آغاز رسمی فعالیت دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در سنندج

فعالیت دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در شهر سنندج در دفتر موسسه فرهنگی زانیاران کتاب یار سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد اصلانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری زانیاران کتاب یار سنندج در گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از انجام فرآیندهای اداری به دستور مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و به منظور بهره مندی از عنوان پرافتخار سنندج پایتخت کتاب ایران دبیرخانه رسمی در دفتر موسسه زانیاران کتاب یار سنندج فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: سنندج به دلیل استمرار در اجرای مناسب برنامه های سال های گذشته، راه اندازی پویش‌های مختلف در جهت ترویج کتاب خوانی، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و ایده های خلاقانه و تلاش در حوزه ترویج کتابخوانی به ویژه در مناطق منفصل شهری و کم برخوردار، توسعه کتابفروشی‌ها و راه اندازی کتابخانه امام خامنه‌ایی عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد.

اصلانی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه های دولتی، حاکمیتی، موسسات و انجمن های فعال و تلاشگر و تاثیرگذار در اجرای برنامه های همسو با کتاب و کتابخوانی اظهار داشت:‌ دبیرخانه به صورت مستمر و منظم فعالیت های حوزه کتاب را در شهر سنندج پیگیری و رصد خواهد نمود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری زانیاران کتاب یار سنندج گفت: "پایتخت کتاب" عنوان طرحی است که بر مبنای آن هر سال شهری از سوی وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود. بخش‌هایی از این طرح از پایتخت جهانی کتاب الگو برداری شده است اما از نظر ساختار اجرایی همخوانی زیادی با شرایط فعالیت فرهنگی ایران پیدا کرده است.

وی افزود:‌ طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران را می‌توان فرصتی برای مدیریت شهری در بحث ارتقای سطح فرهنگ عمومی و شهروندی دانست.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1611232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =