازش استفاده کنم ؟
  • هادی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    مال من رو به جنگل باشه،ترجیهاً
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    به جان خودم هدف فقط این جنگلهای شمال کشوره اونم برای یکسری افراد خاص.
  • خلیج فارس IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    اقا تکلیف ماها دکه بیش از یک زن داریم چیه؟؟؟ ....
  • بدون نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    من از طرف تعدادي از سوئدي‌ها و سوييسي‌ها ديروز درخواست اقامتمون رو تقديم سفارت كرديم.
  • بدون نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    بزرگترین ثوابی که به دولتیها می رسه حاصل از فراهم کردن مسکن برای بی خانمان است.
  • از امين آباد تماس ميگيرم IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    "کشور با سرعت نور پیشرفت می کند و توان 75 میلیون ایرانی معادل توان تمام بشریت خواهد شد"!!!!!!!
  • دانیال IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    1میلیون واحد ساختین تو 30 طبقه وسط بیابون افتخارم میکنی؟خودتون میرین بشینین؟ این قضیه 1000 متر داستان فروش زمین تو ماه هستش که 30 20 نشون داد؟
  • بدون نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    من در کل دنیا شهری را به گرانی تهران سراغ ندارم!!!!کل دنیا حتمن افغانستان ونزوئلا .... هست
  • بدون نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 1
    همه کسانی که به این طرح های رییس جمهور اعتراض میکنند افرادی هستند که به قول ایشان دستشان از بیت المال کوتاه شده است محمود جون دوستت داریم
  • بدون نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    انشاءالله پيش شرطهايي مثل استعلام عدم وجود سند ملكي واز اين نوع ،قبل از واگذاري 1000 متر نخواهيم داشت.
  • مصطفی PL ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    سلام آقای رییس جمهور مردمی داد از این نامردمی ها فریاد
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    آخي بنده مظلوم خدا بازم حرف زداز فردا زمين هم متري...........
  • جوماجو IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    تهران ارزانترین پایتخت در جهان میباشد،بهتره حداقل کمی مطالعه داشته باشیم و عوامفریبی نکنیم!!
  • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    ای جان ویلا ازدواج می کنم
  • آرش IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    اینم از طرحهای آقای ... است که چندین سال پیش در شیراز تحت فلاحت در فراغت راه انداخت که هزاران هکتار از منابع طبیعی را با قیمت گران فروخت و میایارها تومان اطرافیانش به جیب زدند آنوقت با رکود بازار وگرانی قیمتهای یک زمین باغ شهری اصد میلیون تومانی اوماد رو ده میلیون تومان اینجا که سودش روکرد آقای ... وکی ضررش و کرد مردم بیچاره که تا دهها سال باید قسط وامشون را بدن به بانکهای الان هم حاضرن زیر ده میلیون تومان بفروشن کسی نیست بخره
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    جنگل ها رو خراب میکنند آنوقت میخوان ویلا بدن با باغ تازه با کدام آب باغ را آباد کنیم؟
  • امیر US ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    پس من خانواده رو فرستادم برن خواستگاری هر چی باشه الان دیگه یه ویلارو که داریم ...
  • ترنج IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    خوبه فقط واس من كه يه متر زمين هم ندارم باور كردنش يه خورده سخته... شايد دارم خواب مي بينم...
  • مهران IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    ما به قبر تو بهشت زهرا هم راضی هستیم.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    باتوجه به اينكه در سال 93 اوج گراني مسكن در تمام دوره ها درايران مي باشد به دليل اينكه فنر فشرده شده مسكن در سال هاي اخير رهاشده و مسكن درسال 93 بشدت گران شده و دولت فقط نظاره گر گراني خواهد بود خواهد بود.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    باورم نمیشه یعنی من و شوهرم خوشبخت شدیم؟من دانشجوم وقت ندارم باغ رو آب بدم
  • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    آقای احمدی نژاد بیا ریاضی یادت بدم. اگه یه قوطی کنسروداشته باشیم چگونه باید یک زمین 1000 متری در اون جا بدیم؟ حرف زدن ممنوع. فقط عمل  
  • حميدرضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    جناب رئيس جمهور واقعا اگه اين كار انجام بشه بهشت را براي خودتان خريديد. ما از شما كه بفكر ملت ايران بزرگ هستيد سپاسگذاريم اميد است در زير سايه لايزال الهي هميشه تندرست باشيد. به اميد واگذاري 1000 متر زمين براي هر ايراني عزيز.
  • مهرداد IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    خدا پدرت را بیامرزد
  • مهدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    پس قطعا باغات گران میشود چون هر وقت حرفش را بزنن کار بدتر میشه نه اینکه بعد از مسکن مهر آپارتمان مفت شد
  • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    کل وسعت ایران 1648159000 متر اگه هر خونواده که تقریبا 3000000 خانواده داریم 1000 متر بگیرن باید 3000000000 متر فضا داشته باشی اینو می خوای از کجا بیاری
  • میثم IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    مرسی. احمدی نژاد از سهمیه بندی بنزین میگفت میگفتند نمیشه.از هدفمندی یارانه ها میگفت میگفتند نمیشه. از 1000 متر زمین میگه.... انشاا.. موفق باشی دکتر
  • هول حلیم IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    0 0
    حالا کی میدن؟؟؟؟؟؟
  • همون IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    0 0
    استان قمممممممم دوتا سینما داره دوتا استخر و دوتا پارک خیلی جالبه نه ببخشید روستای قم
  • سعید IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    در متن امده که 30 میلیون هکتار زمین برای احداث ساختمام باقی مانده.یعنی 300 میلیون کیلیو متر مربع یعنی وسعتی برابر 300 برابر کشرورمان ایران و حدود 2 برابر کل خشکی های جهان.و گفته شده کافیست 2 میلیون هکتار ارازی به مردم داد برای احداث.که معادل 20 میلیون کیلو متر مربع و مهادل 20 برابر مساحت ایران می باشد وسعت ایران ۱٬۸۶۴٬۱۹۵ کیلومترمربع هست به یزدان اگر ما خرد داشتیم کجا این سر نوشت بد داشتیم