افتتاح نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی درچهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت:نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی چهارمحال و بختیاری که از سوی شرکت زاگرس کوثر اجرا شده روز پنجشنبه در منطقه سفیددشت این استان افتتاح شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به اهمیت انرژی‌های پاک اظهار داشت: با توجه به آلودگی سوخت‌های فسیلی می‌طلبد تا با تولید انرژی پاک از جمله انرژی خورشیدی ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در کاهش آلودگی هوا نیز گام برداشته شود.

غلامعلی حیدری به ظرفیت‌های جغرافیایی چهارمحال و بختیاری در تولید انرژی خورشیدی اشاره کرد و افزود: تابش خورشید و موقعیت جغرافیایی استان زمینه را برای اجرای طرح‌های متعدد در حوزه انرژی پاک و خورشیدی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: حفظ محیط‌زیست، کاهش آلودگی هوا و تامین سوخت برای روستاهای کم برخوردار استفاده از انرژی‌های پاک از جمله باد و خورشید را به یک ضرورت تبدیل کرده است و علاوه بر آن، نوعی پدافند غیرعامل نیز به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اجرای طرح‌ نیروگاه خورشیدی در استان از سوی شرکت کوثر بنیاد شهید و ایثارگران را نمود عینی اعتماد به نفس کارشناسان داخلی عنوان کرد و گفت: امید است تا گام‌های بیشتری در این حوزه در استان برداشته شود و بخش خصوصی نیز در این بخش فعال شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر دشمن با به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه کشور درصدد آسیب زدن به نظام است اما ما می‌توانیم با خوداتکایی و خودکفایی نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرده و تیغ تحریم دشمن را کند کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران روحیه اعتماد به نفس و خودباروی را در مردم کشور احیا کرد، افزود: با اجرای طرح‌هایی نظیر نیروگاه خورشیدی این روحیه اعتماد به نفس تقویت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری نیز به ویژگی‌های این نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و گفت: در حالی که باید ظرف هشت ماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسید اما با تکیه بر توان نیروهای بومی کشور و استان این طرح ظرف ۶ ماه افتتاح شد.

مجید فرهزاد افزود: برای بهره‌برداری از این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا شده است، اظهار داشت: این نیروگاه، برق سه هزار مشترک را تامین می‌کند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =