پژمان جمشیدی، سوسن پرور و پوریا پورسرخ؛ مهمانان نوروزی خانه‌ها

«زیرخاکی۳»، «خداداد»، «نجلا» و «دردسرهای شیرین»، چهار سریالی هستند که نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک، دو، سه و پنج سیما پخش می‌شوند.

مهسا بهادری: هر سال در کنار هفت سین نوروزی، یک سین هشتمی هم وجود دارد و آن سریال‌های نوروزی است؛ آثاری که سه دهه است پای ثابت تلویزیون ایران شده‌ و ساخت برخی از آن‌ها مانند «پایتخت» و «نون خ»، به چند فصل رسیده است.

جدا از نوروز، ماه رمضان هم از آن مناسبت‌هایی است که تلویزیون برای آن بسته‌ای از سریال‌ها را تدارک می‌بیند و جالب آن‌که سال آینده، از فردای پایان تعطیلات عید، ایام روزه‌داری از ۱۴ فروردین آغاز می‌شود. بر این اساس، تلویزیون در آغاز سال ۱۴۰۱، بیش از ۴۰ روز باید سریال‌های مناسبتی را روی آنتن ببرد. از این رو، ادامه برخی از مجموعه‌های تلویزیونی نوروزی سیما، تا پایان رمضان هم ادامه خواهد داشت.

در زیر نگاهی انداخته‌ایم به سریال‌های نوروزی تلویزیون که پخش آن‌ها قطعی و اعلام شده است:

شبکه یک چه برنامه‌ای دارد؟

شبکه یک سیما، سریال «زیرخاکی ۳» به کارگردانی جلیل سامان و با بازی پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هومن برق‌نورد، گیتی قاسمی و اصغر نقی‌زاده را در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن خواهد برد.

این سریال، روایت‌گر زندگی فریبرز باغ‌بیشه با بازی پژمان جمشیدی است. فردی که به دنبال گنج و زیرخاکی است اما ناخواسته گرفتار ساواکی‌ها می‌شود، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا می‌کند، گذرش به جبهه می‌افتد و اسیر عراقی‌ها می‌شود. این سریال کمدی، در نوروز ۱۴۰۱، هرشب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

پژمان جمشیدی، سوسن پرور و پوریا پورسرخ؛ مهمانان نوروزی خانه‌ها

دوماه با سریال‌های علی غفاری

شبکه دوسیما، در سال پیش‌رو، هم برای نوروز و هم ماه رمضان دست پُری دارد، آن هم فقط با یک کارگردان به نام علی غفاری که تا کنون چندین تجربه ساخت سریال مناسبتی دارد و در ایام نوروز امسال قرار است با سریال «خداداد» مهمان خانه‌ها باشد و طبق گفته خودش، احتمالا در ماه رمضان هم فصل جدید «بچه‌مهندس» را بسازد.

سریال «خداداد» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری، قصه زندگی فردی به‌نام خداداد را برای مردم تعریف می‌کند که درگیر مشکلات زیادی می‌شود. او باید جهیزیه برای دختر کوچکش فراهم کند تا او را به خانه بخت بفرستد. البته ماجراهای خداداد کاملا با جامعه امروز همخوانی دارد.

نقش خداداد قصه را رضا ناجی با همان لهجه شیرین آذری بازی می‌کند. در کنار او، پیام دهکردی، سوسن پرور، علی صبوری، زهره حمیدی، آرش نوذری، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، مهرناز بیات، افشین نخعی، آرش تاج، جواد زیتونی، سیامک اشعریون و سیاوش طهمورث بازی می‌کنند. امیرحسین غفاری و کوثر حیدری بازیگران کودک این سریال هستند.

این سریال در نوروز، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دوسیما پخش می‌شود.

پژمان جمشیدی، سوسن پرور و پوریا پورسرخ؛ مهمانان نوروزی خانه‌ها

          بیشتر بخوانید:

         ساعت پخش سریال‌های نوروز ۱۴۰۱ مشخص شد

        سریال «نجلا ۲»، نوروز به تلویزیون می‌آید و تا رمضان می‌ماند

یک سریال برای دو مناسبت

شبکه سه اما، برای نوروز ۱۴۰۱ خیلی خودش را به دردسر نینداخته و یک سریال به نام «نجلا» برای دومناسبت کاملا متفاوت تولید کرده است. البته در ابتدا چند گزینه روی میز شبکه سه سیما بود، «کتونی زرنگی» علی ملاقلی‌پور که از بهمن ۱۳۹۸ توقیف شده و سریال دیگر هم «جنابعالی» با کارگردانی عادل تبریزی که یکی از گزینه‌های قطعی اکران نوروزی بود اما با قرار نگرفتن در کنداکتور ساعت ۲۱ به نظر می‌رسد که یا قرار است این سریال در شکه دیگری پخش شود و یا قرار است در ساعت دیگری از شبکه سه سیما پخش شود، شاید هم پخش آن به زمان دیگری موکول شود.

«نجلا» که کم‌تر از یک ماه دیگر به تماشای فصل دوم آن می‌نشینیم، از ابتدای نوروز روی آنتن می‌رود و پخش آن تا انتهای ماه رمضان ادامه دارد.

این سریال با کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و بازی حسام منظور و محیا دهقانی، قصه دختری به نام نجلا را در سال ۱۳۵۸ روایت می‌کند. دختری، به یک پسر عاشق در آن اوضاع آشفته و نا امنی‌ها وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر پسر بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همه این مسائل در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود.

پژمان جمشیدی، سوسن پرور و پوریا پورسرخ؛ مهمانان نوروزی خانه‌ها

شبکه پنج و یک سریال طنز دیگر 

شبکه پنج سیما برای نوروز۱۴۰۱، سریال «دردسرهای شیرین» با کارگردانی سهیل موفق را روی آنتن می‌برد. سریالی که روایت دردسرهای پوریا پورسرخ و مریم مومن است که زوجی جوان هستند و در زندگی با چالش‌هایی جدی روبه‌رو می‌شوند. در میان این مشکلات و چالش‌ها، حوادث و اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی دیگری برای آنان رخ می‌دهد، این سریال ساعت ۲۳ پخش می‌شود. 

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1608746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 4
    چرا پوریا گلسرخی مگه دیگه بازیگر قطع لطفا اونو نزارید ممنون
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    خیلی کم لطفی می کنید! آخه این چه وضعشه؟
  • امیر IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    سریال آماده پخشه بعد میگی نزارید البته هرچند دوست نداشتم باشه ولی دیگه هست.... این همه بازیگر توانمند جدید چرا پورسرخ آخه؟؟؟ نون خ چی شد پس؟؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 1
      وجدانن پژمان گوشت تلخ رانیارید عید مان را خراب نکنید
  • . IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    اخه چراا این فیلما رو پخش می کنین ما فکر کردیم حالا نون خ ای پایتختی چیزی پخش می کردین واقعا این فیلما به درد نوروز هم نمیخورن