۱ نفر
۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
آخرین خبرها از تحولات اوکراین

ایسنا نوشت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد سومین روز خود شد. پاسخ شکایت رئیس جمهور اوکراین از غرب به خاطر تنها گذاشتن کشورش، پیشنهاد کمک به فرار بود!

عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین درحالی امروز (شنبه) وارد سومین روز خود شده است که منابع خبری از هدف قرار گرفتن کی‌یف، پایتخت این کشور خبر دادند.

مسکو نیز اعلام کرده است که ارتش روسیه بدون هیچگونه مقاومتی وارد شهر "ملیتوپل" در جنوب اوکراین شده است.

پیشنهاد مجارستان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان گفت که در گفتگو با سرگئی لاوروف، همتای روس به آنها پیشنهاد دادم در بوداپست گفتگو کنند. اینجا مکانی امن است.  امیدوارم ظرف چند ساعت یا چند روز آینده به توافقی برای آغاز مذاکرات دست یابیم.

زلنسکی پیشنهاد پوتین برای مذاکره را پذیرفت

سخنگوی رئیس جمهوری اوکراین امروز (شنبه) گفت، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشنهاد پوتین را پذیرفته و آماده گفت‌وگو برای صلح و آتش بس است.

 سرگئی نیکیفوروف، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین در فیسبوک نوشت: باید اتهامات مطرح شده درباره اینکه ما پیشنهاد گفت‌وگو را رد کرده‌ایم، مورد انتقاد قرار دهم. اوکراین همیشه آماده گفت‌وگو درباره صلح و آتش بس بوده و هست. این موضع دائمی ماست. ما پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را پذیرفته‌ایم.

ماکرون: جنگ در اوکراین طولانی خواهد بود

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در پاریس گفت: جنگ به اروپا بازگشته است. جنگ اوکراین طول خواهد کشید و ما باید برای آن آماده شویم. 

سازمان ملل: حمله به اوکراین ممکن است باعث فرار ۵ میلیون تن به خارج شود

آژانس‌های امدادرسان وابسته به سازمان ملل اعلام کردند، پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین ‌سوخت، پول و تجهیزات پزشکی در نقاطی از این کشور رو به اتمام است و احتمال دارد این موضوع باعث فرار حدود پنج میلیون تن به خارج از کشور شود.

 سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در جریان نشستی در ژنو خاطرنشان کرد، دست کم ۱۰۰ هزار تن در اوکراین پس از فرار از منازلشان آواره شده‌اند، در حالی که چندین هزار تن نیز به کشورهای همجوار از جمله مولداوی، رومانی و لهستان رفته‌اند.

وی در ادامه افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم که بین یک تا سه میلیون تن وارد لهستان می‌شوند و احتمال دارد بین یک تا پنج میلیون تن نیز وارد کشورهای همسایه شوند.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه حمله روسیه وتو شد

پیش نویس‌ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در نیویورک به رای گذاشته شد، بر تعهد خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید می‌کرد و "تجاوز روسیه" را نقض صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانست.

در پیش نویس قطعنامه‌ای که آمریکا آن را تهیه کرده بود پیش از ارائه در شورا تغییر ایجاد شد و در آن به جای عبارت «محکوم می‌کند» از عبارت «ابراز تاسف می‌کند» علیه حمله روسیه استفاده شد.
با این حال روسیه که از اعضای دائم شورای امنیت است آن را وتو کرد.

در پیش‌نویس قطعنامه از مسکو خواسته شده بود که فورا، کامل و بدون قید و شرط تمام نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین خارج و این کشور را ترک کند. پیش نویس قطعنامه خواستار توقف فوری استفاده روسیه از زور علیه اوکراین و پرهیز از هرگونه تهدید غیرقانونی یا استفاده از زور علیه هر کشور عضو سازمان ملل شده بود.

گوترش : به صلح یک فرصت دیگر بدهید

دبیرکل سازمان ملل امروز شنبه پس از اقدام روسیه در وتو کردن قطعنامه محکومیت حمله به اوکراین، در توییتی کوتاه نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد تا به صلح دست یابیم. وی تاکید کرد که طرف‌های درگیر در اوکراین باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند و خواستار اطمینان از عبور آزادانه کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه در اوکراین شد.

نیویورک تایمز: آمریکا از چین خواسته بود جلوی حمله روسیه را بگیرد

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی طی سه ماه گذشته بالغ بر شش بار تلاش کردند چین را به دفع حمله روسیه به اوکراین وادارند اما "مکررا با دست رد پکن مواجه شدند."

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که آمریکا در این راستا به پکن اطلاعاتی را درباره تجمیع قوای نظامی روسیه در اطراف اوکراین ارائه ‌کرده و "به چینی‌ها التماس کرده بود از روسیه بخواهند که حمله نکند."

در همین حال به نوشته پایگاه آکسیوس، چینی ها از جمله وزیر امور خارجه آن و سفیر این کشور در آمریکا گفتند که فکر نمی کنند حمله ای در کار باشد.

روسیه: از بیانیه وزارت خارجه لبنان تعجب کردیم

 سفارت روسیه در بیروت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بیانیه وزارت خارجه لبنان با زیر پا گذاشتن سیاست خویشتن‌داری و جانبداری از یک طرف در مقابل طرف دیگر در تحولات فعلی ما را متعجب کرد.

ادعای اوکراین درباره حمله روسیه به ۲ کشتی تجاری در اودسا

اوکراین گفت، کشتی های جنگی روس روز جمعه یک روز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، یک کشتی حامل مواد شیمیایی با پرچم مولداوی و یک کشتی باری حامل پرچم پاناما با ماموریت بارگیری غلات در نزدیکی بندر اودسا در دریای سیاه را گلوله باران کردند.

در مجموع سه کشتی غیرنظامی از زمان آغاز این حمله هدف حمله قرار گرفته اند. روز پنجشنبه کشتی باری "یاسا ژوپیتر" متعلق به ترکیه در نزدیکی اودسا مورد اصابت قرار گرفت.

درخواست رئیس جمهور اوکراین از تل‌آویو برای میانجی‌گری

خبرگزاری اوکراین اعلام کرد، خبرگزاری اوکراین اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست در مذاکرات با روسیه برای توقف عملیات این کشور در اوکراین میانجی‌گری کند.

ژاپن اعمال تحریم علیه بلاروس را بررسی می‌کند

دو مقام دولتی مطلع در توکیو امروز (شنبه) گفتند، ژاپن در نظر دارد هم‌راستا با ایالات متحده، تحریم‌های اقتصادی علیه بلاروس بابت حمایت آن از حمله روسیه به اوکراین وضع کند. هنوز مشخص نیست کدام افراد و نهادها در بلاروس هدف این تحریم‌ها قرار می‌گیرند. این مقامات مطلع گفتند که توکیو با دیگر اعضای گروه هفت شامل قدرت‌های صنعتی، هماهنگ خواهد بود.

شورای اروپا عضویت روسیه را موقتا به تعلیق درآورد

شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای اساسنامه شورای اروپا، کمیته وزیران این شورا تصمیم گرفته است که فدراسیون روسیه را از حق نمایندگی خود در کمیته وزیران و در مجمع پارلمانی با اجرای فوری در نتیجه حمله مسلحانه فدراسیون روسیه به اوکراین حالت تعلیق درآورد.

چاووش‌اوغلو: دعوت پوتین از ارتش اوکراین برای به دست گرفتن قدرت "اشتباه" است

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز تعجب از فراخوان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از نظامیان اوکراین برای شورش علیه دولت خود و به دست گرفتن قدرت، این اقدام را "اشتباه و غیرقابل قبول" توصیف کرده و گفت: ترکیه مخالف برکناری دولت‌های منتخب به شیوه‌های غیردموکراتیک بوده و حامی دولت‌های منتخب دموکراتیک و مشروعیت است.

مرکل، حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد
آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان گفت: این جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین نقطه عطف عمیقی در تاریخ اروپا پس از پایان جنگ سرد به شمار می‌رود. هیچ توجیهی برای این نقض آشکار قوانین بین‌المللی وجود ندارد و من این جنگ را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنم. فکر من و همبستگی من با مردم و دولت اوکراین است که در این برهه سخت مبارزه می‌کنند.

گرهارد شرودر: اروپا نباید تمامی روابط با روسیه را قطع کند

صدراعظم سابق آلمان که خودش را به عنوان یکی از دوستان شخصی رئیس جمهوری روسیه توصیف کرده است، خواستار پایان هر چه سریع‌تر جنگ در اوکراین شد و تاکید کرد که روابط باقیمانده اروپا با روسیه نباید قطع شود.

پاپ فرانسیس: هر جنگی،جهان را بدتر از قبل می‌کند

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در واکنش به حمله روسیه به اوکراین نوشت: هر جنگی جهان را بدتر از گذشته می‌کند.جنگ شکست سیاست و انسانیت، تسلیم شرم آور و شکست در برابر نیروهای شرور و شیطانی است.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز جمعه برخلاف پروتکل‌های دیپلماتیک به سفارت روسیه در واتیکان رفت تا نگرانی خود را در مورد تهاجم روسیه به اوکراین اعلام کند.

پترو پوروشنکو: پوتین هرگز نمی‌تواند اوکراین را تصرف کند

رئیس جمهوری سابق اوکراین که سلاح کلاشنیکف در دست در خیابان‌های کی‌یف با سی.ان.ان صحبت می‌کرد، گفت: روسیه هرگز نمی‌تواند کشورم را تصرف کند.

پوروشنکو همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را یک "احمق به تمام معنا و یک شرور" خواند که "برای کشتن اوکراینی‌ها اینجاست."

رئیس جمهوری سابق اوکراین همچنین کلاشنیکفش را به سمت دوربین گرفت و گفت، بسیاری از اوکراینی‌ها می‌خواهند برای مبارزه با روسیه نام نویسی کنند "چون از پوتین متنفرند. البته ما سلاح به قدر کافی نداریم."

حزب‌الله در واکنش به رخدادهای اوکراین: آمریکا بار دیگر همپیمانانش را رها کرد

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: حوادث کنونی میان روسیه و اوکراین نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها خواهان بر هم زدن ثبات در داخل روسیه هستند و در عین حال از روسیه می‌خواهند هیچ کاری نکند. آمریکا زمانی که می‌بیند منافعش در خطر است به دنبال حفظ منافع خود می‌رود و حتی کسانی را که به آنها وعده داده و با آن‌ها همکاری کرده رها می‌کند.

درخواست امارات برای آتش‌بس در اوکراین و حفظ کانال‌های دیپلماتیک

لانا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت این سازمان اظهار کرد: باید راه‌های گفت‌وگو و کانال‌های دیپلماتیک درباره بحران اوکراین حفظ شود.

مسکو، سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه، پس از انتقادات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از حمله مسکو به اوکراین، سفیر این رژیم را احضار کرد.

روز پنجشنبه، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در توییتر، ضمن محکوم کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین، این اقدام را "نقض جدی نظم بین‌المللی" توصیف کرد. وی در عین حال یادآور شد که هنوز راه گفتگو و تلاش بین‌المللی برای حل مسالمت آمیز این بحران با وساطت قدرت‌های جهانی باز است.

رایزنی‌های فشرده ماکرون و زلنسکی درباره اوکراین

الیزه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه جمعه دو تماس با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود برای اطلاع از وضعیت و تحولات خود در این کشور داشته است. در این بیانیه به جزئیات بیشتر در این باره اشاره‌ای نشده است.

ماکرون جمعه گفت که" ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، پس از تصمیم برای آغاز عملیات نظامی گسترده در داخل اوکراین، می‌خواهد اروپا را به دوران امپراتوری‌ها و درگیری‌ها بازگرداند. تحریم‌های اروپا علیه روسیه، بلاروس را که در حمله به اوکراین دست داشت، هدف قرار می‌دهد و اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که حملات شدیدی را علیه مردم و نهادهای روسیه انجام دهد".

پیشنهاد مجارستان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان گفت که با سرگئی لاوروف، همتای روس خود تماس گرفته است. او در ویدئویی در فیسبوک گفت: "من به آنها پیشنهاد دادم در بوداپست گفتگو کنند. اینجا مکانی امن است. امیدوارم ظرف چند ساعت یا چند روز آینده به توافقی برای آغاز مذاکرات دست یابیم.

هم‌زمان با ورود نیروهای روسی، کی‌یف وارد فاز دفاعی شده است

شهردار کی‌یف اعلام کرد که پایتخت اوکراین به دلیل آنکه هدف اصلی روسیه تلقی می‌شود، وارد فاز دفاعی شده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که روسیه ۱۱۸ هدف نظامی، از جمله ۱۱ فرودگاه نظامی اوکراین را هدف قرار داده و آنها را از کار انداخته است. وزیر امور خارجه اوکراین از "حمله‌های موشکی وحشتناک" به کی‌یف خبر داده است.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسیه کنترل فرودگاه نزدیک کی‌یف را به دست گرفته و چتربازان در آن فرود آمده‌اند.

وزارت دفاع اوکراین همچنین اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰۰ سرباز روس در جریان درگیری‌ها در خلال یک روز و نیم گذشته کشته شده‌اند.

روسیه: کی‌یف از غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کند/پوتین: ارتش اوکراین قدرت را به دست گیرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، دولت کی‌یف مانند تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی نظامیان اوکراینی را به این فراخواند که علیه دولت خود شورش کنند و قدرت را بگیرند.

پوتین گفت: "من دوباره نیروهای مسلح اوکراین را خطاب قرار می‌دهم: اجازه ندهید که نئونازی‌ها و باندریست‌ها (یک گروه افراطی در اوکراین) از کودکان و زنان و سالخوردگان شما به عنوان "سپر انسانی" استفاده کنند.

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و چین با محوریت اوکراین

در تماس تلفنی میان شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه دو طرف درباره تحولات منطقه به ویژه اوکراین صحبت کردند.

رئیس جمهوری چین در این تماس تلفنی گفت، پکن از سازش بین روسیه و اوکراین از طریق گفت‌وگو حمایت می‌کند.

لاوروف سه روز دیگر در ژنو/ مسکو: فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند واکنش نشان می‌دهیم

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از ۲۸ فوریه تا اول مارس ۲۰۲۲ در ژنو است و در این مدت در چهل و نهمین نشست حقوق بشر و کنفرانس خلع سلاح شرکت می‌کند. لاوروف همچنین با میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت‌وگو دارد.

زاخارووا همچنین گفت: مسکو در صورتیکه فنلاند و سوئد به ناتو ملحق شوند، واکنش نشان می‌دهد. همه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در ظرفیت ملی خود، از جمله فنلاند و سوئد، این اصل را که امنیت یک کشور نمی‌تواند به بهای امنیت کشورهای دیگر ساخته شود، مجددا تایید کرده‌اند. به همین دلیل، پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو که در درجه نخست یک ائتلاف نظامی است، پیامدهای نظامی و سیاسی جدی در پی خواهد داشت که کشور ما را ملزم به انجام اقدامات واکنشی می‌کند.

اردوغان: واکنش ناتو و کشورهای غربی به روسیه "قاطعانه" نبوده است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه عنوان کرد: چنین اتفاقی نباید به یک موج "محکومیت عادی" بدل شود. ناتو باید "گام‌ قاطع‌تری" برمی‌داشت.

وی به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا و تمام کشورهای غربی "موضع قاطع و جدی" نشان ندادند. همه آن‌ها دائما به اوکراین مشاوره می‌دهند. در حقیقت، نمی‌توان با نصحیت به جایی رسید. وقتی به گام‌های انجام شده نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که هیچ گامی برداشته نشده است.

بیانیه نشست سران ناتو در حمایت از اوکراین/ اظهارات استولتنبرگ

نشست سران کشورهای عضو ناتو برای بررسی حمله روسیه به اوکراین روز جمعه به صورت مجازی برگزار شد.

در بیانیه ناتو آمده است: «ما امروز برای بررسی بزرگترین تهدید علیه امنیت اروپا-آمریکا در طول چند دهه گذشته گردهم آمدیم و با قویترین و قاطعانه ترین لحن ممکن تهاجم روسیه به اوکراین را که مورد حمایت بلاروس نیز است محکوم می‌کنیم. ما از روسیه می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر و فوری دست از تهاجم نظامی خود بردارد، نیروهایش را از اوکراین خارج کند و از مسیر تهاجمی انتخاب کرده پا پس بکشد، این حمله طولانی مدت علیه اوکراین علیه یک کشور مستقل و دموکراتیک و به طرز وحشتناک است. این حمله توجیه پذیر نیست، کشته شدن مردم و تخریب‌های صورت گرفته ناشی از اقدامات روسیه را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی در قاره اروپا به طور کامل و به صورت نهادینه شده مضمحل شده است. جهان باید روسیه و بلاروس را مسئول این اقدامات بداند و از تمامی کشورها می‌خواهیم تا این حمله غیرقابل توجیه را محکوم کند. هیچ کس نباید بابت دروغ‌های دولت روسیه اشتباه کند. روسیه مسئولیت کامل این درگیری را باید برعهده بگیرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک نشست خبری گفت: اهداف کرملین فقط به اوکراین محدود نمی‌شود.

دبیرکل ناتو گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواستار خروج نیروها از کشورهایی است که پس از سال ۱۹۹۷ به ناتو پیوسته‌اند و برای دستیابی به این هدف از زور استفاده خواهد کرد. وی تأکید کرد که نیروهای بیشتری از ناتو به سمت شرق این ائتلاف اعزام می‌شوند و همچنین قرار است تسلیحات بیشتری توسط اعضای ناتو به اوکراین ارسال شود.

آمریکا: همه گزینه‌ها برای تحریم پوتین روی میز هستند

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان داشت: همانطور که دیروز از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شنیدید، همه گزینه‌ها روی میز هستند. ما از نزدیک به گزینه‌های دیگری نگاه می‌کنیم که ممکن است "فشار مناسبی" بر فدراسیون روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اطرافیان او وارد کند.

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا پوتین را تحریم می‌کند

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که دولت جو بایدن، ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات ارشد در مسکو را به دلیل حمله روسیه به اوکراین تحریم خواهد کرد.

بایدن: نیروهای بیشتری به اروپا اعزام کرده و از وجب به وجب خاک ناتو دفاع می‌کنیم

جو بایدن با اعلام اینکه آمریکا از "وجب به وجب" ناتو دفاع می‌کند، دستور داده تا برای تقویت توانایی نظامی کشورش در اروپا و حمایت از متحدان ناتو، نیروهای بیشتری به اروپا اعزام شوند.

بایدن  در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی از در جریان بودن حمایت‌های اقتصادی، بشردوستانه و امنیتی آمریکا به اوکراین گفت.

درخواست ۶.۴ میلیارد دلاری کاخ سفید برای کمک به اوکراین

کاخ سفید از کنگره این کشور خواسته برای کمک به اوکراین ۶.۴ میلیارد دلار در اختیار دولت بگذارد.

به گفته مقام‌های آمریکایی این درخواست شامل ۲.۹ میلیارد دلار کمک انسان‌دوستانه، اقتصادی و امنیتی به اوکراین و همسایگانش خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    15 0
    این پوتین تک تک کشورهای اروپا را تا نگیره ولکن نیست چیزی ازهیتلر کم نداره
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 2
    اقدام روسیه، اقدامی جدی علیه نفوذ موذیانه، موریانه وار و سلطه طلبی آشکار ناتو میباشد روسیه برای حیات میجنگد جنگی که اوکراین خود خواسته بعنوان جبهه نبرد آن قرار گرفت. در معادلات سیاسی یا نظامی بین المللی، در بسیاری از مواقع روابط دو جانبه تحت شعاع روابط بین المللی قرار میگیرد. جز از کل تابعیت خواهد کرد. ناتو باز هم تلاش خواهد کرد روسیه را به انحاء گوناگون مورد حمله قرار دهد این یک جنگ جهانی است هر چند در قالب یک تعارض منطقه ای بروز نموده است