حاصل همکاری هنرمند روس و شهروند اوکراینی روی سقف ساختمان/ عکس

ایسنا نوشت: پوکراس لمپاس، یک هنرمند روس و الکس شفان، یک شهروند اوکراینی برای خلق یک اثر هنری صلح‌آمیز با یکدیگر همکاری کردند. اثری که در آن، عبارت «جهان متحد» به شش زبان از جمله روسی، اوکراینی، انگلیسی، چینی، فرانسوی و اندونزیایی به نمایش گذاشته است.

یک هنرمند روس و یک شهروند اوکراینی که مالک یک مجتمع ساختمانی در جزیره تفریحی بالی واقع در اندونزی است برای ترویج صلح و اتحاد با یکدیگر همکاری کردند.

نتیجه همکاری این دو به خلق اثر هنری خوشنویسی به مساحت ۹۶۰ مترمربع منجر شده که بر روی سقف ۹ ساختمان نقش بسته است. این اثر خوشنویسی, عبارت «جهان متحد» را به شش زبان از جمله روسی، اوکراینی، انگلیسی، چینی، فرانسوی و اندونزیایی به نمایش گذاشته است.

پوکراس لمپاس، هنرمند روسِ خالق این خوشنویسی‌ها معتقد است این آثار رویکرد سیاسی ندارند بلکه آثاری با درون‌مایه فرهنگی و حتی اجتماعی هستند.

این هنرمند که از ماه دسامبر در بالی اقامت داشته است می‌گوید ایده خلق این اثر هنری توسط گروهی از دوستان اوکراینی‌اش و پیش از آغاز جنگ به ذهن او رسیده بود، با این حال این اثر هنری در شرایط کنونی معنای بیشتری پیدا کرده است.

این هنرمند ۳۰ ساله معتقد است سبکی که او برای خلق این اثر هنری استفاده کرده خوشنویسی مدرن را با هنر خیابانی تلفیق کرده است. خلق این اثر هنری سه هفته زمان برده است.

الکس شفان، مالک اوکراینی این مجموعه ساختمان می‌گوید این اثر هنری با اعتقادات او هم‌خوانی دارد و پیام مهمی را ابلاغ می‌کند.

مالک اوکراینی این ساختمان معتقد است به کمک این اثر هنری می‌توان به مردم نشان داد جهان ما باید متحد باشد.

حاصل همکاری هنرمند روس و شهروند اوکراینی روی سقف ساختمان/ عکس

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1614776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Day IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    عالی بود
  • جهاندیده IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    درود. آرزو میکنم همه بچه ها به یک اندازه بخندند ودر آینده هیچ فرقی بین آنها وجود نداشته باشد.مهربان باشیم مثل خدا