صهیونیست‌ها سکوت را به انکار ترجیح دادند

علیرغم فضاسازی های رسانه ای برای انکار وجود مقر موساد در اربیل، شواهد نشان می دهد که سازمان‌های مدنی و موسسات فرهنگی زیادی در اربیل وجود دارد که وابسته به سازمان موساد هستند.

ابوالفضل خدائی: روز یکشنبه بود که حملات موشکی ایران به اربیل در اقلیم کردستان عراق صورت گرفت. این عملیات در ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد انجام شد که یادآور ساعت شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی و صهیونیست است. مقامات اقلیم کردستان می‌گویند که ۱۲ موشک را که باعث آسیب وارد شدن به چندین ساختمان و خودرو شده شناسایی کرده‌اند.

گفته می شود یکی از این موشک‌ها به چند کیلومتری ساختمان جدید کنسولگری در حال ساخت آمریکا اصابت کرده و ساختمان شبکه خبری کردستان ۲۴  هدف قرار گرفته که طی آن یکی از اتاق‌های خبر این شبکه آسیب دیده است. با این حال مقامات اقلیم کردستان وجود اماکن مورد استفاده موساد را رد می‌کنند اما هیچ تصویری از محل های انفجار منتشر نشده است. 

صهیونیست‌ها سکوت را به انکار ترجیح دادند
تصویری از استودیو شبکه خبری کردستان ۲۴


بیشتر بخوانید:

حساب این حمله جداست؛ انتقام اصلی به وقتش گرفته خواهد شد

موشک باران مقر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در اربیل

واکنش آمریکا به حمله به پایگاه نظامی‌اش در اربیل عراق

تحقیق درباره حمله موشکی به اربیل آغاز شد

نکته قابل توجه این بود که تا زمانی که ایران مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته بود، مقامات ارشد عراق نیز از ذکر نام مهاجم خودداری کردند. اما موجی از محکومیت ها از سوی مقامات ارشد عراقی دیده شد. ساعاتی پس از این حمله بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و در بیانیه خود اشاره کرد که مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن قرار گرفته است. همانطور که سه سال پیش نیز در ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ سپاه پاسداران با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های تروریستی را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داد.

در حالی که شائبه هایی در خصوص این حمله وجود داشت خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارنظر تحلیلگران منطقه ای نوشت که این تحولات به توضیح اینکه چرا ایران این لحظه را برای نشان دادن آمادگی خود برای استفاده از موشک های بالستیک به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر ایالات متحده، اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس انتخاب کرده، کمک می کند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت که شهادت اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه احتمالا محرک حمله اربیل بود. البته برخی کارشناسان دیگر نیز معتقدند عملیات اخیر در پاسخ به اقداماتی بود که چندوقت قبل رژیم صهیونیستی از مناطق کرد نشین انجام داده بود.

 این حمله به باور آنها هشداری برای ایالات متحده و شرکای عرب خلیج فارس نیز بوده است. در همین حال یکی از فرماندهان گروه های مقاومت در عراق که رویترز اشاره ای به نام وی نکرده، تاکید کرد که اسرائیل هدف اصلی حمله بوده، اما پیام ارسالی می‌تواند گسترده‌تر باشد.

رویترز همچنین نوشت: نیروهای آمریکایی مستقر در بخشی از مجموعه فرودگاه بین‌المللی اربیل در گذشته با حملات موشکی و پهپادی که واشنگتن گروه‌های وابسته به ایران را مقصر آن می‌داند، مورد هدف قرار گرفته‌اند، اما چندین ماه است که چنین حملاتی رخ نداده بود.

در همین حال ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره این حمله موشکی گفت که در مورد گزارش های مطبوعات خارجی اظهار نظر نمی کند، ضمن آنکه دفتر نخست وزیر نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

در حالی که برخی منابع غیر رسمی اعلام کرده‌اند که در این حمله موشکی برخی از ماموران جاسوسی رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند، تلاش هایی در رسانه ها در خصوص کم اهمیت جلوه دادن این حمله موشکی و همچنین عدم حضور نیروهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل مطرح می شود. در این بین مقامات رسمی رژیم صهیونیستی نیز واکنشی به موضوع نشان نداده اند و همچنان سکوت اختیار کرده اند و تنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق این رژیم با انتشار ویدیویی اتفاق اخیر را فرصتی مجدد دید تا بار دیگر به برجام حمله کند.

پایگاه thecradle.co که جزئیات دقیقی را از این حمله منتشر کرده نوشته است که در جمع‌آوری اطلاعات میدانی پیش از عملیات، یک نکته قابل توجه وجود داشت و آن اینکه غیر اسرائیلی‌ها اجازه ورود به منطقه‌ای که پایگاه‌های موساد در آن قرار داشت را ندارند و حفاظت از منطقه نیز توسط «نیروهای امنیتی ویژه» انجام می‌شود. ضمن اینکه در زمان اجرای عملیات سپاه نیز حداقل ۱۰ نفر وارد محوطه ساختمان شده بودند.

این منبع همچنین پایگاه موساد در اربیل را «غیررسمی و مخفی- به شکل دو ویلا که ظاهری معمولی داشتند» توصیف می‌کند. با این حال، شناسایی ایران در پیش از عملیات چندین مورد را مشاهده کرده بود: ساختار این دو ویلا دارای دو سقف بود که کاملاً از آن در برابر موشک‌های ۲۴۰ میلی‌متری محافظت می‌کرد. یک سقف مهندسی ضد انفجار در زیر یک سقف ضربه‌گیر که دو لایه زیر سقف شیروانی داشت. تصاویر منتشر شده پس از عملیات موشکی، این ارزیابی را تایید می‌کند.

در همین حال خبرنگار نیویورک تایمز نیز به جزئیاتی از این حمله موشکی اشاره می کند. وی در توئیتی نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی که از حمله اربیل مطلع شده بود گفت که ساختمان مورد اصابت موشک های بالستیک سپاه نیز به عنوان یک مرکز آموزشی اسرائیلی عمل می کرد. این مقام گفت: کنسولگری آمریکا هدف قرار نگرفته است، اما برای سپاه پاسداران اهمیتی ندارد که این کنسولگری در نزدیکی محل مورد هدف قرار داشته باشد.

صهیونیست‌ها سکوت را به انکار ترجیح دادند

تحرکات رژیم صهیونیستی در کردستان عراق موضوعی پنهان نیست چرا اوایل مهرماه سال جاری بود که نشست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با حضور رهبران قبایل مسلمان سنی و شیعه، فعالان اجتماعی و فرماندهان نظامی در اربیل پایتخت کردستان عراق برگزار شد و به نوعی از تلاش های علنی رژیم صهیونیستی برای رسیدن به اهداف شوم خود پس ناکامی طرح جدایی اقلیم کردستان از عراق پرده برداشت.

یک منبع آگاه در دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان عراق نیز در گفتگو با خبرگزاری المعلومه اعلام کرد که سازمان‌های مدنی و موسسات فرهنگی زیادی در اربیل وجود دارد که وابسته به سازمان موساد هستند و این موسسات به طور روزانه سمینارها و دوره های مختلفی را به بهانه آموزش و ایجاد فرصت‌های شغلی برگزار می‌کنند و جوانان زیادی را از استان‌های مختلف عراق جذب خود می‌کنند.

وی افزود: این سازمان ها و موسسات نزد دولت عراق ثبت نشده‌اند و یا با نام سازمان‌های بین‌المللی اروپایی ثبت شده اند. آنها به دنبال تحقق منافع رژیم صهیونیستی هستند و غالبا در مجتمع های مسکونی در اربیل قرار دارند و کاملا نقش دستگاه های اطلاعاتی را ایفا می کنند و موسسات دیگری برای سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در جاده صلاح‌الدین و جاده میان دهوک و اربیل وجود دارد.
 

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    40 88
    گلی به جمال انقلابیون نما های عراق که اسراییل دشمن آنهاست و بد تر اینکه همین بارزانی ها از اسراییل و آمریکا کمک خواستند تا جلوی داعش را بگیرند ولی ندادند و سکوت کردند وباز همان ها رفتند در خدمت به اسراییل ، حماقت تا کجا ادامه دارد ؟
  • حبوبات IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    43 92
    سکوت نکردن زبونشون بند رفته
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    اسکلت و نحوه ساخت این بنا نشون دهند اینه که سپاه دقیقا زده تو هدف. دمتون گرم
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    52 79
    به امید روزی که انتقام خون سردار سلیمانی را از دشمنان بگیریم