آخرین خبر درباره حقوق کارگران/ دستمزد به ۹ میلیون تومان نزدیک می‌شود؟

ایسنا نوشت: نشست دستمزد شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت و چانه زنی برای تعیین دستمزد ۱۴۰۱ به روز چهارشنبه موکول شد.

سومین نشست دستمزد شورای عالی کار پس از ساعتها چانه زنی و مذاکرات مزدی بدون اعلام عدد و رقم به پایان رسید.

با توجه به درصدهای پیشنهادی که دوطرف در خلال مذاکرات ارائه کردند پیش بینی می شد دوشنبه شب جمع بندی حاصل شود و مذاکرات به نتیجه برسد اما در نهایت جلسه تصمیم‌گیری برای نزدیکتر شدن دیدگاه‌های دو گروه کارفرمایی و کارگری به روز چهارشنبه موکول شد.
این نشست با حضور علی حسین رعیتی فرد، معاون وزیر کار همراه بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: مذاکرات تا نهایی شدن رقم دستمزد در روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و ابتدا باید شرکای اجتماعی به توافق در خصوص حداقل دستمزد برسند و پس از آن وارد موضوع سایر سطوح مزدی و مزایای جانبی مزد از قبیل حق مسکن و بن خواربار خواهیم شد.

هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری از سوی کمیته دستمزد شورای عالی کار ۸ و میلیون و ۹۷۲ هزار تومان تعیین شده و تلاش گروه کارگری در شورای عالی کار تعیین حداقل دستمزد بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار و توجه به نرخ تورم و رقم هزینه سبد معیشت کارگران به ویژه موضوع حذف ارز ترجیحی در سال آینده است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1610428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 0
    چقدر این نمایندگان مجلس زحمت کشیدن و با انصاف مشخص کردند . فقط این و بدونین سطح آگاهی کل مردم به خصوص کارمندان و قشر کارگران خیلی بالا رفته و فقط قدرتی نداریم و فقط میتونیم حرص بخوریم.درستش این بود حداقل باید 60درصد افزایش حقوق داشته باشیم یعنی بین 10تا 60درصد و به صورت پلکانی می‌بود . تا اون دسته. از کارمندانی که حقوق بالایی دارن کمتر و اونایی که حقوق پایینی دارن بیشتر افزایش حقوق داشته باشم .
  • ناشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 1
    اقایان تصمیم گیرنده برای حقوق کارگرها ! ارز ۴۲۰۰ حذف شد گرانی سرسام اور میشه انصاف داشته باشید
  • سربا ز امام زمان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 4
    سلام خدمت ریسی جمهور سید ابراهیم سید بزگوار اگر اختیارت بدست دونیا پرستا نی مثل نادران ندیت
  • ناشناس IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    خلایق هر چه لایق
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    نمیدونم این همه دروغ میگید اون دنیا چطور میخواید جواب پس بدید
  • Hirad IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 1
    گرانی بی سابقه وسرسام آور در سال ۱۴۰۱ در راه است همگی خودمون رو آماده کنیم چیزی بحالت انفجار باقی نمانده شوی نمایشی که دارن اجرا میکنن فقط براس سرگرم کردن مردم هستش که حواس ملت پرت کنن وگرنه اتفاقت ناگواری در راه است حالا بگید۳۵درصدیا۶۰درصد۵۶۰۰ یا ۹ فایده ایی نداره کار ازکار گرشته امیدوارم که پیش بینی هام دروغ از آب در بیاد...