نماینده مجلس : مذاکرات وین باید از مسائل روز منطقه و جهان متمایز شود

ایسکانیوز نوشت:نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ارتباط دادن موضوعات وین به مسائلی که در سطح منطقه و بین الملل شاهدش هستیم، محلی از اعراب ندارد.

ابراهیم عزیزی ، با اشاره به برخی ادعاهای روسیه و تأثیر احتمالی آن بر مذاکرات وین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مسائل بین المللی روسیه از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل و فصل شود.

وی افزود: ایران کشاندن موضوعات فی‌مابین کشورهای روسیه، آمریکا و چین به مسائل و مضوعاتی که میان ایران و 4+1 است را سزاوار نمی‌داند و بر حل مناقشات از طریق گفت‌وگو تأکید دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مسیر گفت‌وگو برای کشورهای متخاصم باز است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در میز مذاکرات بر اساس منافع ملی عمل می‌کند و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی چهارچوب مذاکرات را به طور مشخص به تیم مذاکره کننده حاضر در وین ابلاغ کرده‌اند تا طبق آن عمل کنند.

وی تأکید کرد: ارتباط دادن موضوعات وین به مسائلی که امروز در سطح منطقه و بین الملل شاهدش هستیم، محلی از اعراب ندارد و این دو مسئله باید از یکدیگر متمایز شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه فعالانه این موضوع را پیگیری می‌کند تا این دو مسئله از یکدیگر جدا دیده شود.

عزیزی با بیان اینکه ایران از هر اقدامی که مسیر را به سمت صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای ببرد استقبال می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر راه حل‌های مسالمت‌آمیز و همزیستی مبتنی بر عقلانیت را به تمام کشورها توصیه می‌کند.

مذاکرات وین باید از مسائل روز منطقه و جهان متمایز شود / استقبال ایران از اقدامات صلح و ثبات آفرین در منطقه

بیشتر بخوانید:

نایب‌رییس کمیسیون امنیت‌ملی‌ مجلس: موضع اخیر روسیه سنگ اندازی نیست

فعال سیاسی اصولگرا : تیم مذاکره بدون تضمین آمریکا، ‌روسیه، چین و اروپا نباید چیزی را امضا کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست به واسطه نگاه‌های خصمانه و رفتارهای غلط نظام سلطه آسیب دیده است و درک جدی از این نوع رفتارهای کشورهای باصطلاح متمدن دارد که با نام حقوق بشر جنایت‌های بشری انجام می‌دهند و با نام مبارزه با تروریست، بی‌رحمانه‌ترین اقدامات را علیه مردم بی‌گناه کشورها انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: توصیه ایران حل مناقشات از طریق مذاکره و پرهیز از اقدامات همراه با خصومت است.

عزیزی درباره احتمال رسیدن به توافق در مذاکرات وین تاپایان سال اظهار کرد: جمهوری اسلامی تعجیل در مذاکرات و هر اقدامی که ضرب آهنگش با اهداف نامشخص ضرب الاجلی را بر مذاکرات تحمیل کند نمی‌پسندد. لذا معتقدم تعجیل و تأخیر در مذاکرات هر دو امری مذموم است و تصمیم هوشمندانه تنها راه رسیدن به انتفاع در وین است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه مجلس شورای اسلامی این است که در زمین ضرب الأجل‌ها بازی نکنیم و تأخیر بی مورد را هم سزاوار نمی‌دانیم، تصمیم شجاعانه و هوشمندانه مبتنی بر منافع ملی بهترین راهکار است که تیم مذاکره کننده باید در وین دنبال کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی آخرین تحولات مرتبط با حوزه سیاست خارجی خصوصاً در زمینه گفت‌وگوهای وین و تحولات اوکراین را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از نهایی کردن یک توافق خوب و قوی استقبال می‌کند. وی افزود: در زمینه رعایت خطوط قرمز تعیین شده، خصوصاً تضمین‌های مؤثر اقتصادی و حداکثرسازی منافع جمهوری اسلامی ایران عزم جدی داریم.

وزیر امور خارجه افزود: ضمن ایستادگی در حفظ و رعایت خطوط قرمز، اجازه نخواهیم داد هیچ عامل خارجی منافع ملی کشور را در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، تحت تاثیر قرار دهد. 

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =