تلاش آلمان برای کاهش وابستگی به گاز روسیه افزایش می‌یابد

اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت که آلمان برنامه های خود را برای ساخت دو پایانه گاز طبیعی مایع (LNG) و افزایش ذخایر گاز طبیعی خود برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین انجام خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت مترو، او در جلسه ویژه بوندستاگ که برای رسیدگی به بحران اوکراین برگزار شد، به قانونگذاران گفت: «ما همه تلاش خود را برای تضمین تامین انرژی امن برای کشورمان به کار خواهیم گرفت. ما باید مسیر خود را تغییر دهیم تا بر وابستگی خود به واردات از تامین کنندگان انرژی غلبه کنیم.»

آلمان برای کمتر شدن وابستگی به گاز روسیه از سوی دیگر کشورهای غربی تحت فشار بوده است، اما برنامه‌های این کشور برای حذف تدریجی نیروگاه‌های زغال‌سنگ تا سال 2030 و تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای‌اش گزینه‌های کمی برای این کشور باقی گذاشته است.

آلمان در اوایل این هفته پروژه خط لوله گازی 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 را که تفرقه انگیزترین پروژه انرژی اروپاست، در پاسخ به اقدامات روسیه در قبال اوکراین متوقف کرد.

روسیه از آن زمان به اوکراین حمله کرده است و غرب را بر آن داشته تا تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال کند و موضوع تامین انرژی را حتی جدی‌تر کرده است.

شولز روز یکشنبه گفت که وقایع چند روز گذشته به ما نشان داد که سیاست انرژی مسئولانه و آینده نگر نه تنها برای اقتصاد و محیط زیست ما بلکه برای امنیت ما نیز تعیین کننده است.

او گفت که هر چه آلمان سریعتر بتواند تولید انرژی تجدیدپذیر را گسترش دهد، بهتر است.

وی گفت: علاوه بر این، آلمان از طریق گزینه های بلندمدت، حجم گاز طبیعی در تاسیسات ذخیره سازی خود را 2 میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) افزایش خواهد داد و با هماهنگی اتحادیه اروپا گاز طبیعی بیشتری را در بازارهای جهانی خریداری خواهد کرد.

بر اساس داده های گروه صنعتی زیرساخت گاز اروپا، آلمان 24 میلیارد مترمکعب غار زیرزمینی ذخیره گاز دارد که در حال حاضر حدود 30 درصد آنها پر است.

شولتز همچنین روز یکشنبه گفت که آلمان به سرعت دو پایانه LNG در برونسبوتل و ویلهلمشاون خواهد ساخت.

او در زمانی که وزیر دارایی و معاون وزیر در دولت قبلی بود، حمایت خود را از ساخت پایانه های LNG اعلام کرده بود، اما پیشرفت چندانی حاصل نشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =