خانه‌های ایرانی، انبار داروهای رنگارنگ

صداوسیما نوشت: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تهیه داروهای بدون نسخه پزشک، خانه‌های ایرانیان را به انبار داروهای زنگارنگ تبدیل کرده است.

داود سلمان‌پور گفت: داروهایی زیادی شامل؛ قرص، کپسول و شربت‌های مختلف و تعداد زیادی سرنگ‌های بدون استفاده در همه منازل وجود دارند که باید در خانه تکانی‌های نوروز جمع آوری و از بین برده شوند.

وی تهیه داروی بدون نسخه پزشک برای هر نوع بیماری از جمله؛ سردرد و سرماخوردگی را یکی از عوامل نگهداری دارو در خانه‌های ایرانی و به وجود آمدن انبار دارویی دانست و افزود: باید توجه داشت که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد سرماخوردگی‌ها ویروسی هستند و باید از مصرف خودسرانه دارو و بدون تجویز پزشک خودداری شود.

سلمان‌پور مصرف سهوی داروها از طرف کودکان و سالمندان و بروز مسمومیت‌های دارویی یکی از مشکلات نگهداری دارو به مدت طولانی در خانه برشمرد و ادامه داد: مسمومیت دارویی از جمله مسمومیت‌های شایع در کشور است و سالانه تعداد زیادی از هموطنان به همین سبب جان خود را از دست می‌دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پایان از عموم مردم خواست با خانه تکانی دارویی و پرهیز از جمع آوری داروها در منزل، از وقوع اتفاق‌های تلخ و جبران ناپذیر پیشگیری کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =