۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

ایسنا نوشت:

واشنگتن به فلسطینی‌ها نسبت به پیگیری درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی پس از مذاکرات با دیپلمات‌های آمریکایی در وزارت امور خارجه این کشور به خبرنگاران گفت: ما هیچ تناقضی میان تلاش‌های به کار گرفته شده برای احیای فرآیند صلح و درخواست ما برای رفتن به سازمان ملل نمی‌بینیم.

صائب عریقات روز چهارشنبه در چندین نشست با مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن حضور پیدا کرد، در حالی که آمریکایی‌ها تلاش داشتند وی را به پذیرش شرایط تعیین شده توسط واشنگتن برای صلح فلسطین و اسرائیل وادارند.

به گفته ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، صائب عریقات در این مذاکرات با دیوید هیل، فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه و دنیس راس، دیپلمات ارشد آمریکا دیدار کرد.

وی به خبرنگاران گفت: هدف ما این است که طرف اسرائیلی و فلسطینی را بر سر میز مذاکره بازگردانیم و موضع ما نسبت به رفتن به سازمان ملل در ماه سپتامبر این است که این کار، ایده خوبی نبوده و سودمند نیست.

یک مقام ارشد آمریکایی پیش از این اعلام کرد که اعضای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه شامل اتحادیه اروپا، سازمان ملل، روسیه و آمریکا قرار است روز 11 ژوئیه در واشنگتن دیدار کنند.

به گفته این مقام آمریکایی در این نشست، هیلاری کلینتون و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.

آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز پیش از این به برگزاری این نشست اشاره کرده بود.

نولاند اظهار داشت: تمرکز اصلی این دیپلماسی تشویق فلسطینی‌ها به بازگشت به میز مذاکره در چارچوب ارائه‌شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا است.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است تا چند روز آینده قطعنامه‌ای نمادین را به رای بگذارد تا از این طریق به فلسطینی‌ها هشدار ‌دهد در صورت پیگیری طرح‌های خود در سازمان ملل،با کاهش کمک‌های مالی آمریکا روبرو خواهند شد.

اریک کانتور، رهبر نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در مجلس نمایندگان اظهار داشت: فلسطینی‌ها باید درک کنند که راه‌حل این درگیری تنها از مذاکرات مستقیم با اسرائیل میسر می‌شود و نه با نادیده گرفتن فرآیند صلح از طریق جلب نظر بین‌المللی. 26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =