گلایه دبیرکل حزب جمهوریت از وزارت کشور/ منتجب نیا : حتی یک ریال  هم در این دو سال به ما کمک نشده است

دیده بان ایران نوشت: منتجب نیا با اشاره به اینکه به این حزب هنوز در این دو سال یک ریال هم کمک نشده ، گفت: از وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ گلایه داریم که آن طور که انتظار می رفت از فعالیت حزبی حمایت نکردند.

رسول منتجب نیا با اشاره به برگزاری سومین مجمع عمومی حزب جمهوریت در روز ۲۰ اسفندماه اظهار کرد: این حزب گرچه عمر طولانی ندارد ولی در اکثر استان ها شعبه و شاخه دارد و دفاتر حزب در مرکز و شهرستان ها فعال هستند. کمیته های اجرایی هم در حال اجرای وظایف خود هستند اما از وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ گلایه داریم که آن طور که انتظار می رفت از حزب حمایت نکردند.

وی ادامه داد: حزب جمهوریت داعیه تلاش در جهت تحقق آرمان های انقلاب و امام (ره) دارد و در چارچوب نظام حرکت کرده و با حفظ حرمت ها از آزادی های اجتماعی دفاع می کند. ما درباره موضوع افغانستان پیشنهاد تجمع داده بودیم ولی وزارت کشور و وزارت خارجه مجوز به ما ندادند. مصوبات کنگره سال قبل ما هنوز در روزنامه رسمی منتشر نشده است. انتظار ما از وزارت کشور این است که از فعالیت حزبی حمایت کنند. ما با اعتقاد به ضرورت تحزب در کشور، در چارچوب قانون فعالیت احزاب حرکت می کنیم.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: ما می توانیم باری از روی دوش نظام برداریم و مردم را سازماندهی کنیم. ما این توانایی را داریم که تجمعات قانونمند برگزار کنیم. وزارت کشور هم نگران نباشد، ما دلسوز نظام، دست پرورده امام (ره) و در خدمت مردم هستیم.

گلایه دبیرکل حزب جمهوریت از وزارت کشور/ منتجب نیا : حتی یک ریال  هم در این دو سال به ما کمک نشده است

بیشتر بخوانید:

دبیرکل حزب جمهوریت همچنین تصریح کرد: هنوز یک ریال به حزب در این دو سال کمک نشده است. در برخی موارد وزارت کشور وظایف قانونی خود را هم در قبال حزب انجام نداده است. ما انتظار داریم نماینده وزارت کشور در مجمع عمومی روز ۲۰ اسفند حضور فعال داشته باشد و به ما کمک کند.

منتجب نیا درباره تأکید وزارت کشور بر رعایت حدنصاب ۳۰۰ نفره در مجامع عمومی گفت: مجمع عمومی اول حزب با حضور بیش از ۸۰۰ نفر و مجمع عمومی دوم هم با حضور بیش از ۵۰۰ نفر البته به صورت مجاز برگزار شد و برای مجمع عمومی سوم پیش بینی ما در همین حدود ۵۰۰ نفر یا بیشتر است. البته این مجمع عمومی هم مجازی برگزار می شود.

وی در پایان گفت: در این مجمع عمومی انتخاب بازرسان انجام می شود و با توجه به اینکه مدت شورای مرکزی سه سال است، انتخاب این شورا سال آینده برگزار خواهد شد.

۲۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1608756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =