۰ نفر
۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
افزایش تراز آب دریاچه ارومیه

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب صورت گرفته طی زمستان امسال بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم اکنون ۲۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر) است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، مهرنگ دوستی رضایی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق آخرین پایش صورت گرفته، ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۳ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و هشت سانتی متر بیشتر شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۳۰۷ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۳۳۴ کیلومتر مربع است.

محمدی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۶۷ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.

وی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۱۷۴ کیلومترمربع کمتر شده است.

رهاسازی ۱۹۹ میلیون مترمکعب از آب پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده و تا پایان فروردین ادامه دارد.

بخش عمده آب رهاسازی شده از پشت سد بوکان به میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

همچنین ۳۰ میلیون مترمکعب از پشت سد مهاباد، ۱۵ میلیون مترمکعب از پشت سد شهرچای ارومیه و چهار میلیون مترمکعب هم از پشت سد دریک سلماس آب به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دریاچه ارومیه در بحرانی‌ترین شرایط / اوضاع از سال گذشته هم بدتر شد

عروس تالاب‌های شمال‌غرب ایران کجاست؟

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =