آیت‌الله طباطبایی نژاد خطیب جمعه اصفهان : بن سلمان  مسلمان نیست

تسنیم نوشت: آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: آمریکا از اوکراین خواست تا سلاح‌هایش را پس بدهد و یا بفروشد و به گونه‌ای اوکراین را خلع سلاح کرد همان کاری را که با ژاپن کرد و امروز اگر کشوری به ژاپن حمله کند پیروز خواهد شد.

 امام جمعه اصفهان با بیان اینکه آمریکا عامل تمام جنگ‌ها در دنیا است گفت:  مسلمانان باید با دشمنان اسلام مخالف باشند ،این روزها می‌بینیم که بن سلمان قصد ارتباط با ایران دارد و این در حالی است که اسرائیل را نیز تأیید می‌کند و از نگاه ما این فرد مسلمان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان آن که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب جنایتکاران غربی و به ویژه آمریکا به هیچ کس پناه نمی‌دهند اظهار داشت: آمریکا ریشه تمام جنگ‌ها است با وجود آن که کشور اوکراین از تجهیزات ویژه جنگی و حتی کلاهک‌های اتمی بهره داشت و جزو کشورهای پیشرفته در عرصه سلاح‌های جنگی بود اما شرایط برای آن اینگونه رقم خورد.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود:آمریکا بد عهدی می‌کند و کشورها را خلع سلاح کرده  سپس آنها را به جنگ با یکدیگر تشویق می‌کند تا بتواند به آنها سلاح بفروشد، تصریح کرد: مردم اوکراین با حکومتشان همراه نیستند چرا که اگر این گونه بود حاضر به ترک شهر نبودند. 

 آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: این آمریکا بود که از اوکراین خواست تا سلاح‌هایش را پس بدهد و یا بفروشد و به گونه‌ای اوکراین را خلع سلاح کرد همان کاری را که با ژاپن کرد و امروز اگر کشوری به ژاپن حمله کند پیروز خواهد شد. همچنین رئیس جمهور این کشور اعلام داشته که آمریکا آنها را به حال خود رها کرده است.

 آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: ترک گناه بالاترین سطح از عبادت است همچنین کسی که بر آنچه خدا به او روزی داده غنی‌ترین انسان است، این افراد همان گونه که تلاش می‌کنند درآمد دارند و در کنار آن به دارایی‌های خود قانعند. با عمل به واجبات و قناعت پیشه کردن می‌توان بهترین و غنی‌ترین فرد بود.

وی با بیان آنکه ولادت‌های زیاد این ماه برکات زیادی به همراه دارد، افزود: ماه شعبان ماه پیامبر خاتم است و ایشان در همه این ماه روزه می‌گرقتند و روزه‌های خود را به ماه رمضان متصل می‌گرداند. مطابق با روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) در ماه شعبان روزه گرفتن ثواب بسیار زیادی دارد که در کنار آن توصیه زیادی بر استغفار و صدقه شده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آنکه ماه شعبان بهار صدقه و استغفار است، بیان کرد: در سال جاری ماه شعبان با هفته نیکوکاری همراه شده است، که در این راستا مردم ضروری است به همدیگر و نیازهای‌ یکدیگر توجه کنند. در دین اسلام ائمه اطهار(ع) دائما به دغدغه نیازمندان و فقرا توجه داشتند که در کشور ما و پس از انقلاب نیز نهادهایی چون کمیته امداد، بنیاد مسکن، بهزیستی و سایر نهادها برای روی زمین نماندن این کار تأسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ در زمینه‌های مختلف پیشرفت داشته‌اند که شاهد افزایش ۴۰ درصدی کمک رسانی مردم نسبت به سال گذشته هستیم. همچنین این نهاد کارهای مختلفی را به منظور ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش خود انجام داده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به نزدیک بودن مناسبت هفته نهال کاری، عنوان کرد: توجه به حفاظت از درختان باید از سوی همه صورت گیرد و به موجب آنکه امسال روز درختکاری با ولادت امام حسین(ع) مصادف شده است مردم می‌توانند هر نفر به نام این امام والا درخت بکارند. همچنین کاشت درخت صدقه‌ای راه خدا است که تأثیراتش می‌تواند تا پایان عمر برای عموم خوب باشد.

پاسخ امام جمعه اصفهان به منتقدان روابط ایران با روسیه و چین : حضرت علی (ع)  هم با کفار معامله می کرد

بیشتر بخوانید:

وی با بیان آنکه دشمن به واسطه آن که نمی‌تواند پاسداران و عملکرد آنها را ببیند بنابراین آنها را تحریم می‌کند گفت: این موضوع نشان دهنده قدرت سپاه و بسیج است که باید به قابلیت‌های این ۲ نهاد بیش از پیش توجه شود. همچنین در مورد جنگ اوکراین و روسیه باید با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت که مطابق سخنان ایشان ما جنگ را دوست نداریم و طرفدار صلح هستیم.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =