۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
سیدجلال معلم خصوصی هنانوف در پرسپولیس!

ورزش سه نوشت: زوج خط دفاعی این روزهای پرسپولیس ترکیبی از نیروی جوانی و سال‌ها تجربه است.

پس از اینکه یحیی گل‌محمدی مدافعان مختلفی را در طول بیست هفته گذشته به میدان فرستاد و آن‌ها را در بازی‌های رسمی با چینش دو و سه‌دفاعه سنجید، یک بازیکن غیرمنتظره در قلب خط دفاعی پرسپولیس فیکس شد.

وقتی دو بازیکن تاجیکی به پرسپولیس پیوستند کمتر کسی برای وحدت هنانوف شانسی قائل بود. او باید برای رسیدن به ترکیب اصلی با مهره‌هایی چون سیدجلال، فرجی، نعمتی و ابراهیمی که مدافعان آخر تخصصی هستند رقابت می‌کرد. جسارت و انگیزه مدافع تیم ملی تاجیکستان باعث شد یحیی به او اعتماد کند و حالا مهره فیکس پرسپولیس در قلب خط دفاعی باشد.

جالب اینکه زوج هنانوف را سیدجلال حسینی تشکیل داده است. با حضور این دو بازیکن کنار هم زوج دفاعی پرسپولیس با اختلاف سنی حدود دو دهه‌ای شکل می‌کرد و ترکیبی از جوانی و تجربه کاملا مشهود است. بازی کنار سیدجلال برای حنانوف نفع‌های زیادی دارد و او در تمرینات و حتی طول بازی از گفته‌های سیدجلال بهره می‌برد.

در صحنه تک گلی که پرسپولیس از مس دریافت کرد، سید جلال حین جایگیری مدام با وحدت صحبت می‌کرد و سعی داشت او را از جایگیری درست آگاه کند. یک قدم اضافه هنانوف رو به جلو و غفلت در یارگیری باعث شد علیاری پشت سر او بدون مزاحم دروازه گوهری را باز کند.

اگرچه این مدافع جوان تاجیکی روی پاس‌های عمقی حریفان و جایگیری باید بیشتر تمرین کند اما نمی‌توان ویژگی‌های مثبت او را نادیده گرفت. این بازیکن مقابل مس ۸ قطع توپ، سه دفع و یک تکل موفق داشت؛ او روی توپ‌های بلند هم خوب کار کرد و پنج نبرد هوایی را پیروز شد. بدون شک بازی کنار سیدجلال حسینی با کوله‌باری از تجربه، مدافع جوان پرسپولیس را کم نقص‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جوابیه سازمان لیگ به ادعای استقلال

سرمربی تیم‌ملی بسکتبال رفتنی است؟

مدافع برزیلی و جدید استقلال وارد ایران شد/عکس

۲۵۳۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =