فرش لرستان موجب اشتغالزایی در استان خواهد شد

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگاران از سرمایه گذاری  در حوزه فرش در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  سیروس ابراهیمی با بیان این مطلب که جلسه‌ای با سرمایه گذار وصاحب نظر در حوزه فرش برگزارشد  ،گفت: با پیگیری استاندار و رایزنی با سرمایه گذار بخش خصوصی خوشبختانه در فروردین ماه ۱۴۰۱ سرمایه گذار در استان حضور خواهد یافت تا زمینه لازم را برای آموزش نیروهای کار فراهم کند.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته همه کسانیکه متقاضی آموزش فرشبافی بوده واز ناحیه دستگاههای متولی معرفی شوند تحت عنوان فرشباف طی دوره هایی آموزش لازم راطی نموده و پس از کسب مهارت  جهت اخذ گواهینامه به مرکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی وگواهینامه دریافت می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: افراد آموزش دیده طی کارگاههای مختلف در نقاط مختلف استان با اولویت اشتغالزایی روستایی به کار گرفته می شوند .

وی ادامه داد: سرمایه گذار مکلف شده است تا کارگاههای مورد نظر را دایر و در اختیار کارآموزان قرار دهد .

ابراهیمی افزود: با توافقی که با بانک پاسارگاد انجام گرفته متقاضیان برای دریافت تسهیلات  به این بانک معرفی واز تسهیلات ارزان قیمت تبصره ای بهره مند خواهند شد .

وی گفت: بر اساس این توافق فرشبافان می توانند از سرمایه گذار در مقابل کار انجام شده دستمزد روزانه دریافت کنند یا فرش بافته شده خود را به وی بفروشند .

ابراهیمی با بیان این مطلب که تهیه لوازم مورد نیاز و مواد اولیه بر عهده سرمایه گذار است ، گفت: بازار فروش را نیز سرمایه گذار بر عهده گرفته است .

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با مهم دانستن احیای نقشه فرش دستبافت لرستان ؛گفت: نقشه فرش های بافته شده مختلف خواهد بود اما اولویت با نقشه فرش لرستان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =