حمیدرضا فولادگر از تذکری به اعضای شورای نگهبان به خاطر مواضع حمایتی​شان در انتخابات گذشته خبر داده بود که وب سایت فارسی بی​بی​سی، برداشت غلطی از آن داشته است.

این نماینده اصفهان در مجلس ضمن تایید سخنان خود در مصاحبه با خبرآنلاین، گفت: من در این مصاحبه گفته​ام که یکی از اعضای شورای نگهبان در یکی از شهرها برای حضور در یک سخنرانی انتخاباتی دعوت شد اما در این مراسم حضور نیافت و بعد دریافتیم که این احتمالا به دلیل تذکری بوده است که به این فرد داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه منبع این تذکر را اعلام نکرده است، ادامه داد: این تذکر به دلیل اعلام حمایت برخی اعضای شورای نگهبان از نامزدهای انتخابات گذشته بود نه به دلیل «دخالت» آنها در انتخابات.

به گزارش خبرآنلاین، فولادگر در این مصاحبه تاکید کرده بود که «یکی دو مورد دخالت برخی آقایان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از سوی اعضای شورای نگهبان هم منجر به تذکراتی به آنها شد. این آقایان در حمایت از یکی از نامزدها در آن انتخابات موضع گیری کرد بودند که به آنها تذکر داده شد و پس از آن دیگر موضع گیری علنی نکردند و در مجامع انتخاباتی برای سخنرانی حضور نیافتند.»

به همین دلیل در تیتر مصاحبه وی هم قید شده بود « تذکر به شورای نگهبان برای عدم حمایت انتخاباتی». اما وب سایت فارسی بی​بی​سی  این تیتر را در راستای منافع خود به «تذکر به برخی اعضای شورای نگهبان به دلیل دخالت در انتخابات گذشته» قرار داده است.

این عضو کمیسیون ماده 10 احزب با تاکید بر اینکه بی​بی​سی بر اساس اهداف فتنه​جویانه خود از گفته​های وی سوء برداشت کرده است، ادامه داد: رسانه​های خارجی اهداف خیرخواهانه​ای ندارند و به دنبال سوء استفاده از اظهارات افراد هستند. منظور من تذکر به دلیل «اعلام حمایت» بوده اما آنها این تذکر را به دلیل «دخالت» دانسته​اند که اصلا من چنین حرفی نزده​ام و در این مصاحبه هم چنین حرفی از من منتشر نشده است.

گفتنی است وی در این مصاحبه تاکید کرده بود که « شورای نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات، فصل الخطاب است و نمی توان ناظر دیگری برای شورای نگهبان گذاشت. بالاخره شش نفر از اعضای این شورا، فقهای منصوب رهبری​اند، شش نفر هم حقوق​دانان منتخب مجلس با معرفی رئیس​قوه قضاییه هستند. این افراد در بالاترین سطح نظام انتخاب شده​اند و فصل الخطاب هم همیشه شورای نگهبان است. معتقدم شورای نگهبان به بهترین نحو می​تواند بر خودش نظارت داشته باشند. از این رو برخی راه حل​هایی که مطرح می​شود مثل صیانت از آرا و .... درست نیست و بحث فرعی به شمار می​رود.»

/2729

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =