ایسنا نوشت:

رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این شورا قصد دارد در ماه جاری میلادی در مورد احتمال عضویت فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل، بحث و تبادل نظر کند.

 اتحادیه عرب اعلام کرده است که برای عضویت یک کشور مستقل فلسطین شامل نوار غزه و کرانه باختری با پایتختی بیت المقدس درخواست‌هایی را به سازمان ملل ارائه کرده و از مجمع عمومی این سازمان خواسته که این موضوع را در ماه سپتامبر مورد بررسی قرار دهد.

براساس جدول زمانی ماه ژوئیه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار است 26 ژوئیه (4 مرداد) در مورد خاورمیانه بحث و تبادل نظر کنند.

پیتر ویتیش، سفیر آلمان و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه موضوع کشور مستقل فلسطین چه زمانی در شورای امنیت مطرح می‌شود، از اعلام تاریخ دقیق بررسی این موضوع امتناع کرد.

آلمان در ماه ژوئیه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد. همچنین گفته می‌شود که نمایندگان کمیته چهارجانبه قرار است 11 ژوئیه (20 تیر) در نشستی شرکت کنند. این نشست احتمالا در واشنگتن برگزار خواهد شد و در بحبوحه تلاش‌های آمریکا برای مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که وی نمی‌تواند تاریخ دقیقی را به عنوان زمان انتشار گزارش کمیته تحقیق در مورد حمله به ناوگان آزادی در سال 2010 اعلام کند.

وی در کنفرانس خبری گفت: فکر نمی‌کنم شرایط تحویل این گزارش در این مقطع زمانی مهیا باشد.

دبیرکل سازمان ملل در اوت گذشته کمیته‌ای را به ریاست نخست وزیر سابق نیوزلند برای بررسی حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی تشکیل داد.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =