۲ نفر
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
الجزایر درخواست آمریکا را رد کرد

ایرنا نوشت: الجزایر درخواست امریکا برای ازسرگیری فعالیت خط انتقال گاز این کشور به اسپانیا را رد کرد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه درپی تنش های اخیر الجزایر با رباط در دسامبر سال گذشته میلادی، مقام های الجزایری اخیرا این خط انتقال گاز را که از مغرب می گذرد، بسته بودند .

 رادیو فرانسه به نقل از منابع الجزایری اعلام کرد امریکا در سفر اخیر وندی شرمن به رباط، مادرید و الجزایر، خواهان ازسرگیری فعالیت این خط انتقال گاز شده بود.

در پی بحران اوکراین و اعمال تحریم هایی از سوی امریکا علیه روسیه ، آمریکایی ها در پی کمک به همپیمانان اروپایی خود برای جایگزینی گاز وارداتی از روسیه هستند ولی الجزایر که ۱۱درصد از واردات گاز کشورهای اروپایی راتامین می کند درحال حاضر مایل به افزایش صادرات گاز به قاره سبز نیست.

رادیو فرانسه افزود: الجزایر در مواجهه با بحران اوکراین، "جنبه احتیاط " رارعایت می کند زیرا می خواهد روابط خوذ را با مسکو حفظ کرده واز پیوستن به صف حامیان غرب در این بحران خودداری کند.

صادرات گاز از خط انتقال یادشده در پی خوداری الجزایر درپی تنش های سیاسی با مغرب  از تمدید قرارداد فیمابین با این کشور، در ۳۱ اکتبر گذشته قطع شده بود.

به گفته رادیو فرانسه حتی درصورت موافقت الجزایر با افزایش صادرات گاز به اروپا، این اقدام در کوتاه مدت راه حل قابل قبولی به شمار نمی رود چرا که افزایش صادرات گاز در بلندمدت نیاز به سرمایه گذاریهای کلان و بازه زمانی حداقل ۵ساله برای اجرا دارد درحالی که اروپا برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه در تنگناست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1614305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =