196هکتار زمین در شهرکهای صنعتی استان قزوین تحت پوشش فضای سبز قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: از مجموع بیش از دو هزار و 680 هکتار از مساحت فاز عملیاتی بیش از 196هکتار از اراضی صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان زیر پوشش فضای سبز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین در مراسم درختکاری در شهرک صنعتی کاسپین2( آبیک ) با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر از مجموع دو هزار  و 680 هکتار از مساحت فاز عملیاتی شهرکها و نواحی صنعتی بیش از 196 هکتار از اراضی صنعتی زیر پوشش فضای سبز قرار دارد که شامل275 هزار اصله نهال و 10  هکتار گلکاری و چمنکاری می باشد.  

وی مساحت فضای سبز ایجاد شده در سالجاری در شهرکها و نواحی صنعتی را 3 هکتار عنوان کرد و گفت: طبق قرارداد فی مابین شرکت و صاحبان سرمایه مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی 15% از مساحت زمین واگذار شده به صاحبان صنایع و 10% از اراضی در اختیار شهرکها و نواحی صنعتی طبق تعهدات این شرکت باید تحت پوشش فضای سبز قرار گیرد که این مهم با همکاری و تلاش صنعتگران و سرمایه گذاران عزیزمحقق خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال آینده نیز بیش از 3 هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی استان با کاشت 3هزار اصله نهال تحت پوشش فضای سبز قرار می گیرند.

هم اکنون تعداد یک هزار ۷۰۰ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد 950 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 30 هزار نفر پروانه بهره برداری اخذ کرده اند.

این مراسم همزمان با هفته منابع طبیعی و با حضور فتحعلی محمدزاده معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،  رضا صفاری مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و مسئولین در شهرک صنعتی کاسپین2( آبیک ) برگزار شد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1611201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =