با وجودی که استاندار تاکید دارد نرخ کرایه اتوبوسها از هفته گذشته اصلاح شده اما برخی شهروندان و البته شهردار تهران اعلام می کنند که اینگونه نیست

 افزایش نرخ کرایه تاکسی ها تا 15 و اتوبوس 25 درصد با اعتراض مردم مواجه بود. هرچند در برخی موارد اعلام شد تا 100 درصد کرایه ها زیاد شده است. از همان ابتدا مردم و مسئولان نسبت به افزایش 100 درصدی نرخ کرایه اتوبوس ها شکایت کردند و حتی نمایندگان مجمع تهران هم تشکیل جلسه دادند اما نتیجه ای نداد.

اکنون استاندار تهران اعلام کرده که نرخ کرایه اتوبوس ها از هفته گذشته اصلاح شده و همان 25 درصد افزایش را داشته است.م رتضی تمدن در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: "ما این  اصلاحیه  را به شورای شهر ابلاغ کردیم."

اما از شواهد امر چنین بر می آید که خبری از کاهش کرایه ها نیست. گویا این موضوع هنوز به شهرداری ابلاغ نشده است چون محمد باقر قالیباف از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده است.

تمدن در این باره می گوید: "دلیل ادعای بی اطلاعی شهردار و اصرار بر افزایش بی رویه نرخها را نمی دانم. حتما اصلاحیه نرخ کرایه اتوبوس در بخش خصوصی ابلاغ شده است."

اما همانطور که شهردار تهران می گوید در شهر نشانی از اصلاح نرخ کرایه اتوبوس ها به چشم نمی خورد و شهروندان می گویند با نرخ های هفته گذشته با حمل و نقل عمومی در شهر سفر می کنند.

از طرفی رئیس شورای شهر هم با اشاره به جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس پیرامون نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی برگزار شد، می گوید: "باید با توجه به افزایش قیمت سوخت در هر کورس30 تومان به مبلغ کرایه‌ها اضافه شود اما ما آن را به 25 تومان کاهش دادیم."

مهدی چمران افزایش 100 درصدی نرخ های اتوبوس را تکذیب کرده است: "افزایش 100 درصدی بلیت تنها در خط راه آهن ـ تجریش که خطی بسیار طولانی است انجام شد. مسافران در این خط 200 تومان مسافران پرداخت می کنند درحالی که نرخ اصلی آن 325 تومان است."

او همچنین می گوید: "از همان ابتدا جلسه ای با استانداری گذاشتیم و قرار شد برای مسیر های طولانی خطوط منفک داشته باشیم و الان هم 10 خط اتوبوسرانی به صورت تفکیک شده به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند. ما به نمایندگان مجلس نیز این توضیح را دادیم که مدیریت شهری تمام تلاش خود را در این مدت به کارگرفته تا کمترین فشار به مردم وارد شود."

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    پس خطهای کن- مترو صادقیه/ شهران- متروصادقیه/ دهکده- مترو صادقیه که 150 تومن گرون شد چی هستند میشه این آقایون بگن!!!
  • مجید IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    کرایه میدان آزادی تا خیابان خلیج (شماره 2) قبل از عید500تومان بود الان شده 850 تومان یعنی چی ؟؟؟؟؟
  • محب IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اقاي چمران دروغ مي گويد زيرا كرايه خط جنت اباد به مترو صادقيه كه قبلا 150تومان بوده الان 300تومان مي باشد .مسولين بيايند درمتن مردم تاواقع بين باشند نه خيال پرداز وغيب گو
  • محب IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اقاي چمران دروغ مي گويد زيرا كرايه خط جنت اباد به مترو صادقيه كه قبلا 150تومان بوده الان 300تومان مي باشد .مسولين بيايند درمتن مردم تاواقع بين باشند نه خيال پرداز وغيب گو
  • بدون نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    فقط دروغ
  • بدون نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    هفت تير نوبنياد چي ؟ هفت تير راه آهن چي ؟ واقعا دروغگو هستيد.