۵ نفر
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
بلینکن چین را تهدید کرد؛ پکن پاسخ داد

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تهدیدهای آمریکا گفت که کشورش موضعی مستقل و بی طرفانه در قبال درگیری در اوکراین اتخاذ می کند.

به گزارش روسیا الیوم، این اظهارات ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه در یک نشست خبری و در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شد که گفت بود اگر ثابت شود چین از اقدامات روسیه در اوکراین حمایت می کند، ایالات متحده «اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد».

وی پاسخ داد: چین موضعی مستقل درباره اوکراین دارد. درباره پرونده اوکراین مواضع ما همیشه بر اساس ماهیت پرونده و قضاوت عادلانه بوده است.

ژائو لیجیان تاکید کرد که برخی در ایالات متحده به انتشار اطلاعات نادرست و تهمت و فشار بر چین ادامه می‌دهند که رفتاری بسیار غیرمسئولانه است و به حل بحران کمکی نمی‌کند.

روز پنجشنبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که اگر پکن از حمله روسیه به اوکراین به ویژه با ارسال کمک های نظامی به مسکو حمایت کند، جو بایدن همتای چینی خود را به اقدامات متقابل تهدید خواهد کرد.

وی افزود: ما نگران این واقعیت هستیم که آنها در حال بررسی کمک مستقیم به روسیه با تجهیزات نظامی هستند که در اوکراین استفاده خواهد شد.

بلینکن گفت: بایدن جمعه با رئیس جمهور شی صحبت خواهد کرد و به صراحت به او خواهد گفت که چین مسئول هر اقدامی است که با هدف حمایت از حمله روسیه باشد و ما در اعمال تحریم های سخت علیه چین تردید نخواهیم کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =