در آستانه هفتمین سالگرد تهاجم به یمن؛ کسی تعداد قربانیان را می‌داند؟

در آستانه هفتمین سالگرد تهاجم ائتلاف نظامی سعودی ـ آمریکایی به فقیرترین کشور جهان، سازمان ملل در گزارشی تعداد کشته‌شدگان یمن تا پایان سال را ۳۷۷ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین گزارش جدید برنامه توسعه سازمان ملل متحد تخمین می زند که در صورت ادامه جنگ در یمن تا سال ۲۰۳۰، رقم تلفات انسانی در یمن افزایش یافته و ۱.۳ میلیون نفر جان خود را از دست خواهند داد.

به نوشته وب سایت multipolarista گزارش جامع سازمان ملل متحد، تخمین زده می شود که ۳۷۷ هزار یمنی در جنگ آمریکا و عربستان علیه  کشورشان جان باخته اند که از این میان تقریبا ۷۰ درصد از کشته ها کودکان زیر ۵ سال بوده اند.

مارس ۲۰۲۲ مصادف با هفتمین سالگرد این جنگ است که بزرگترین بحران انسانی روی زمین را ایجاد کرده است.

عربستان سعودی جنگ را در مارس ۲۰۱۵ با انجام حملات هوایی به همسایه جنوبی خود با پشتیبانی و تسلیحات ایالات متحده، بریتانیا و امارات متحده عربی آغاز کرد.

طبق برنامه توسعه ملل متحد، تقریباً ۶۰٪ (۲۲۶۰۰۰) از این مرگ و میرهای تخمینی یمن به دلایل غیرمستقیم مانند بیماری های قابل پیشگیری یا عدم دسترسی به غذا، آب و مراقبت های بهداشتی بوده است.

تقریباً ۴۰ درصد (۱۵۱۰۰۰) از این یمنی‌ها متحمل مرگ‌های خشونت‌آمیز شدند، چه در اثر حملات هوایی عربستان با حمایت ایالات متحده و چه در نبردهای خط مقدم.

UNDP برنامه توسعه سازمان ملل می گوید ۷۰ درصد (۲۶۴۰۰۰) از تلفات تخمینی یمنی ها کودکان زیر ۵ سال بوده اند.

جنگ علیه یمن پوشش رسانه ای بسیار کمی دارشته است و رهبران سیاسی در ایالات متحده به ندرت به آن اشاره می کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود مدعی شد که به جنگ پایان خواهد داد. در فوریه ۲۰۲۱، رئیس جمهور اعلام کرد که ایالات متحده به حمایت از عملیات "تهاجمی" عربستان در یمن پایان می دهد - اگرچه به دلیل ماهیت آنها، تمام عملیات های سعودی در یمن تهاجمی است، زیرا پادشاهی ثروتمند جنگ را با بمباران همسایه خود فقیرترین کشور غرب آسیا آغاز کرد.

با این حال، دولت بایدن به فروش تسلیحات به عربستان سعودی ادامه داده است و جنگ علیه یمن تنها از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور دموکرات تشدید شده است.

اکنون به طور متوسط هر ساعت یک غیرنظامی یمنی کشته یا زخمی می شود که بالاترین میزان تلفات از سال ۲۰۱۸ است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1611835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =