اگر اجازه داده بودند برجام در دولت روحانی به نتیجه برسد، الان ما وارد بازار انرژی اروپا شده بودیم

سیدجلال ساداتیان دیپلمات سابق به روزنامه آرمان گفت:پس از حمله روسیه به اوکراین نقش روسیــه در مذاکرات وین به صفر خواهد رسید. در چنین شرایطی موضع ایران نسبت بــه قبل ضعیف‌تر خواهد شد. اینکه ایران در چنین شرایطی چگونه قصــد دارد بــه مذاکرات ادامه بدهد جای سؤال خواهد داشت. مواضع اخیر ایــران که خواستار توقف جنگ در اوکراین شد شاید کشورهای غربی را متقاعد کند که موضوع برجام را به‌صورت جداگانه در دستور کار قرار بدهند تا به نتیجه برسد.

واقعیت غیرقابل‌انکار این است که دولت سیزدهم و تیمی که در حال مذاکره با کشورهای غربی است در این مدت بسیاری از فرصت‌ها را از بین بردند. اگر اجازه داده‌شده بود مذاکرات در دولت روحانی به نتیجه برسد قطعا فایده بهتری برای ایران به همراه داشت. اگر این اتفاق رخ‌داده بود منافع ما زودتر تأمین می‌شد و ما می‌توانستیم از امتیازهایی که در اختیار داریم بیشتر به سود خود استفاده کنیم. اگر این اتفاق رخ‌داده بود ما در شرایط کنونی می‌توانستیم وارد بازار گاز و انرژی اروپا شویم. بدون تردید این اتفاق از نظر اقتصادی پیامدهای مثبت و تعیین‌کننده‌ای برای ایران به همــراه داشت.

ما ملاحظات و روابطی داریم که بــر اساس آن واکنش نشان می‌دهیم. این البته بحث دیگری است که مسئولان در جمهوری اسلامی ملاحظات خود را در نظر بگیرند و واکنش متناسب با آن را نشان دهند. من اما معتقدم که در هیچ شرایطی تعرض به یک کشور دیگر توجیه منطقی، قانونی و حتی انسانی ندارد و قابل‌قبول نیست. در شرایط کنونی در داخل کشور شاهد تحلیل‌هایی هستیم که با آن موافق نیستم. مثلا اینکه شاید درگیری اخیر به خاطر اینکه غرب و آمریکا را درگیر این موضوع می‌کند و سبب می‌شود که احتمالا از ایران غفلت کنند، به ایران مجال دهد تا بر مواضع خود بیشتر اصرار کند. به نظر من نباید فکر کرد چون آنها درگیر مسائل اوکراین شده‌اند از مساله ایران غفلت می‌کنند. 

23302

کد خبر 1608691

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبور IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    انچه که مهمه حاکمیت یکپارچه است نه رفاه مردم و ابادانی مملکت
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه! در زمان روحانی که 3 سال برجام اجرا شد دقیقا چه گشایش اقتصادی قابل توجهی ایجاد شد؟؟؟ به قول سیف: هیچی!
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      شاید گشایش ایجاد نشده بود اما حداقل عدم گشایش هم ایجاد نشده بود. دلار و خونه و ماشین ۱۰ برابر نشده بود
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      79 81
      خب مقصرش دولت روحانی بود که ادعا میکرد امضای جان کری تضمین هستش ... بعدش هم ادعا میکرد تا FATF رو قبول نکنیم نه میتونیم واکسن وارد کنیم و نه میتونیم عضو شانگهای بشیم!
    • غفور IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      33 18
      پروفسور الان تیکه انداختی یا واقعا طرز فکرت همینه اگر دومی باشه متاسفم
    • اخبار IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      32 38
      آخه اون همه چی رو میداد میرفت. آخر سر هم در باغ سبز بهمون نشون میدادن. همون بهتر تو این دولت داره امضا میشه
    • ناشناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      44 65
      شما غرب گراها اینطور فکر بکنید البته خودتان هم میدانید که فرار روبه جلو می کنید وامی‌دارند که در توافق قبلی چه خیانتی به منافع ملی کردید توافقی که درعرض ۲۰ دقیقه در مجلس اصلاح طلبان به تصویب برسد نباید هم بیش از چند ماه دوام داشته باشد وآمریکا باید بطور یک طرف بدون هیچ بهانه ای از آن خارج شود ولی مجلس انقلابی ودولت انقلابی پوزه آمریکا را بخاک مالیدند و پشت در مذاکره نگه داشتند وراه به اطاق مذاکره ندادن تا بفهمد که دیگر با غربگراها طرف حساب نیست تا حساب کار دستش بیاید ودیگر از این غلطها نکند وبدان که در ایران کسانی هستند که در برابرش ایستاده وبا نخواهند داد ومنافع ملت را تامین خواهند کرد شما مردم را چه فرض کردید مردم اون روزها را فراموش نخواهد کرد و این گند کاریهای عربگراها در تاریخ ثبت خواهد شد تا آینده گان بدانند که چه خیانتهایی به ملت شده
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      72 24
      در دولت دهم با وجود تحریم ها قیمت دلار 3 برابر شد اما در دولت روحانی 10 برابر شد و میلیاردها دلار و انبوهی طلا و سکه بر باد رفت!
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 0
      چیه میخاستی پراید رو بدی کادیلاک بهت بدن سوارشی آرزوهات ....
    • حاجی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 1
      انچه مهم هست استقلال ورفاه و ابادانی شکمت سیر هست ظاهرا
    • US ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      3 1
      امکان نداره اروپا از ایران گاز وارد کنه اگه تمام مردمش از سرما بمیرن. اسراییل نمی ذاره. تا مشکل ایران با اسراییل حل نشه هیچ قراردار تجاری بزرگ و مهم بین ایران و غرب به سرانجام نخواهد رسید. همونطوری که نتانیاهو ترامپ رو مجاب کرد که از توافق بیاد بیرون بایدن هم بعد از یه مدتی با اوردن بهونه های بنی اسراییلی نمی ذاره که برجام به سرانجامی که شما فکر می کنید برسه. بهترین حالت فقط فروش نفت بدون مشکل به چین و کره و ژاپن و واردات بی دردسر مواد و تجهیزات مصرفی از اوناست.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    هر چی قبلا اروپایی ها گذاشتند وارد بشیم بازم‌می‌گذاشتند....
    • رضا IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      19 14
      دلار که الان شه 25 تومن،بازار ملک هم راکده، ساقیتا عوض کن لطفا
  • م IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    بفرمایید کی نگذاشت
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    بزرگترین مشکل مردم ایران این که مسئولین این مملکت منافع ملی و کشور در الویتشان نیست دو دسته شدن جنگ زرگری می کنند برای منافع خودشون و تا این مسئله بصورت ریشه ایی حل نشه به جایی نمی رسیم و کشور و منافع ملی و مردم ایرا ضیان خواهند دید
    • هموطن IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      18 7
      پایداری هاکه هنوز طبل مخم ومخم مخالفم میزنن
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    کی میخواهید دست از این تحلیل های آب دوغ خیاری دست بردارید...
  • علی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    لعنت خدا بر دل سیاه کاسبان تحریم ،این دشمنان قسم خورده ملت مظلوم و در بند ایران
  • دقت AE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    متاسفانه مدام در حال فرصت سوزی هستیم.....
  • علیرضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    موضع روسیه به صفر خواهد رسید لابد چین هم که از زوسیه حمایت کرده هم به صفر میرسه نتیجه اینکه هرچی امریکا گفت همون میشه... خودت تنهایی تحلیل کردی استاد؟!
  • ایرانی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    دیگر چگونه اجازه ندادند خدایی چه بلایی دیگر سر ایران و ملتش میخواستید بیاورید که نیاوردید ؟ رهبری و ملت سکوت کردند و شما ادامه دادید تهش شد خارج شدن امریکا از برجام و تشدید تحریم ها خیانتی که دولت قبل به کشور شد و غربگدایی تمام نشدنی اش بزرگ ترین اتفاق تاریخ بود ما که چنین کاری را به خدا و عدالتش سپردیم
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    درود بر ایشان، تندروها عامل مشکلات کشورند و سیاستها و اافکار غیر معقولانه دارند و به هم ریختگی و باری به هر جهت بودن سیاستهای نابخردانه شان اکنون بیش از هر زمان روشن و آشکار شده است و با گذشت زمان خود را بیشتر هم نشان خواهد داد تا به بن بست برسد.
    • ناشناس IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      22 15
      آقای قاسم پور زیاد تند نرو لطفاً اصلاح طلبان خیلی وارد هستند که چگونه از خرابکاران خود در ۸ سال گذشته چگونه فرار به جلو بکنند چکسانی نگذاشتند توافق صورت بگیرد اینها خوب بلدند مردم را در دوراهی قرار بدهند گمراه بکنند هیچ کس در این مورد کارشکنی ن‌کرده بلکه این آقایان اصلاح طلب وغربگرا در چندین مورد اینقدر امتیازات بی خودی به غربی‌ها داده بودند وبه غربی‌ها اعتماد کرده بودند که سرشان را کلاه گذاشته بودند و غربی‌ها طعم دهان این جماعت را خوب چشیده اند می‌دانستند که با کمی تهدید ویا با چرب بانی با ز هم سرشان را بی کلاه نخواهند گذاشت به همین خاطر مذاکرات را کش می‌دادند و نظام جمهوری اسلامی ومجلس انقلابی هم چون به دولت روحانی بخاطر اشتباهات گذشته اش اعتماد نداشت و یکسری کارها را در مجلس بتصویب رساندند تا هم غربی‌ها وهم دولت روحانی حساب دستش بیاید ودیگر حق ملت ایران را دوباره به خاطر منافع شخصی وجدانی خود به خطر نیندازد و آمریکا وغربیها هم بدانند که دیگر نمی تواند کلاه سر ملت ایران بگذارد چون مجلس دیگر اون مجلس قبلی نیست که برام را در عرض ۲۰ دقیقه تصویب کرده و منافع غربی‌ها را تامین کند پس زی
    • ناشناس IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      15 7
      آیا روشن واضح می فرمایید که تند رو به چه کسانی می‌گویید ؟ تندرو کسانی هستند که در برابر باج خواهی غربی‌ها ایستاده اند ومثل غربگداها نیستند که حتی یکبار هم برجام را بدون اینکه بخود زحمت داده ومطالعه کنند امضاکرده و حتی تعلیق با لغو را تشخیص ندادند ومردم را به این روز انداختند ویا اینکه باخبر بوده وخیانت کردند حالا خودت قضاوت کن ببین این آقایان چه کارها که نکردند و باز هم چگونه به این افراد باید اعتماد کرد ؟
  • US ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    در کل .این اصول گرایان سفسطه گری یاد دارند و می خواهند خودشان را مطرح کنند .به دنبال منافع ملی مردم ایران نیستند
    • بهلول IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      29 29
      اگر اصولگریان بفکر مردم نیستند حتما اصلاح طلبانی که قیمت خیار را در عرض۸ سال از ۵۰۰ تومن رساندند به ۱۵ هزار تومن به فکر مردم اند حتما آنهایی که در ۸ سال قیمت گوشت را ۳۰ هزارتومن تحویل گرفتند و ۱۷۰هزار تومن تحویل دادند به فکر مردم اند
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    شما را به خدا قسم می دهم شما را به هرچی و هرکی که اعتقاد دارید قسم می دهم مردم را و مخاطبان خود را با این تحلیل های بچگانه، خر حساب نکنید. خودتونید خودتون... اوکراین را ببنید و ماهیت آمریکا را خوب بشناسید بعد بیایید این چرت و پرت ها را تحویل مخاطبان خود بدهید. آیا یه دلسوزی نیست که به این مدعیان اصلاح طلبی بگوید لطفا ساکت شوید و با تفکرات عصر قجری حرف نزنید؟ چرا از سیاست چیزی متوجه نمی شوید؟ آمریکا را بدون مطالعه هم می توان شناخت همین الان هم میشه شناخت. اونوقت شما دم از رسیدن به توافق در زمان روحانی می زنید؟ مشکل شما و روحانی همین بود که فکر می کردید آمریکا آدم شده است. آمریکا به خون شما و نابودی شما تشنه است. اینو بفهمید. شما را به اعتقاداتان قسم بس کنید.
    • بوشهر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      9 5
      خدا بیامرزه امواتتت...امان از لجبازی
  • US ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    از کوزه همان طراود که در اوست .
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    با کدام اروپا !!! نکنه ملت را ..‌‌‌‌‌.... فرض کرده اید!! قراداد سعدآباد در دولت مطبوع اصلاحات=عهدشکنی اروپای تحت کنترل آمریکا برجام=خروج همه ی سرمایه گذاری های کذایی چشم رنگی ها بعد از زدن زیر میز آمریکا= محکوم کردن ایران بجای یانکی ها
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    بی تدبیری و منافع جذبی خودشون رو ترجیح میدم به آسایش و رفاه اجتماعی.لج بازی و یک دندگی هم اندازه ای داره تا کی ما باید صبر کنیم.
  • امین IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    یک طوری حرف میزنید انگار توافق نشد! مگه توافق نشده بود؟ مردم تهران ریختن تو خیابان، خوبه که چشم هاتون رو باز کنید. توافق شد؛چه توافقی! توافقی که ترامپ پاره اش کرد.واقعا مردم رو چی فرض کردید؟ توافقی که بعد از چند سال مذاکره، یک رییس جمهور آمریکا از اون خارج بشه واقعا جای دفاع داره؟ اما الان بایدن التماس میکنم به ایران که بریم مذاکره کنیم،اتفاقا ما دست برتر داریم.به خاطر نیروی نظامی و موشکی که داریم داریم عزتمندانه مذاکره می‌کنیم.
  • سید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    حرف حق
  • فتاحی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    من یه فرهنگیم این یک سیاست جهان سومی هستش که شما دارید. بابا اصلا قبولتون ندارن چون اقتدار ندارید مگه با حرفهای تو خالی هم میشه این مردم فهیم رو فریب دادی. رنگ نداره عوضش کنید.
    • ناشناس IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      اگر هم فرهنگی هستید خیلی بیسواد تشریف دارید تو فرهنگی بیسواد چه چیزی میخواهی به بچه های این مملکت یاد بدهی تو اقتدار را در چه چیزی جستجو می کنی اگر اقتدار نداشتیم که با ما وکشور ما کاری نداشتند بحال خودمان می گذاشتند پس روی اقتدار ما کار می کنند واین اقتدار است که تا به امروز با تمام دشمنی‌ها نتوانسته اند کشور ما را مثل کشورهای دیگر که یکی د‌و تا نیست مثال بزنم با خاک یکسان کرده بودند لطفاً از سیاست سر در نمیارید خو تحقیری نکنید اقتداری که جمهوری اسلامی دارد حد اقل در منطقه هیچ کشوری ندارد اگر اقتدار نداشتیم غربی‌ها با هزار منت از ما دعوت به مذاکره نمی کردند مثل عراق ویا لیبی ویا اوکراین با زور نظامی با ما حرف می‌زدند واگر اقتدار نداشتیم آمریکا را پشت درهای اطاق مذاکره منتظر نگه نمی داشتیم وپوزه آمریکا را به خاک ما لیدیم باز هم برات بشمارم یا متوجه شدید آقای فرهنگی محترم
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 694
    به همین خیال باش
  • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    اجازه همه چیزی داده شد آقای محترم....اونی رو که اجازه ندادند توان موشکی بود چرا اطلاعات غلط میدی....اگه اجازه مذاکرات برجام ۲ که موشکی بود میدادند الان اوکراین شده بودی
  • امیر IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    برجام به نتیجه برسد؟! شوخی میکنی؟؟ دیگه هرچی هسته ای بود برد و بلافاصله اوباما رفت برای تحریم اقتصادی!!! شما بگو برجام از همون زمان تا خارج شدن ترامپ چه سودی داشت؟!
  • US ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    در نبود ایران در بازار نفت و گاز جهان به خاطر تحریم ها .روس ها هزاران میلیارد نفت و گاز فروختند و از تحریم ایران سود ها بردند .حالا اگر منافع ملی ایران و مردم ایران مطرح بود .باید ما همان کاری را بکنیم که روس ها با ما کردند
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    وقتی که برجام توسط آمریکا پاره شد چطور دولت روحانی آن را به سرانجام میرساند
    • مهدی IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      برجام پاره شدبرای عین که براثرسوءمدیریت اقایان غربگراتضمین برای انجام تعهدات طرف مقابل تومتنش وجودنداشت
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    حرف مفت.قبلا که برجام بود سوخت به هواپیمای دکتر ظریف نمیدادند
  • علی کرمیان IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    من ندانستم اگربرجام خوب بودچرا پس ازامضای آن این همه سنگ اندازی شد واگربد بود چرابرای احیای آن این همه تلاش می شود؟!!!
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    آمریکا زد زیر میز برجام چه ربطی به اجازه وغیر اجازه داره
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    همبشه باید به بدیرین شرایط تن دهیم و تمام فرصت ها از بین برود ما عادت داریم سود برای دیگران و ضرر حداکثری برای خودمان باشد
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    چرا هیچ کس در این مملکت مسول اعمالش شناخته نمی شه و بازخواست نمیشه.
  • آرمان IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    خیلی ساده انگاری به خدا .برید ببینید قطری ها چی میگن .دارن میگن به این زودی و ساده گی نمیشه جایگزین روس‌ها شد در اروپا بعد این قدر متوهمید شما. آخه انتقال گاز مگه یک شبه امکان پذیره؟ چرا حرف بی اساس می‌زنید. نیاز به زیر ساخت و ایجاد خط لوله و... داره. بعد هم چقدر ذلیل و خفیفید شماها بابا اروپا میگه ما رو نمیخواد چرا آخه باید آویزونش بشیم. ما هم بدمون نمیاد با همه دنیا روابط اقتصادی داشته باشیم ولی توافق کردیم زیرش زدند و قابل اعتماد هم دیگه نیستند .تازه خودشون دارن میگن تحریم هم لغو بشه با ایران کار نمی‌کنند. رابطه خوبه ولی نه با این خفت که بخوای بهشون التماس کنی. اونها دنبال خلع سلاح موشکی اند چنین چیزی هم عقلانی نیست. رابطه با غرب خوبه ولی همه راه ها هم به غرب ختم نمیشه
  • علی از ایران IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    سید جلال عریز به این میگن خطای گذر زمان خود عنوان صحبت شما خطا دارد باید با وضع موجود بهترین تصمیم رو گرفت
  • م IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    مگه برجام امضا نشد مگه امضاء کری تضمین نبود برجام موشکی منظورتون برادر خاتمی فرمودند که موشک بالای 300کیلومتر واسه چیه امضا کنید بره مصاحبه اش هست بزرگوار
  • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    اگر اجازه داده بودم روحانی توافق کند الا ن ایران مثل اوکراین دست خالی بود و زبر حمله شدید نظامی قرار داشت
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    با برجام از بازی انرژی کشورمان حذف شدیم، حماقت هم اندازه ای دارد!!!!!
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    برای شما که امیدتون به غرب و شرق هست درسته ولی برای ما که امید به خدا داریم قضیه متفاوته
  • مهدی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    آره همون برجامی که همه چی رو باختیم چیزی هم بهمون ندادن
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    مایی وجود ندارد ارباب پوتین اجازه نمی دهد.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    می‌گویند اگه اجازه داده بودند در دولت روحانی برجام به نتیجه می رسیدیم مگر این روحانی با رای مردم ریس جمهور انتخاب نشده مگر دیگر کسی از او بالاتر دارین که با رای مردم انتخاب شده و برای ریس جمهور و مردم تصمیم بگیرد ؟!!!!! دیگه راحت بگویید دموکراسی نداریم تا همه مردم بدانند‌
  • AA IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    ساده اندیشی است که در این شرایط اتفاق افتاده جنگ اوکراین و روسیه بدنبال گرفتن انرژی از ایران باشند آنها ما را تحریم کردند حالا ما شرایط را برای آنها فراهم کنیم اولا به سراغ دولت های خود خوانده و دست آموز منطقه خواهند رفت و ایران در این شرایط که سالیانی مردم ایران را از حقوقشان محروم کردند حالا بگوئیم بفرما خیر، مردم ما را شهید کردند، مجروح کردند، در فشار قرار دادند آنها نمک نشناس وسیاست چند گانه دارند، باید آنها نیز مکافات بکشند
  • اشنا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    تیترهای عوامفریبانه می زنیدمردم رااحمق فرض کردیدامریکاحاضربه ضمانت نیست دوباره می خواستیدیک کلاه دیگرسرمردم بگذاریدحالا نگران هستیدرقیبتان باشیوه واهداف معقولانه ترنتیجه بگیرد
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    اگر اجاز داده بودیم روحانی برجام دو و سه اجرا کند و موشکهایمان را تحويل آ م ر ی ک ا داده بودیم اِلِآن مثل لیبی زیر بمبارا ناتو باید دنبال پناهگاه می گشتیم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    لیبرال های دولت روحانی هنوزم ول کن نیستن
  • ناهید عباسی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    ۸سال فرصت داشتید برجام را هم شما امضا کردید یکم صبور باشید بگزارید بقیه کارشان را بکنند شما هرچی زبان بلد بودید به کاربردید نشد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    قطعا مذاکره کنتده های اون دوره واقعا کاربلد بودند خدا بین مردم و اونایی که در کار توافق چوب لای چرخ گذاشتند مدارا و قضاوت کنه دکتر ظریف بهترین و با دانش ترین بود احازه ندادند کار را تمام کند . بازم میگم خدا حتما بی جواب نمیزاره.خدا هر کس مسبب گرانی دلار و کالاها هست نابود کنه.و کسانی که برای رفاه مردم تلاش کردند کمک کنه گرانی کمر مردم را شکسته علتش هم گرونی دلار و سنگ اندازی برای توافق و از همه مهمتر اگر از بورس حمایت بشه بازارها بسوی بورس رفته و کشور گلستان میشود مسئول دلسوز لازم داریم .
  • محمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    شایدم بجای اوکراین الان ما درگیر جنگ بودیم
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    🤦‍♀️🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 چه قدر خندیدم خدا بازارهای اروپا🤣🤣🤣🤣
  • بهلول IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 783
    جان من موقعی که ایران تحریم بود و حتی از اگه وارد می شدیم باید گاز مفت می دادیم عملا چون تحریم بودیم پول مان را نمی دادند پس تحلیل اب دوغ خیاری نکنیم
  • احمد IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 931
    در هر صورت، ب حال مردم فرق نمیکرد... و البته پول بیشتری صرف جنگ در منطقه شده بود
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    ً ما در شرایط کنونی می‌توانستیم وارد بازار گاز و انرژی اروپا شویم ً مگر روسیه اجازه چنین کاری را می‌دهد؟
  • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    سلام ۸سال بس نیست ما که عمر اصحاب کهف نداریم
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    آقای احمد خاتمی فرمودن سیاست یعنی یکسال مثل امام حسین قیام کنیم و یکسال مثل امام حسن نرمش قهرمانه داشته باشیم...تا اونجا که یادمونه قیام ها مال وقتی بود که رییس جمهور و هیات وزیران از دیدگاه سیاسی و فکری آقای احمد خاتمی و همفکرانش نباشه...حالا که دولت خودشونه و همه چی آرومه و هرچی بدبختی و فلاکته مال دولت غربزده قبلی بوده،وقت نرمش قهرمانه س...روحانی بد عمل کرد،باید هم پاسخگوی تفکراتش باشه اما منصفانه ست که منتقدین مغرض و چوب لای چرخ گذارهای 8سال پیش هم بیان مسوولیت رفتارهاشون رو بپذیرن
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    این منفی ها که دقیق مشخص مال کی هست
  • هادی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    پس برجام در دولت کی امضا شد!؟
  • بهرام IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    دولت روحانی یک دولت بیگانه محور وغربگرا بود عمدا مردمو در تنگنا قراردا د شما بهتره ساکت بشی
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    شما که همه کار کردین امضاء هم کردین ولی خبری نشد
  • محمد زارع IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    واقعاً این تحلیل ها رو از کجاتون در میارین ،
  • جلیل US ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    خیلی وقیح هستید
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    مگر برجام در دولت روحانی به امضا نرسیده بود؟!!!
  • سعید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    به نظر تون کسیکه نتواند در هشت سال کاری را انجام دهد،چطور در چند ماه میتوانسته،این فقط بهونه گیریه.
  • بوشهر IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    دقیقا کیا نزاشتن برجام به نتیجه برسه؟ آمریکا بود که برجامو ترک کرد..بله هیچکس موافق جنگ نیست ...سردار ما هم ناجوانمردانه زدن .
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    این از آن حرف ها هست
  • سجاد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    اقا برجام که دو سه سال اجرا شد که باز چی میگید بعضی مسعولین هم از یک سوراخ ده بار گذیده بشن
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    سلام ابن چرت و پرت با خرابی دولت شما که کشور به خاک سیاه نشاند باور نمیکند
  • می دونم منتشر نمی کنی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    امیدوارم تو معاملات شخصی خودتون هم اینجوری معامله کنید.ملکتونو بفروشین طرف پولتونو نده بازم برید باهاش معامله کنید.اینور اونور هم ازش تعریف کنید.روحانی وظریف اینجوری تو برجام مذاکره کردن.همه چی دادن وهیچی نگرفتن.
  • گرفتار IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    اول سلام عرض کنم خدمت سایبری های عزیز که تشریف آوردن و به نظرات مخالف طبعشون منفی سنگین میدن دوم ، مگه پوتین اجازه میده اینا آب بخورن ، صادرات نفت و گاز پیشکش
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    این اجازه دادن دست کی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • 2512016757 IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    کی نذاشت شما مذاکره کنید خدا لعنتتون کنه که همیشه طلب کار هستید
  • پرویز IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    اینقدر بحث و جدل نکنید ناهار خوردید ؟؟ الان سرد میشه!!!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    پنبه دانه
  • مجید IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    اندسته که نگذاشتن دراون زمان برجام به نتیجه برسد چون منفعت انها بدست نمیامد انها کاری به نظام ومردم ومنافع ملی نداشتند فقط نفع شخصی فود
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    تعداد منفیها جالبه, خبرانلاین یه فکری به خال این رباطها بکن
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    هنوز میگید اجازه ندادن فلان ندادن یادتون رفته که ترامپ برجام رو پاره کرد یادتون رفته سرتون کلاه گذاشتن وایییییاز دست اینا
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    پقدرشماباهوشی نگفته بودی قبلا؟!!اگرقراربود مملکت روبوسیله روحانی تقدیمشون کنیم. چراطولش دادیم؟ این چه حرف بی منطقیه اقا
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    در توافق برجام، بی فرجام دولت اصلاحات عملا شاهد توافقی نبودیم. بلکه دستورات آمریکا را به عنوان فتح الفتوح دولت اصلاحات اجرا شد. یادم هست در پیام نوروزی آقای روحانی اشتغال را به برجام 2گره زده بودند.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    اونوقتم چیزی از درآمد منابع انرژی سرسفره مردم نمی امد همینطور که الانم با نفت صددلاراوضاع فرقی نمی کنه
  • علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    جفنگ میگی ، دولت روحانی اصلا مفهوم مذاکره را نمی دانست ،فقط ادای مذاکره کردن را در می آورد .مذاکره کردن عرضه و هوشیاری لازم دارد .
  • Faridon.gh4848 IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    مگر دولت قدرت دارد ؟ مجموعه موازی در راس قدرت هستند ...خیلی وقت ها بود حل میشد حتی در زمان رفسنجانی و خاتمی الان قدرت منطقه در تمام زمینه ها بودیم
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    مثلا چطور اجازه می دادند ! یعنی اجازه ی باج بیشتر می دادن؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین